• یکشنبه / ۵ آذر ۱۳۹۱ / ۱۱:۰۱
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 91090501650
  • منبع : نمایندگی خوزستان

شعرهای عاشورایی قاسم آهنین‌جان به چاپ رسید

شعرهای عاشورایی قاسم آهنین‌جان به چاپ رسید

قاسم آهنین‌جان با بیان این‌که دو مجموعه شعر جدیدش به تازگی به چاپ رسیده‌اند، گفت: ادارات فرهنگی و هنری از پروژ‌ه‌های چاپ کتاب حمایت کنند.

قاسم آهنین‌جان با بیان این‌که دو مجموعه شعر جدیدش به تازگی به چاپ رسیده‌اند، گفت: ادارات فرهنگی و هنری از پروژ‌ه‌های چاپ کتاب حمایت کنند.

این شاعر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در خوزستان، اظهار کرد: دفتر شعر "گلی برای غریبان تا همیشه" مجموعه‌ای است که شعرهایش انحصارا درباره اولیای الهی سروده شده و بیش‌تر واقعه عاشورا را مد نظر قرار داده است. این دفتر حاوی 40 شعر نو و مدرن است و ناشرش، نشر پل است.

او افزود: همچنین دفتر شعر "بخت تاریک در آفاق بنفشه و پروانه" گزیده‌ای از چهار کتاب قبلی من با نام‌های "ذکر خواب‌های بلوط"، "کودکی‌ها در شب سقاخانه"، "خون و اشراق بر ارغوان جوشن‌ها" و "شاعر مرگ خویش می‌داند" است.

او در ادامه درباره چاپ این دو مجموعه شعر گفت: جا دارد از بهمن ساکی به خاطر چاپ کتاب شاعران خوزستانی تشکر کنم و به عنوان کسی که تا به حال چند کتاب چاپ کرده‌ام، باید بگویم که فرآیند چاپ کتاب از آغاز تا پایان واقعا کار بسیار دشواری است.

آهنین‌جان عنوان کرد: بهمن ساکی و علی ‌یاری توانستند در مدت کوتاهی قسمت اعظمی از شعر جنوب را به چاپ برسانند که به دست مخاطبان خواهد رسید. این پروژه، پروژه بسیار بزرگی است که آن‌ها با فروتنی و خلوص نیت آن را انجام دادند که در آن هم شاعران بسیار سرشناس خوزستان و هم شاعرانی که تا به حال کتاب چاپ نکرده‌اند، حضور دارند.

او افزود: پیشنهادی هم برای ادارات فرهنگی و هنری دارم که از این پروژه حمایت و به خریداری کتاب اقدام کنند تا افرادی که متولی این امر هستند، بتوانند این روند را ادامه دهند و شاعران بتوانند کتاب‌های خود را به چاپ برسانند.

این شاعر همچنین ادامه داد: برای آینده می‌خواهم یک منظومه بلند درباره واقعه عاشورا بنویسم. این منظومه قرار است یک بافت سمفونیک داشته باشد. به نظر من، شاعران نتوانسته‌اند دین خود را به واقعه عاشورا ادا کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha