• سه‌شنبه / ۲۳ آبان ۱۳۹۱ / ۱۷:۱۰
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 91082315046

در نشست نقد «دزد و پلیس»‌ عنوان شد:

در «دزد و پلیس» شلختگی نیست/تیم «ساختمان پزشکان» این سریال را ساختند

در «دزد و پلیس» شلختگی نیست/تیم «ساختمان پزشکان» این سریال را ساختند

مهراب قاسم‌خانی، نویسنده‌ی مجموعه تلویزیونی «دزد و پلیس» در نشست نقد و بررسی این سریال درباره‌ی سوژه تکراری این کار گفت:‌ شخصیت‌پردازی درست، تکراری بودن سوژه را کم کرد.

مهراب قاسم‌خانی، نویسنده‌ی مجموعه تلویزیونی «دزد و پلیس» در نشست نقد و بررسی این سریال درباره‌ی سوژه تکراری این کار گفت:‌ شخصیت‌پردازی درست، تکراری بودن سوژه را کم کرد.

شقایق دهقان نیز در این نشست بر اهمیت دادن به متن و پرهیز از شلختگی در «دزد و پلیس»‌ تاکید کرد.

به گزارش سرویس تلویزیون ایسنا، در ابتدای این نشست که در فرهنگسرای فردوس برگزار شد، مهراب قاسم‌خانی درباره‌ی نگارش این مجموعه گفت: ایده‌ی اولیه این کار به دو سال پیش بازمی‌گردد که طرحش در ذهن من جرقه زده شد و آن را با برادرم پیمان و محسن چگینی (تهیه‌کننده) در میان گذاشتم و آنها از کار استقبال کردند.

*** شخصیت‌پردازی درست، تکراری بودن سوژه را کم کرد

مهراب قاسم‌خانی ادامه داد: تکمیل نگارش این طرح به مدت یک سال به طول انجامید و برای ایام نوروز و ماه رمضان در نظر گرفته شد اما به دلایلی به پخش در پاییز رسید.

قاسم‌خانی با اشاره به اینکه موضوع فراموشی سوژه تکراری است، خاطرنشان کرد: موضوع فراموشی داستان نو و بکری به شمار نمی‌آید اما تعدد قصه در این حوزه و اهمیت نوع پرداخت و شخصیت‌پردازی صحیح و درست‌تری تکراری بودن سوژه کاهش داد.

*** در «دزد و پلیس» شلختگی وجود ندارد

در بخش بعدی این نشست، شقایق دهقان درباره‌ی بازی در تلویزیون گفت: من کار در تلویزیون را خیلی دوست دارم؛ زیرا ارتباط بسیار نزدیک‌تری با مردم و مخاطب دارد و با تماشاگر انبوه سر و کار دارد.

این بازیگر تلویزیونی با تاکید بر اینکه تعصب خاصی برای حضور در تلویزیون و نپذیرفتن نقش‌های سینمایی ندارد، افزود: من در سینما پیشنهادهای چندان خوبی از سوی تهیه‌کنندگان و کارگردانان سینما نداشتم و شاید آنها فکر می‌کنند بازیگری که در تلویزیون زیاد دیده شده است و مردم او را می بینند، مخاطب برایش سخت است که برای دیدن او به سالن سینما برود و بلیط بخرد.

بازیگر نقش فریبا درباره‌ی بداهه‌گویی بازیگران در سریال افزود: این گروه، جزو گروه‌هایی است که کمترین میزان بداهه را دارد و وفادار بوده‌اند و همین اهمیت به متن باعث می‌شود تا در کار شلختگی به وجود نیاید.

او تاکید کرد: زمانی بداهه و تکه کلام جا می‌افتد و به کمک کار می آید که بازیگر در خلال بازی و شناختش از نقش خود به نکاتی می رسد که احساس می‌کند با شخصیت همخوانی دارد و آن را به نویسنده منتقل می‌کند و با هم تامل می کنند، به طور دقیق کاری که هومن برق نورد در این مجموعه انجام داد و جواب هم گرفت.

*** کار طنز بیننده را سرخوش می‌کند

هومن برق‌نورد دیگر مهمان این نشست نیز درباره‌ی حضورش در آثار تلویزیونی گفت: متن خوب اولویت من در انتخاب نقش‌ها است و این که نقش پیشنهادی را دوست داشته باشم؛ برایم مهم نیست که این نقش در تلویزیون یا سینما پیشنهاد شود و یا نقش جدی و یا طنز باشد.

او ادامه داد: تعداد کارهای جدی من چه در سینما و چه در تلویزیون تقریبا دو یا سه برابر کارهای طنزی است که بازی کرده ام اما کار طنز این خاصیت را دارد که در ذهن می‌ماند و تماشاگر با ان ارتباط بهتری برقرار می‌کند، زیرا کار طنز بیننده را سرخوش می‌کند و به او حس خوبی می‌دهد.

برق نورد تاکید کرد: البته من در طول این سال‌ها سعی کرده‌ام که کار طنز و جدی را با هم داشته باشم و اگر یک کار طنز بازی کردم، در کار بعدی جدی باشم؛ همان طور که برای خود برنامه دارم که حتما سالی یک تئاتر هم کار کنم.

*** تیم «دزد و پلیس» مثل یک خانواده در کنار هم هستند

در بخش دیگر این نشست رضا کریمی، بازیگر و مدیر تولید مجموعه نیز با بیان اینکه گروه سازنده «ساختمان پزشکان» این مجموعه را ساخته است، گفت: این تیم مانند یک خانواده در کنار هم هستند و این گونه نیست که مانند غریبه‌ها به دفتری دعوت شویم و پیشنهاد کار شود و ما بپذیریم و یا رد کنیم. اگر دقت کنید همان گروه «ساختمان پزشکان» دوباره دور هم جمع شدند و این بار مجموعه دزد و پلیس را کار کردند.

کریمی ادامه داد: دوستی این گروه با محسن چگینی تهیه‌کننده و برادران قاسم خانی به شکلی است که همه ما به فکر پیشرفت و بهتر شدن کار هستیم و در این راه هرکاری که باشد انجام می‌دهیم.

او درباره‌ی اینکه نوع ساخت این سریال نزدیک به آثاری است که سیروس مقدم آن را کارگردانی کرده است، توضیح داد: درست است که آقاخانی تجربه چند همکاری با سیروس مقدم را دارد اما خود او در طول این سال‌ها به هرحال به تجربه‌های شخصی رسیده است که برای خود دارد و در دزد و پلیس هم از ابتدا تصمیم داشت تا بهترین کارش را ارایه دهد.

کریمی تاکید کرد: از یاد نبریم که تقلید با سلیقه فرق می‌کند؛ ممکن است دو کارگردان سلیقه‌هایشان به هم نزدیک باشد اما تقلید یعنی کپی از روی دست به دلیل بی‌تجربگی و این حداقل برای شخصی مثل سعید با این همه سال تجربه حرف بی‌ربطی است.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم که در فرهنگسرای فردوس برگزار شد، از عوامل و بازیگران سریال «دزد و پلیس» تقدیر شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha