• سه‌شنبه / ۱۴ آذر ۱۳۹۱ / ۱۶:۳۵
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 91091407827
  • منبع : بوشهر

آتش‌نشانان و زندانبانان از گروه‌های در معرض خطر ابتلاء به هپاتیت ب

آتش‌نشانان و زندانبانان از گروه‌های در معرض خطر ابتلاء به هپاتیت ب

ایسنا/بوشهر به مناسبت هفته اطلاع‌رسانی ایدز، کارگاه دو روزه‌ی تربیت مربی آموزش و مشاوره در ایدز، در شبکه‌ی بهداشت و درمان دیلم برگزار شد.

به مناسبت هفته اطلاع‌رسانی ایدز، کارگاه دو روزه‌ی تربیت مربی آموزش و مشاوره در ایدز، در شبکه‌ی بهداشت و درمان دیلم برگزار شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان بندر دیلم،‌ «عزیززاده» کارشناس مسوول پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها در شبکه بهداشت دیلم در این کارگاه گفت: کارکنان مراقبت بهداشتی احتمال مواجهه با مواد عفونی مانند خون، بافت‌ها و مایعات خاص بدن و وسایل پزشکی، تجهیزات و یا سطوح محیطی آلوده به این مواد را دارند.

وی خون را مهم‌ترین مایع عفونت‌زای بدن برشمرد و افزود: مواجهه ممکن است از طریق تماس خون، بافت یا سایر مایعات بالقوه عفونی بدن از طریق فرورفتن سوزن در پوست یا بریدگی یا تماس این مواد با پوست آسیب دیده رخ دهد.

کارشناس مسوول پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها در شبکه بهداشت دیلم محافظت را نخستین اقدام در پیشگیری دانست و گفت: هپاتیت C از طریق تماس شغلی با خون به طور جدی منتقل نمی‌شود.

عزیززاده تصریح کرد: وجود خون واضح بر روی ابزار، فرو رفتن مستقیم سوزن در شریان یا ورید، جراحت عمیق و خطر انتقال در مواجهه با خون فرد مبتلا به بیماری پیشرفته، احتمال انتقال را افزایش می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: مداوای محل مواجهه، ثبت و گزارش‌دهی، ارزیابی مواجهه، ارزیابی منبع مواجهه، مدیریت عفونت‌های مختلف و پیگیری، مراحل شش‌گانه پروفیلاکسی (پیشگیری) پس از تماس است.

کارشناس مسوول پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها در شبکه بهداشت دیلم همه پرسنل شاغل در مراکز بستری و سرپایی، بیماران تحت درمان دیالیز و تالاسمی و هموفیلی، آتش‌نشانان، امدادگران اورژانس و زندانبانان را از گروه‌های پرخطر برای ایمن‌سازی و واکسیناسیون علیه هپاتیت ب معرفی کرد.

عزیززاده اظهار کرد:کارشناسان آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و صحنه جرم، افراد دارای رفتارهای پرخطر جنسی و اعتیاد تزریقی، افراد آلوده به هپاتیتC، زندانیان دارای رفتارهای پرخطر و رفتگران شهرداری از دیگر گروه‌های پرخطر برای ایمن‌سازی و واکسیناسیون علیه هپاتیت ویروسی ب هستند.

براساس این گزارش، این کارگاه در روزهای یکشنبه و سه شنبه 12 و 14 آذر با مجوز آموزشی برای آموزش و توانمندی کارشناسان و کاردانان شبکه و مراکز بهداشتی درمانی برگزار شد.

10 تا 16 آذرماه هفته اطلاع رسانی ایدز نامگذاری شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha