• سه‌شنبه / ۲۳ آبان ۱۳۹۱ / ۱۲:۴۷
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 91082314726
  • منبع : مطبوعات

جلال منصوری، پیشکسوت وزنه‌برداری درگذشت

میرجلال غفارزاده منصور یکی از نام آوران رشته وزنه برداری که در عالم ورزش به جلال منصوری معروف بود، در سن 82 سالگی دارفانی را وداع گفت.

میرجلال غفارزاده منصور یکی از نام آوران رشته وزنه برداری که در عالم ورزش به جلال منصوری معروف بود، در سن 82 سالگی دارفانی را وداع گفت.

به گزارش ایسنا، این پیشکسوت وزنه برداری کشور در دو المپیک 1952 هلسینکی و 1956 ملبورن در کنار بزرگانی چون جهان پهلوان تختی و محمود نامجو در عضویت کاروان ورزشی کشورمان قرار داشت و اتفاقا با بدشانسی از رسیدن به مدال برنز المپیک بازماند.

او در المپیک 1952 با حدنصاب مجموع 357.5 کیلوگرم در مکان هشتم دسته 75 کیلوگرم ایستاد، اما 4 سال بعد در ملبورن، در حالی که به یک وزن بالاتر رفته بود، با حدنصاب مجموع 417.5 کیلوگرم فقط به دلیل یک کیلو و 200 گرم اضافه وزن نسبت به حریف آمریکایی اش جیمز ژرژ از رسیدن به مدال برنز المپیک محروم شد. منصوری که اولین حضورش در رقابتهای جهانی وزنه برداری به مسابقات سال 1951 میلان برمی گردد همان سال در بازیهای آسیایی دهلی نو مدال نقره را به گردن آویخت. منصوری هفت سال بعد در بازیهای آسیایی 1958 توکیو در دسته 82.5 کیلوگرم روی سکوی قهرمانی ایستاد تا مدال طلای آن بازیها، آخرین مدال کلکسیون افتخاراتش باشد.

از دیگر عناوین این پیشکسوت وزنه برداری باید به کسب مدال برنز رقابتهای جهانی 1957 تهران و مدال طلای قهرمانی آسیا در همان سال اشاره کرد.

جلال منصوری همچون در سه نوبت طی سالهای 1967، 1969 و 1974 به عنوان مربی، تمرینات تیم ملی وزنه برداری را زیر نظر داشت.

مراسم سوم مرحوم جلال منصوری با حضور جمع کثیری از پیشکسوتان ورزش کشور، روز چهارشنبه 24 آبان از ساعت 16 الی 17.30 در مسجد ولیعصر (عج) واقع در خیابان وزرا برگزار می شود.

فدراسیون وزنه برداری درگذشت این پیشکسوت ارزنده را به همسر و فرزندانش و همینطور جامعه ورزش کشور تسلیت می گوید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۱-۰۸-۲۳ ۱۹:۲۴

روحش شاد.