• شنبه / ۲۰ آبان ۱۳۹۱ / ۱۵:۵۱
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 91082012533
  • خبرنگار : 71368

زورگیری در پاتوق معتادان رنگ خون گرفت

زورگیری در پاتوق معتادان رنگ خون گرفت

کارآگاهان پلیس آگاهی تهران‌بزرگ دو جوانی را اقدام به کشتن فروشنده موادمخدر کرده بودند را دستگیر کردند.

کارآگاهان پلیس آگاهی تهران‌بزرگ دو جوانی را اقدام به کشتن فروشنده موادمخدر کرده بودند را دستگیر کردند.

به گزارش سرویس‌«حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مأموران کلانتری 108 نواب در 15 مرداد ماه سالجاریی از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 در جریان خبر احتمال فوت در طبقه سوم ساختمانی مسکونی واقع در کوچه‌ای بن‌بست در خیابان رودکی قرار گرفتند که با حضور مأموران در محل و انجام تحقیقات مقدماتی از ساکنان مجتمع و با توجه به مشام رسیدن رسیدن بوی تعفن، هماهنگی‌های لازم با آتش‌نشانی انجام شد که با ورود مأموران به داخل واحد مسکونی طبقه سوم، مأموران جسد متعلق به زنی 40 ساله به نام «مریم» را کشف کردند که وضعیت جسد نشان از مرگ متوفی در چند روز گذشته داشت که بلافاصله موضوع کشف جسد به پلیس آگاهی تهران اعلام شد و تیم تشخیص هویت و عوامل بررسی صحنه جرم اداره دهم پلیس آگاهی در محل حاضر شدند.

با حضور تیم بررسی صحنه جرم اداره دهم، پزشکی قانونی و تشخیص هویت و انجام بررسی‌های اولیه کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که متوفی بر اثر خفگی و انسداد جریان تنفسی به قتل رسیده است که شواهد نشان از آن داشت که مقتول بر اثر فشار ناشی از پیچیده شدن شال به دو گردن به قتل رسیده است. به دستور بازپرس شعبه پنجم ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

در ادامه رسیدگی به این پرونده، کارآگاهان در اولین مرحله از تحقیقات برای مشخص‌کردن انگیزه قتل، به تحقیق از همسایه‌ها و خانواده مقتول پرداختند که بررسی صحنه جنایت نشان از آن داشت که قاتل یا قاتلان احتمالی از آشنایان مقتول بوده‌اند چرا که هیچ‌گونه آثاری از ورود به عنف به داخل منزل مقتوله، در محل مشاهده نشد.

با توجه به شواهد و دلایل بدست آمده، کارآگاهان به تحقیق از همسایه‌ها و خانواده مقتول پرداخته و در همان مراحل اولیه اطلاع پیدا کردند که مقتوله اعتیاد شدیدی به مصرف کراک و شیشه داشته و به همین علت از همسر خود متارکه کرده و با دیگر اعضای خانواده‌اش نیز رفت و آمدی نداشته است.

در تحقیقات از همسایه‌ها نیز مشخص شد که مقتوله به واسطه اعتیاد به موادمخدر، محل سکونت خود را به محلی برای رفت و آمد افراد معتاد و استعمال موادمخدر تبدیل کرده و به همین علت افراد زیادی به خانه وی در رفت و آمد بوده‌اند که همین موضوع باعث ایجاد نارضاتی در میان اهالی محل شده بود.

در ادامه رسیدگی به پرونده، کارآگاهان اداره دهم در بررسی‌های دقیق‌تر خود موفق به پیداکردن اسناد و مدارک متعلق به حساب عابربانک متعلق به مقتوله شدند اما با وجود بازرسی‌های دقیق هیچ‌گونه عابربانک متعلق به مقتوله از منزل وی کشف نشد که کارآگاهان در ادامه تحقیقات و با توجه به احتمال به سرقت عابربانک متعلق به مقتوله، بررسی حساب بانکی وی را در دستور کار خود قرار داده و اطمینان پیدا کردند که در زمان مرگ متوفی، قاتل یا قاتلان اقدام به برداشت پول از حساب وی کرده‌اند.

کارآگاهان در ادامه تحقیقات با شناسایی محل برداشت وجه‌نقد در یک مغازه سوپرمارکت در منطقه سعادت‌آباد و همچنین در یک شعبه بانکی در منطقه اتوبان یادگار امام، با مراجعه به این دو محل به بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین‌های مداربسته آنها پرداخته و اطمینان پیدا کردند که در هر دو نوبت، جوانی حدودا 25 ساله اقدام به انجام خرید از سوپرمارکت و برداشت وجه نقد از حساب متعلق به مقتوله کرده است.

تصاویر بدست آمده از دوربین‌های مداربسته مورد بررسی قرار گرفت و اعضای خانواده مقتوله موفق به شناسایی تصویر «بهزاد» 24 ساله شدند و همسایه‌های مقتوله نیز با مشاهده تصاویر بهزاد عنوان داشتند که بهزاد از مدتی پیش و به همراه افراد دیگری در منزل مقتوله در حال رفت و آمد بود.

سرانجام با شناسایی هویت «بهزاد» و انجام تحقیقات پلیسی، مخفی‌گاه وی در منطقه سعادت‌آباد شناسایی و کارآگاهان او را در مخفی‌گاهش دستگیر و به اداره دهم منتقل کردند.

با انتقال «بهزاد» به اداره دهم و آغاز تحقیقات، وی صراحتا به ارتکاب جنایت با همدستی یکی از دوستان خود به نام «حمزه» 19 ساله اعتراف کرد که بهزاد در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: از طریق یکی از دوستانم با مقتوله آشنا شدم و به منزل وی رفت و آمد داشتم و روز حادثه من به همراه «حمزه» در منزل مقتوله بودیم و قرار بود تا از افرادی که برای مصرف موادمخدر به منزل مقتوله می‌آیند زورگیری کنیم که دو خانم و آقا وارد منزل شدند که طبق نقشه، من و حمزه با آنان درگیر شدیم و داخل کیف آنان را گشتیم اما هیچ پولی همراهشان نبود و مقتوله گمان می‌کرد که ما به او دروغ می‌گوییم با ما درگیر شد. ابتدا او را هل دادم که به زمین افتاد و با کمک «حمزه» و با شالی که دور گردن مریم بود، او را خفه کرده و پس از سرقت عابربانک که رمز ورود به حساب روی آن نوشته بود از خانه فرار کردیم.

با توجه به اعترافات صریح «بهزاد»، کارآگاهان «حمزه» را نیز در مخفی‌گاهش واقع در خیابان پیروزی دستگیر کردند که این متهم نیز در تحقیقات ضمن تأیید اظهارات بهزاد به مشارکت در ارتکاب جنایت اعتراف کرد.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات صریح متهم به ارتکاب جنایت، دستور بازداشت موقت از سوی قاضی صادر و متهمان برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha