• یکشنبه / ۵ آذر ۱۳۹۱ / ۰۹:۰۲
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 91090501483
  • خبرنگار : 71186

سریال تخلفات واردکنندگان خودرو هم‌چنان ادامه دارد

سریال تخلفات واردکنندگان خودرو هم‌چنان ادامه دارد

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران از عدم عرضه مستقیم و به‌موقع و گران‌فروشی خودرو توسط برخی واردکنندگان این محصولات خبر داد.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران از عدم عرضه مستقیم و به‌موقع و گران‌فروشی خودرو توسط برخی واردکنندگان این محصولات خبر داد.

حسین اردوخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: برخی از واردکنندگان، خودرو را با ارز مرجع وارد و حتی گمرک‌ها آن‌ را هم با ارز مرجع پرداخت کرده‌اند اما این محصولات را یا در انبارها نگه داشته و یا به نرخ ارز آزاد عرضه کرده و می‌کنند.

وی ادامه داد: با اینکه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و سازمان تعزیرات حکومتی تلاش زیادی برای برخورد با تخلفات واردکنندگان داشته‌اند، با این حال این شرکت‌ها همچنان به اقدامات خود ادامه می‌دهند.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران افزود: در حال حاضر گمرک‌های کشور و انبارهای واردکنندگان مملو از خودروهای وارداتی است با این حال شرکت‌های واردکننده برای دامن زدن یه التهاب بازار و جلوگیری از کاهش قیمت‌ها، از عرضه این خودروها خودداری می‌کنند.

اردوخانی تصریح کرد: با این وجود پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال قیمت خودروهای وارداتی بین 25 تا 30 درصد کاهش یابد. در صورت تشدید نظارت‌ها و آغاز عرضه به صورت مستقیم این اتفاق خواهد افتاد.

وی خاطرنشان کرد: اعضای صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران هیچ نقشی در گرانی خودرو ندارند به‌گونه‌ای که اعضای این صنف در مواردی خودروهای وارداتی را به قیمتی کمتر از نرخ فروش این محصولات در نمایندگی‌های فروش واردکنندگان، عرضه می‌کنند.‌

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۱-۱۱-۰۷ ۰۰:۲۶

احتکار، گران‌فروشی و سود میلیاردی واردکنندگان خودرو علی‌رغم خرید خودرو با ارز مرجع با احتکار کالا و افزایش کاذب قیمت، خودرو را با احتصاب{احتساب} ارز آزاد در بازار به فروش رسانده و سود میلیاردی به دست می‌آورند، حتی از تحویل خودروهای پیش‌فروش شده نیز خودداری کرده، مبالغ هنگفتی را مطالبه می‌کنند و ادعا می‌کنند که علت گران‌فروشی، حفظ سرمایه می‌باشد. اگر سرمایه واردکننده مهم می‌باشد، پس چه کسی مسئول سرمایه مصرف‌کننده هست که با فروش دارائی خود، خودرو خریداری نموده است. تعزیرات نیز هر روز از تشکیل پرونده تخلفات خبر می‌دهد ولی در عمل همان آش و همان کاسه برای مردم باقی می‌ماند! تو را به خدا کسی به داد این مردم برسد!