• دوشنبه / ۲۹ آبان ۱۳۹۱ / ۱۰:۳۴
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91082918624
  • منبع : نمایندگی خراسان شمالی

سخنرانان برای انتقال سیره امام حسین(ع) از ادبیات قابل درک برای مخاطبان استفاده کنند

یک استاد دانشگاه خراسان شمالی گفت: برای انتقال سیره امام حسین(ع) و واقعه عاشورا به نسل جوان سخنرانان از ادبیات قابل درک آنان استفاده کنند.

یک استاد دانشگاه خراسان شمالی گفت: برای انتقال سیره امام حسین(ع) و واقعه عاشورا به نسل جوان سخنرانان از ادبیات قابل درک آنان استفاده کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن فروتن در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به تبیین و تبلیغ آرمان‌ها و مکتب امام حسین(ع) در ماه محرم بیان کرد: سخنرانی و تشریح واقعه کربلا با شناخت مخاطبان و هم راستا با ادبیات قابل درک آنان قطعا در شناخت سیره امام حسین(ع) تاثیرگذار است.

وی عنوان کرد: برگزاری مسابقات کتابخوانی، تولید فیلم و سریال و یا اجرای تئاتر در قالب هنر تعزیه‌خوانی با موضوع واقعه عاشورا از جمله راه‌هایی است که می‌توان فرهنگ عاشورا را به نسل جوان منتقل کرد.

فروتن یادآور شد: در این برهه از زمان دشمنان اسلام بویژه کسانی که فرهنگ عاشورایی امام حسین(ع) را به ضرر خود می‌دانند اندیشه‌های ناب جوانان کشور را مورد هدف قرار داده‌اند.

وی ادامه داد: سخنرانان، هیات‌های مذهبی و کانون‌های فرهنگی مساجد باید با برنامه‌ریزی‌های جاذب و متناسب با روحیات و مطالبات جوانان آنان را بیش از پیش با فرهنگ عاشورایی آشنا کنند.

این استاد دانشگاه با اشاره به این‌که «اخیرا برخی از افراد عزاداری‌های امام حسین (ع) را به گونه‌ای تحریف می‌کنند» گفت: در راستای تعمیق و توسعه فرهنگ عاشورایی با محوریت تعزیه، روسای هیات‌های مذهبی برای جلوگیری از ورود خرافات و تحریف عزاداری‌های امام حسین(ع) از کتاب‌های معتبر در ارتباط با واقعه عاشورا استفاده کنند.

وی برخورد با کسانی که در عزاداری‌های امام حسین (ع) از آلات موسیقی که شایسته این مجلس نمی‌باشد و تصاویری که مستند با واقعه عاشورا نمی‌باشد استفاده می‌کنند، ضروری دانست.

وی تصریح کرد: در دو کتاب خرافات مجالس عزاداری حماسه حسینی و هیات‌های مذهبی شهید مطهری مصادیقی از خرافاتی که به مراسمات عزاداری سنتی وارد شده، بیان شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha