• جمعه / ۲۴ آذر ۱۳۹۱ / ۰۹:۵۸
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 91092413604

تجربیات دانشجویان از آموزش آنلاین

تجربیات دانشجویان از آموزش آنلاین

در راستای گسترش تحصیلات آنلاین و افزایش محبوبیت آن، بسیاری از دانشجویان با پیشینه‌های مختلف و شرایط گوناگون سنی و مکانی به سرعت به این جریان می‌پیوندند.

در راستای گسترش تحصیلات آنلاین و افزایش محبوبیت آن، بسیاری از دانشجویان با پیشینه‌های مختلف و شرایط گوناگون سنی و مکانی به سرعت به این جریان می‌پیوندند.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دانشجویان شش دانشگاه آمریکایی که تحصیلات آنلاین ارائه می‌کنند در گفت‌وگو با پایگاه خبری«یو اس نیوز» دلایل انتخاب برنامه‌های تحصیلی آنلاین را بازگو کردند.

بنابراین گزارش تجربیات هر یک از دانشجویان در این زمینه متفاوت است، ضمن اینکه برخی از آنها در مقطع ارشد و برخی نیز در مقطع لیسانس تحصیل می‌کنند. اغلب دانشجویان تحصیلات آنلاین مطابق برنامه زمان‌بندی اعلام شده از سوی دانشگاه طی چند سال تحصیلات خود را به پایان می‌رسانند، در حالی که عده‌ای دیگر طی یک دهه زمان اقدام به گذراندن تحصیلات خود به صورت تلفیقی از دروس آنلاین و دروس حضوری می‌کنند.

بنا به گزارش پایگاه خبری «یو اس نیوز»، در این بین سه سرباز ارتش نیز از مزایای تحصیلات آنلاین پس از اتمام خدمت سربازی و بازگشت به بازار کار بهره‌مند شده‌اند.

ضمن اینکه دو مادر نیز در کنار تربیت فرزندانشان موفق به اخذ تحصیلات آنلاین شده‌اند. همین‌طور یک زن تا پیش از تشکیل زندگی و ازدواج اقدام به اخذ مدرک تحصیلی خود از طریق تحصیلات آنلاین کرده است.

بسیاری از دانشجویان در حال گذراندن این شیوه تحصیل در این گفت‌وگو عنوان کردند که به دنبال راهی غیر از راه های مرسوم برای گذراندن دروس با شیوه‌ای کاملا قابل انعطاف بوده‌اند. آنها معتقدند وقتی تحصیلات خود را از طریق آنلاین و غیر حضوری انجام می‌دهند نیازی به ترک شغل، خانواده و رفت‌وآمد در یک زمان مشخص به یک مکان خاص جهت شرکت در کلاس وجود ندارد.

با این حال برخی از آنها بر این نکته تاکید دارند که به دلیل گذراندن این کلاس‌ها در منزل آنها باید منظم، سازمان یافته و به دور از هر گونه تنش زمان خود را مدیریت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha