• یکشنبه / ۱۲ آذر ۱۳۹۱ / ۱۱:۴۴
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 91091205929
  • منبع : نمایندگی کرمان

گره پنجاه ساله‌ی گودال خشت مال‌های کرمان باز شد؟

گره پنجاه ساله‌ی گودال خشت مال‌های کرمان باز شد؟

ایسنا/کرمان رییس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان کرمان گفت: اصل 127 قانون اساسی گره پنجاه ساله‌ی گودال خشت مال‌ها را باز کرد.

رییس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان کرمان گفت: اصل 127 قانون اساسی گره پنجاه ساله‌ی گودال خشت مال‌ها را باز کرد.

حمید شیخ‌اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه کویر، با بیان این مطلب اظهار کرد: با پیگیری‌های به عمل آمده از سوی مسئولان بخش دولتی و خصوصی برای سرمایه‌گذاری در محلی از بافت قدیم شهر به نام گودال خشت مال‌ها از یک گروه با 35 شرکت زیرمجموعه از جمله سه شرکت مشاور که اکثر مهندسان آنها خارجی هستند دعوت به عمل آمد.

وی افزود:‌ این شرکت پس از بررسی محل و نشست‌های متعدد با مسوولان در دی ماه سال 89 قرداد ساخت مجتمع تجاری با ورود سرمایه خارجی را امضا نمود.

شیخ اسدی تصریح کرد: مجوز ورود سرمایه خارجی توسط سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی ایران در شهریورماه سال گذشته صادر و اسناد 5 هکتار از زمین‌های مرتبط با این پروژه توسط شهرداری به سرمایه‌گذار واگذار گردید.

وی بیان کرد:‌ با اجرای این پروژه 160 میلیون دلار سرمایه خارجی وارد استان می‌شود که نقطه تحولی در کرمان است.

شیخ اسدی افزود:‌ 80 درصد سرمایه این پروژه توسط سرمایه‌گذار عمانی و 20 درصد توسط شهرداری تامین می‌شود که در این مجموعه بخش‌های مختلفی از جمله شهربازی، مسجد، پارک، 26 هزارمترمربع هایپر مارکت و 4 هزار مترمربع پارکینگ مسقف دیده شده که بزرگترین پروژه شهری کرمان است.

وی گفت: اما این طرح در مرحله صدور مجوز توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با مشکلات عدیده‌ای مواجه گردید که با تشکیل جلسات متعدد ستاد و مرکز خدمات سرمایه‌گذاری در استان و تشکیل چند کمیته فنی در استان و مرکز، با گذشت دو سال موانع برطرف نشد و استاندار با استناد به اصل 127 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 91/8/26 در جلسه‌ای با حضور معاون عمرانی استانداری، شهردار، دبیر و اعضاء ستاد سرمایه‌گذاری، رییس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی و جمعی از مسوولان مجوز لازم را صادر کرد.

به گزارش ایسنا، عزم جدی استاندار و مسئولان استان در حمایت و جذب سرمایه‌گذاران خارجی ستاد و مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان توانست بدون احتساب نفت و گاز در سال 90 با جذب 130088میلیون دلار سرمایه خارجی در رتبه چهارم کشور قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha