• چهارشنبه / ۲۴ آبان ۱۳۹۱ / ۱۰:۱۷
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 91082415340
  • خبرنگار : 71186

معاون سازمان استاندارد خبر داد:

تذکر به ایران خودرو و سایپا به دلیل کاهش کیفیت خودروها

تذکر به ایران خودرو و سایپا به دلیل کاهش کیفیت خودروها

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران از تذکر این سازمان به ایران خودرو و سایپا به دلیل افت کیفیت برخی از خودروهای تولیدی خبر داد.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران از تذکر این سازمان به ایران خودرو و سایپا به دلیل افت کیفیت برخی از خودروهای تولیدی خبر داد.

بهادر کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: طی دو ماه اخیر مواردی از کاهش کیفیت در برخی از خودروهای تولیدی ایران خودرو و سایپا رخ داده است.

وی با بیان اینکه این خودروسازان به دلیل برخی مشکلات در تامین قطعه از برخی قطعات بی‌کیفیت در خطوط تولید خودرو استفاده می‌کردند، خاطرنشان کرد: در این زمینه به هر دو خودروساز تذکر جدی داده شده که از تکرار این اقدامات خودداری کنند.

کاظمی تصریح کرد: کاهش کیفیت بیشتر در خودروهایی رخ داده که درصد ساخت داخل آنها بالا است به‌گونه‌ای که در مواردی از قطعات وارداتی و داخلی بی‌کیفیت در تولید این خودروها استفاده شده است.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران ادامه داد: ارزشیابی‌هایی که به‌طور دوره‌ای انجام می‌شود نیز نشان‌دهنده‌ کاهش میزان رضایت مشتریان از خودروهایی است که در یکی دو ماه اخیر تولید شده‌اند.

وی تاکید کرد: درست است که خودروسازان مشکلاتی برای تامین قطعات مورد نیاز دارند اما کیفیت موضوعی است که تحت هیچ شرایطی نباید تحت‌الشعاع قرار گیرد.

کاظمی تصریح کرد: در این زمینه سازمان استاندارد نظارت‌ها بر روند واردات قطعات خارجی را تشدید کرده و به‌ویژه در زمینه‌ سطح کیفی قطعات وارداتی از چین سختگیری بیشتری می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۱-۰۸-۲۴ ۱۰:۳۸

از خواندن این خبر متاسف شدم به‌خاطر اینکه موسسه استاندارد هیچ ارزشی برای جان مردم قائل نیست، وقتی سالیانه 30 هزار کشته در اثر تصادفات داریم که بخش عظیمی از آن به مشکل فنی خودروها و ضعف بدنه و سیستمهای حفاظتی خودور مربوط می‌شود! چگونه است که موسسه استاندارد فقط به خودروسازها تذکر می‌دهد و هیچ اقدام دیگری انجام نمی‌دهد نه جریمه، نه توقف تولید. اینجا تنها چیزی که ارزش ندارد جان انسانهاست، منفعت خودروسازان بدون شک از جان مردم باارزش‌تر است؟!

avatar
۱۳۹۱-۰۸-۲۴ ۱۵:۵۸

عجب! گران كه مي‌كنند از كيفيتش هم مي‌زنند، آقايان به كجا چنين شتابان؟!