• دوشنبه / ۲۹ آبان ۱۳۹۱ / ۱۰:۵۶
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91082918670
  • منبع : نمایندگی خوزستان

جعفری: برخی آداب و رسوم محرم مطابق با مبانی اسلام نیست

جعفری: برخی آداب و رسوم محرم مطابق با مبانی اسلام نیست

مسوول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: مداحان و سخنرانان باید در زمینه ایستادگی امام حسین(ع) در مقابل استکبار و هدف نبرد ایشان در کربلا، معارف را به مردم انتقال دهند.

مسوول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: مداحان و سخنرانان باید در زمینه ایستادگی امام حسین(ع) در مقابل استکبار و هدف نبرد ایشان در کربلا، معارف را به مردم انتقال دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعید جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خوزستان اظهار کرد: در نقل وقایع کربلا معارفی چون عدالت‌طلبی و ظلم‌ستیزی امام حسین(ع)، ایستادگی ایشان مقابل استکبار و همچنین ولایت‌پذیری اصحاب امام(ع) از جمله حضرت ابوالفضل عباس(ع) را باید به مردم یاد داد.

وی افزود: آن‌چه آمریکا و انگلیس با آن مخالف است، روشنگری درباره مقابله با استکبار در محافلی مانند روضه امام حسین(ع) است.

مسوول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان درباره حفظ حرمت‌ها در ماه محرم گفت: اگر با فرهنگ اهل بیت(ع) آشنا شویم و نسبت به فرهنگ رفتاری آنها، نوع گویش، گفتار و کردار اهل بیت(ع) معرفت یابیم می‌توانیم خود را در این زمان با اهداف آنها تطبیق دهیم. به طور مثال برخی به حرمت این ماه بعضی اعمال نامناسب خود را ترک می‌کنند که این اقدام خوب است ولی کافی نیست. اگر بنا به ترک این اعمال باشد باید برای همیشه ترک شوند. معرفت کامل به اهل بیت(ع) زمانی حاصل می‌شود که حرام خدا را همیشه حرام و حلال خدا را همیشه حلال دانست.

جعفری درباره برخی آداب و رسوم مانند قمه‌زنی در ماه محرم و ایام عزاداری تصریح کرد: در جمهوری اسلامی ایران آداب و رسوم در ایام سوگواری محرم باید با فرهنگ اسلام مطابق باشد. برخی آداب و رسوم مانند قمه‌زنی و این گونه اعمال در محرم با مبانی و اصول دین اسلام مطابق نیست و اقدام به این کار به هیچ عنوان به صلاح نیست.

وی ادامه داد: دشمن به دنبال گرفتن نقطه ضعف از ایران اسلامی است. هر چیزی که در برخی نقاط کشور عرف بوده اگر خلاف مذهب و دین اسلام است باید ترک شود و این موضوع باید میان مردم ترویج شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha