• شنبه / ۲۰ آبان ۱۳۹۱ / ۱۶:۴۷
  • دسته‌بندی: انرژی هسته‎‌ای
  • کد خبر: 91082012569
  • منبع : بوشهر

در دیدار با عباسی

استاندار بوشهر خواستار شد: احداث اورژانس هسته‌یی با حمایت سازمان انرژی اتمی

استاندار بوشهر گفت: با توجه به ظرفیت‌های استان بوشهر، این استان می‌تواند پایگاه اصلی پژوهشکده مطالعات هسته‌یی در کشور باشد.

استاندار بوشهر گفت: با توجه به ظرفیت‌های استان بوشهر، این استان می‌تواند پایگاه اصلی پژوهشکده مطالعات هسته‌یی در کشور باشد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، فریدون حسنوند در دیدار با رییس سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: به واسطه اینکه مردم استان در محاصره آب و برخی صنایع قرار دارند، در بخش راه‌های ورودی و خروجی دچار مشکل هستند.

حسنوند افزود: هر چند در جلسات پدافند غیرعامل بر تسریع درگذر 75 متری تاکید شده، 20 میلیارد تومان این گذر هزینه دارد که 10 میلیارد تومان آن قرار است از طرف استان بوشهر تامین شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه بیمارستان جدید بوشهر در آستانه راه‌اندازی است احداث اورژانس هسته‌یی در بوشهر ضروری است و پیش‌بینی‌های لازم در مورد احداث اورژانس هسته‌یی در این مرکز درمانی باید انجام شود و در این زمینه نیازمند حمایت رییس انرژی اتمی هستیم.

استاندار بوشهر در مورد عمران شهری بوشهر هم گفت: با وجود تمام سرمایه‌گذاری و کارهای بزرگی که انجام شده، اما نیاز بوشهر در عمران و مبلمان شهری زیاد است به ویژه در توسعه فضای سبز که قرار است یک میلیون درخت امسال در استان کاشته شود که 300 هزار اصله درخت آن در شهر بوشهر کاشته می‌شود.

حسنوند بیان کرد: بخشی از احداث این درخت‌ها بر عهده سازمان انرژی اتمی خواهد بود.

وی اذعان داشت: انتقال فرودگاه بوشهر به سایر نقاط به دلیل مشکلات موجود در زمینه تامین زمین به این زودی امکان‌پذیر نیست و لازم است فرودگاه فعلی توسعه و تجهیز شود.

استاندار بوشهر متذکر شد: با توجه به تاکید رییس سازمان انرژی اتمی بر ایجاد پژوهشکده مطالعات هسته‌یی متناسب با نیروگاه اتمی بوشهر، می‌توانیم پایگاه اصلی آن را در استان بوشهر و در کنار دانشگاه خلیج فارس بوشهر قرار دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha