• یکشنبه / ۲۶ آذر ۱۳۹۱ / ۱۰:۵۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 91092614924
  • منبع : نمایندگی لرستان

هفته پژوهش به ماه پژوهش تبدیل شود

ایسنا/لرستان معاون استاندار لرستان گفت: پژوهشگران نیازمندی‎های استان را مورد مطالعه قرار دهند.

معاون استاندار لرستان گفت: پژوهشگران نیازمندی‎های استان را مورد مطالعه قرار دهند.

سجاد معین در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه پژوهش استان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه لرستان، افزود: پژوهش اساس پیشرفت و توسعه همه‎ جانبه است و اگر به پژوهش نپردازیم هرآنچه فعالیت داریم دوباره‎کاری، اتلاف وقت، هزینه، اعتبار و بودجه خواهد بود.

وی با بیان اینکه مسوولین باید اعتباراتی را که هرساله در اعتبارات دستگاه‎های اجرایی به عنوان بودجه پژوهش قرار می‎دهند نه ‎تنها کم نکنند، بلکه آن را افزایش دهند، اظهارکرد: نوع و سطح فعالیت‎های پژوهشی یکی از شاخص‎های اصلی توسعه و پیشرفت در کشور محسوب می‎شود.

معاون استاندار لرستان بیان کرد: تمام موفقیت‎های کشورمان در زمینه‎های مختلف توسعه، پیشرفت، صنایع، کشاورزی و... مستلزم امر پژوهشی بوده و پژوهش را به عنوان یکی از محورهای مهم توسعه می‎دانیم و شاخص استمرار پایداری توسعه‎مان تلقی می‎کنیم.

معین با تأکید بر اینکه آنچه از توسعه و پیشرفت در جامعه داریم مرهون زحمات و تلاش‎های محققین است، متذکر شد: برخی اوقات این افراد در اوج مظلومیت تلاش شبانه‎ روزی می‎کنند تا بتوانند اثری را به جا بگذارند تا امروز ما مدعی توسعه و پیشرفت باشیم.

وی اضافه کرد: تلاش شبانه ‎روزی جوانان پژوهشگر ایران اسلامی باعث شده که در سطح جهان حرف‎ها برای گفتن داشته باشیم؛ این دانشمندان تا هنگامی که به شهادت می‎رسیدند گمنام بوده و آنها را نمی‎شناختیم.

معاون استاندار با بیان اینکه در زمان جنگ تحمیلی حتی توان و تکنولوژی تولید سیم‎ خاردار را نداشتیم، تصریح کرد: با همت پژوهشگران و محققان، ایران اسلامی امروز به جایی رسیده‎ که موشک‎های فضاپیما پرتاب کرده و می‎توانیم از تهاجم و تجاوز دشمنان بازدارندگی ایجاد کنیم.

معین خاطرنشان کرد: آمریکا و اسراییل در غزه با بخشی از فناوری جوانان ایرانی توسط مقاومت فلسطین شکست خوردند.

وی با تأکید براینکه در تمام تصمیم‎گیری‎ها، پروژه‎ها، برنامه‎ها و... مطالعه و پژوهش در اولویت قرار گیرد، یادآور شد: نیاز است که اولویت اعتباری خود را به امر مطالعات، تحقیقات و پژوهش اختصاص داده و فعالیت‎های دقیق و منظم را پیگیری کنیم نه اینکه تألیف و تحقیق‎ساز باشیم.

معاون استاندار لرستان گفت: با داشتن گنجینه‎های ارزشمندی در توصیه‎های دینی و اخلاقی نسبت به پژوهش و پژوهشگر، تکریم معلم و استاد، لازم است ما به امر پژوهش توجه داشته و حمایت کنیم.

معین اضافه کرد: زمینه‎هایی را که در استان نیازسنجی شده در دید پژوهش‎گران به عنوان اولویت‎های پژوهشی قرار داده و دانشگاه‎ها را به این سمت سوق دهیم که پژوهش‎گران نیازمندی‎های ما را مورد مطالعه قرار دهند که اگر قرار شد مدیران طرحی را انجام دهند، آن طرح براساس مطالعات پژوهشی انجام شود.

وی با انتقاد از عدم حضور برخی مدیران، رؤسای دانشگاه‎ها، اساتید و... در این مراسم، اظهار کرد: این اوج مظلومیت پژوهش در استان را نشان می‎دهد و جای بسی تعجب و تأسف دارد که با مسئله پژوهش این‎گونه برخورد می‎شود و نیاز است هفته پژوهش را به ماه پژوهش تبدیل کنیم تا مسئولین و متولیان امر پژوهش از خواب گران برخیزند.

به گزارش ایسنا برگزاری کارگاه‎های آموزشی با موضوع مقاله‎نویسی، افتتاح نمایشگاه پژوهش و... از جمله برنامه‎های جنبی این مراسم بود.

لازم به ذکر است در مراسم اختتامیه این همایش از 35 نفر از پژوهشگران برتر استان تجلیل و تقدیر می‎شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha