• شنبه / ۲۵ آذر ۱۳۹۱ / ۰۹:۵۸
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 91092514032
  • خبرنگار : 71342

شهرام کرمی: نمایشم جنگی است اما به سفارش هیچ جا نیست

شهرام کرمی: نمایشم جنگی است اما به سفارش هیچ جا نیست

شهرام کرمی که نمایش «پوتین‌های عمو بابا» را برای جشنواره تئاتر فجر آماده اجرا می‌کند، گفت: هر چند این نمایش درباره جنگ است اما تولید آن به سفارش هیچ جایی نیست.

شهرام کرمی که نمایش «پوتین‌های عمو بابا» را برای جشنواره تئاتر فجر آماده اجرا می‌کند، گفت: هر چند این نمایش درباره جنگ است اما تولید آن به سفارش هیچ جایی نیست.

این هنرمند تئاتر در گفت‌وگو با خبرنگار بخش تئاتر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ادامه داد: همیشه در نمایش‌هایم سعی کرده‌ام گریزی به جنگ و پیامدهای آن داشته باشم و این به دلیل دغدغه شخصی خودم است و به سفارش هیچ جا نیست.

وی افزود: تلاش کردم در نمایش «پوتین‌های عمو بابا» فارغ از شعارهای مرسوم به جنگ و تاثیرات آن بر زندگی اجتماعی افراد بپردازم.

کرمی با اشاره به دشواری‌های کار کردن در مقوله جنگ ادامه داد: در شرایط حاضر کار کردن بر موضوع جنگ و دفاع مقدس نوعی خطر کردن است چون در این زمینه یک سری آثار ضعیف اجرا شده که در مخاطب دافعه ایجاد کرده است. از سوی دیگر معمولا پرداختن به جنگ و شخصیت‌هایش همیشه با حساسیت‌هایی همراه است که هنرمند ناچار می‌شود با احتیاط به این موضوع بپردازد و گاه حتی نگاه جدید به موضوع جنگ با واکنش‌های منفی روبه‌رو می‌شود.

کارگردان تئاتر درباره شیوه‌ی اجرایی نمایش جدیدش توضیح داد: این نمایش روایتی کاملا مینی مالیستی دارد و در میان آثار قبلی‌ام کاری متفاوت به شمار می‌آید چرا که زبانی ساده و پرداختی مینی‌مال دارد.

شهرام کرمی که مدت سه ماه است این نمایش را تمرین می‌کند، اضافه کرد: در این نمایش سعی کردیم به تئاتر بی‌چیز و دکور حداقلی نزدیک شویم که این شیوه همان اندازه که ریسک دارد، اگر در جای خودش درست اجرا شود، بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

او درباره گرایشش به سمت تئاتر «بی‌چیز» در اجرای این اثر نمایشی تصریح کرد: گرایشم به این سمت به دلیل ویژگی‌های نمایش است همچنان که در دنیا تئاتر بی‌چیز متداول است و در این جا هم نمایشنامه ایجاب می‌کرد که به این سمت برویم تا شخصیت‌ها برجسته شوند چرا که این نمایشنامه شخصیت‌محور است.

این نمایشنامه‌نویس که در طول تمرین‌ها نمایشنامه را بار دیگر نوشته است، افزود: متناسب با شیوه اجرایی، متن را دوباره نوشتم و نمایشنامه را آماده چاپ کرده‌ام که امیدوارم به زودی آن را منتشر کنم.

به گزارش ایسنا، شهرام کرمی این نمایش را با همراهی گروه تئاتر «شایا» آماده اجرا می‌کند. در این اثر نمایشی بازیگرانی چون رویا افشار، یعقوب صالحی، پریسا مقتدی و پرهام دلدار به ایفای نقش می‌پردازند.

طراحی صحنه را رضا مهدی‌زاده و طراحی لباس را سپیده سعادتی بر عهده دارند. سیاوش لطفی به عنوان آهنگساز و احمد رشیدی به عنوان دستیار کارگردان با اجرای این اثر نمایشی همکاری دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha