• چهارشنبه / ۲۲ آذر ۱۳۹۱ / ۰۹:۲۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 91092212588
  • منبع : نمایندگی گلستان

نقش ثبت جهانی دیوار بزرگ گرگان در توسعه کلاله

نقش ثبت جهانی دیوار بزرگ گرگان در توسعه کلاله

ایسنا/گلستان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان گلستان، گفت: ثبت جهانی دیوار بزرگ گرگان این اثرمنحصر بفرد تاریخی در توسعه شهرستان کلاله نقش اساسی خواهد داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان گلستان، گفت: ثبت جهانی دیوار بزرگ گرگان این اثرمنحصر بفرد تاریخی در توسعه شهرستان کلاله نقش اساسی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، قربان عباسی روز سه‌شنبه در بازدید از پروژه‌های گردشگری کلاله، دیوار بزرگ گرگان را از افتخارات این شهرستان دانست و افزود: با توجه به اینکه این اثر ارزشمند در این شهرستان قرار دارد با ثبت جهانی آن شمار گردشگران داخلی و خارجی افزایش یافته و این مساله در توسعه اقتصادی و درآمدزایی مردم منطقه نقش ویژه‌ای خواهد داشت.

بخش زیادی از دیوار دفاعی گرگان در کاوش‌های مختلف در شهرستان کلاله از دل خاک بیرون کشیده شده است.

وی گفت: سهم اعتباری پروژه‌های گردشگری، با توجه به اهمیت مناطق نمونه گردشگری استان تعیین می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی وگردشگری گلستان با بیان اینکه در سنوات گذشته 400 میلیون ریال بابت آسفالت در آبشار و پارک جنگلی آق‌سو شهرستان کلاله هزینه شده است، افزود: امسال نیز 800 میلیون ریال برای ایجاد آلاچیق، آبخوری، سکو و مبلمان این منطقه گردشگری هزینه شده است.

وی در ادامه به زیرساخت‌های گردشگری منطقه نمونه گردشگری خالد نبی(ع) کلاله، اشاره کرد و گفت: حدود یک میلیارد ریال برای ایجاد زیرساخت‌های مناسب گردشگری در منطقه نیاز است.

به گفته وی، در سال گذشته 3 میلیارد و 500 میلیون ریال برای زیر سازی و آسفالت مسیر خالد نبی هزینه شده و امسال نیز 5 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار نیز برای ادامه زیر‌سازی این مسیر مصوب شده است.

عباسی گفت: همچنین 500 میلیون ریال نیز اعتبار برای مرمت امام‌زاده خالد نبی(ع) و ثبت ملی این بقعه در نظر گرفته شده است.

مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان‌، روند پیشرفت ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در کلاله را مناسب عنوان کرد و گفت: با توسعه زیرساخت‌ها، زمینه‌های لازم برای حضور بیش از پیش گردشگران در این شهرستان و در همین راستا نیز زمینه توسعه صنعت گردشگری استان فراهم خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha