• چهارشنبه / ۱۷ آبان ۱۳۹۱ / ۱۱:۱۳
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 91081710637
  • خبرنگار : 71431

آخرین اخبار از زلزله 5.1 ریشتری ورزقان؛ اعزام تیم‌های امدادی به منطقه و انتقال مجروحان

آخرین اخبار از زلزله 5.1 ریشتری ورزقان؛ اعزام تیم‌های امدادی به منطقه و انتقال مجروحان

مدیرکل بحران استان آذربایجان شرقی جزئیات زلزله 5.1 ریشتری ورزقان را تشریح کرد.

مدیرکل بحران استان آذربایجان شرقی جزئیات زلزله 5.1 ریشتری ورزقان را تشریح کرد.

خلیل ساعی در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این باره گفت: در ساعت 9:51 صبح روز چهارشنبه زلزله‌ای به بزرگی 5.1 ریشتر شهرستان ورزقان در استان آذربایجان شرقی را لرزاند.

به گفته وی، این زمین‌لرزه در عمق 19 کیلومتری زمین بود.

ساعی با بیان اینکه در نخستین دقایق پس از وقوع زلزله، تیم‌های ارزیاب، امداد و نجات و فرمانداری به محل اعزام شده‌اند، اظهارکرد: ارتباط ما با این افراد برقرار است و گزارش‌های آنان به ما مخابره می‌شود.

مدیرکل بحران استان آذربایجان شرقی درباره خسارات ناشی از این زمین‌لرزه نیز به ایسنا گفت: با توجه به عمق 19 کیلومتری زمین‌لرزه، احتمال این که زلزله خسارتی داشته باشد، بسیار کم است، اما با این وجود تیم‌های ارزیاب در منطقه هستند و اخبار را به ما اعلام خواهند کرد.

محمود مظفر رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به وقوع زلزله امروز ورزقان به ایسنا گفت: تیم‌های ارزیاب و امدادگرانی که از زمان زلزله اصلی در ورزقان در این منطقه حضور داشتند، بلافاصله به بررسی محل زلزله زده پرداختند.

وی افزود: خوشبختانه زلزله 5/1 ریشتری ورزقان خسارت مالی و جانی نداشته است.

حبیب حسین‌قلی‌زاده مدیر روابط عمومی اورژانس آذربایجان شرقی دراین باره به ایسنا، گفت: در نخستین دقایق پس از وقوع زمین لرزه 5.1 ریشتری ورزقان، شش دستگاه آمبولانس از شهر تبریز به منطقه زلزله‌زده اعزام شد.

وی با بیان اینکه چهار دستگاه آمبولانس نیز در مناطق زلزله‌زده حضور داشت، اظهارکرد: بنابر آمارهای غیررسمی 30 تن در جریان زلزله صبح امروز ورزقان مصدوم شدند.

مدیرروابط عمومی اورژانس آذربایجان‌شرقی به ایسنا گفت: مجروحان به درمانگاه ورزقان و پس از آن هم در صورت نیاز به دریافت خدمات امدادی بیشتر به بیمارستان تخصصی امام‌رضا (ع) تبریز منتقل می‌شوند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران، محل وقوع این زلزله در 10 کیلومتری ورزقان، 31 کیلومتری خواجه و 41 کیلومتری اهر واقع شده است.

همچنین بنابر اعلام این مرکز تاکنون قریب 30لرزه وپس لرزه این مناطق را لرزانده است که بزرگترین آن 5.1 ریشتربزرگی داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۱-۰۸-۱۷ ۱۸:۰۳

خوب بود