• یکشنبه / ۵ آذر ۱۳۹۱ / ۱۱:۰۴
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 91090501654
  • خبرنگار : 71431

راز جنایت کوچه البرز در سینه دو جوان 20 ساله

راز جنایت کوچه البرز در سینه دو جوان 20 ساله

دو جوان 20 ساله‌ که برای سرقت خودرو اقدام به قتل راننده کرده بودند، دستگیر شدند.

دو جوان 20 ساله‌ که برای سرقت خودرو اقدام به قتل راننده کرده بودند، دستگیر شدند.

به گزارش سرویس «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ماموران کلانتری 107 فلسطین در ساعت 3:30 بامداد 22 مهرماه سالجاری از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 در جریان کشف یک فقره جسد در خیابان حافظ کوچه البرز قرار گرفتند که در بررسی‌های اولیه انجام شده توسط مأموران کلانتری مشخص شد که مقتول به هویت «احمد - ج» 27ساله در خودرو شخصی پژو پارس سفیدرنگ خود توسط قاتل یا قاتلان به قتل رسیده است.

با اعلام خبر کشف جسد از سوی کلانتری 107 فلسطین به پلیس آگاهی و قاضی کشیک ویژه قتل، به دستور بازپرس شعبه چهارم ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با ارجاع پرونده به اداره دهم پلیس آگاهی، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که تعدادی از دانشجویان در مسیر رفتن به خوابگاه دانشجویی، با مشاهده یک دستگاه خودرو سواری پژو پرشیا سفیدرنگ که هر چهار در آن باز و چراغ های احتیاط آن نیز روشن بوده، به محل پارک خودرو نزدیک شده و در بررسی داخل خودرو متوجه خون‌آلود بودن صندلی‌های خودرو می‌شوند و در فاصله چندمتری خودرو نیز جسد مقتول را پیدا می‌کنند که پس از آن از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110، موضوع را به پلیس اطلاع داده‌اند.

با شناسایی اعضای خانواده مقتول و در تحقیقات از آنان مشخص شد که مقتول در ساعت 22:21 مهرماه از منزل برادرش واقع در شهریار خارج و به مقصد منزل خود واقع در میدان رسالت خیابان فرجام حرکت کرده و طبق اظهارات خانواده با فرد یا افرادی نیز قرار ملاقات یا اختلاف نداشته است.

در شرایطی که هیچ‌گونه اطلاعاتی در خصوص ارتکاب جنایت با انگیزه دشمنی یا اختلاف مالی در پرونده وجود نداشت، کارآگاهان اداره دهم با مراجعه به کوچه البرز به بررسی میدانی از محل وقوع جنایت پرداخته و در بررسی‌های خود چند واحد تجاری دارای دوربین‌های مداربسته را شناسایی کردند که پس از آن تصاویر به دست آمده از دوربین‌های مداربسته این واحدهای تجاری مورد بررسی قرار گرفت و کارآگاهان خودروی متعلق به مقتول را شناسایی کردند که در ساعت 1:45 بامداد 22 مهرماه به همراه راننده و دو جوان داخل کوچه می‌شود و در حالی که کارآگاهان در حضور صاحب یکی از مغازه‌ها در حال بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته مغازه وی بودند، ناگهان صاحب مغازه به محض مشاهده تصویر دو جوانی که به صورت دوان دوان و در امتداد کوچه و به سمت خانه متروکه در حال دورشدن از ماشین مقتول بودند، به کارآگاهان گفت‌ که ین دو جوان «سامان» و «داوود» هستند و هر دو در یک خانه قدیمی متروکه در انتهای همین کوچه البرز زندگی می‌کنند و اطمینان داشت که به هیچ عنوان در شناسایی خود دچار اشتباه نشده است.

با توجه به شناسایی عاملان جنایت به اسامی «سامان - ن» 20 ساله و «داوود - ع» 20 ساله، کارآگاهان در ادامه تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که در کوچه البرز خانه‌ای قدیمی و متروکه وجود دارد که محل تردد برخی افراد به‌ویژه افراد معتاد و ... است و در این بین سامان و داوود نیز به علت بلامکان بودن از مدتی پیش در این خانه متروکه زندگی می‌کنند.

در ادامه با وجود متواری شدن سامان و داوود از خانه متروکه و در شرایطی که به واسطه بلامکان بودن این دو و عدم مراجعه متهمان به محل سکونت خانواده‌هایشان، هیچ‌گونه اطلاعات قابل بهره‌برداری برای دستگیری آنان وجود نداشت، کارآگاهان با توجه به احتمال مراجعه به ساختمان متروکه برای استراحت و سایر امور مراقبت‌های پلیسی نامحسوس را در دستور کار خود قرار دادند و سرانجام در ساعت 12 روز 29 آبان، «داوود - ع» در حین خروج از خانه متروکه دستگیر و به اداره دهم منتقل شد.

با دستگیری داوود و آغاز تحقیقات، وی صراحتا به ارتکاب جنایت و به همراه سامان با انگیزه سرقت خودرو به شیوه زورگیری اعتراف کرد که در ادامه و با شناسایی محل تردد سامان، وی نیز در ساعت 14 روز 30 آبان در چهارراه استانبول دستگیر و به اداره دهم منتقل شد.

متهمان در اعترافات خود در خصوص نحوه ارتکاب جنایت به کارآگاهان گفتند: در ساعت 1:30 مورخه روز حادثه به بهانه کرایه دربست، سوار یک دستگاه خودرو پرشیا سفیدرنگ شده و به بهانه برداشتن مدارک از داخل خانه از راننده خواستیم تا به داخل کوچه البرز برود؛ به واسطه شناخت کامل از کوچه البرز و موقعیت تجاری آن و نبودن مجتمع مسکونی داخل کوچه اطمینان داشتیم که در آن موقع از شب فردی داخل کوچه تردد ندارد و به همین علت به محض ورود ماشین به داخل کوچه، با تهدید چاقو قصد سرقت ماشین را داشتیم که ناگهان راننده جوان خودرو با ما درگیر شد که در حین درگیری چندین ضربه چاقو به او زدیم که یکی از این ضربات به سینه مقتول (طبق نظریه پزشکی ضربه چاقو به قلب مقتول برخورد کرده است) برخورد کرد که باعث خونریزی شدید وی شد.

متهمان در خصوص علت عدم سرقت ماشین نیز به کارآگاهان عنوان داشتند که پس از پیاده‌کردن مقتول از داخل ماشین، قصد سرقت خودرو را داشته‌اند اما به خاطر خونریزی شدید مقتول داخل خودرو و آغشته‌شدن صندلی ها به ویژه صندلی راننده به خون، از سرقت خودرو منصرف و از محل متواری شده‌اند.

به گزارش ایسنا، سرهنگ کارآگاه آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات صریح متهمان به ارتکاب جنایت با انگیزه زورگیری تحت پوشش مسافرنما، دستور بازداشت موقت از سوی بازپرس صادر و هر دو متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام

دو متهم پس از دستگیری

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha