• یکشنبه / ۲۶ آذر ۱۳۹۱ / ۱۲:۱۷
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91092615078

تقدیر نمایندگان جبهه دموکراتیک آزادی فلسطین در لبنان از ایران

تقدیر نمایندگان جبهه دموکراتیک آزادی فلسطین در لبنان از ایران

نماینده جبهه دموکراتیک آزادی فلسطین در لبنان در دیدار با سفیر ایران، با تشکر از نقش بارز ایران در ایجاد دو پیروزی نظامی(شکستن هیمنه رژیم صهیونیستی در جنگ غزه) و دیپلماتیک (تصویب قطعنامه تبدیل عضویت فلسطین در سازمان ملل)، در مورد تحولات منطقه و عرصه بین‌المللی به گفت‌وگو پرداختند.

نماینده جبهه دموکراتیک آزادی فلسطین در لبنان در دیدار با سفیر ایران، با تشکر از نقش بارز ایران در ایجاد دو پیروزی نظامی(شکستن هیمنه رژیم صهیونیستی در جنگ غزه) و دیپلماتیک (تصویب قطعنامه تبدیل عضویت فلسطین در سازمان ملل)، در مورد تحولات منطقه و عرصه بین‌المللی به گفت‌وگو پرداختند.

به گزارش حبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این دیدار، علی فیصل و دو عضو دیگر جبهه دموکراتیک آزادی فلسطین تاکید کردند: حمایت سیاسی و معنوی از مجاهدان محور مقاومت و تاکید پیوسته ایران بر ضرورت انسجام گروه‌های فلسطینی، حاکی از دید استراتژیک و وفاداری حکیمانه دولت و ملت ایران به خط مقاومت و اهمیت دادن به حفظ اولویت آزادسازی فلسطین در صدر همه امور است. امری که نمود بارز آن در سخنان مدبرانه و کریمانه حضرت آیت الله خامنه ای در جمع میهمانان همایش اساتید جهان اسلام و بیداری اسلامی، مشاهده شد.

فیصل همچنین با خرسندی از دیدار و گفت‌وگو به همراه مسوولان سایر گروه‌های فلسطینی با رییس مجلس ایران در سفر چند هفته قبل وی به بیروت، گفت: پیروزی غزه، دستاورد ارزشمند همه مردم مقاوم غزه و گروه‌های نماینده آنان بود و خوشبختانه اتحاد مردم سایر مناطق فلسطین با غزه را بیش از پیش به نمایش گذارد. به اعتقاد ما، انتفاضه مردمی برای تحقق اراده ملت فلسطین، نیازمند حفظ روحیه مقاومت مسلحانه و نیز کاهش تاثیر کمبودهای اقتصادی و اجتماعی است.

وی همچنین ضرورت آمادگی همه جانبه برای رویارویی با دسیسه‌ها و برنامه های درحال طراحی دشمن علیه آزادی‌خواهان را یادآور شد و افزود: اگر بخش اندکی از بودجه ای که برخی حاکمان عرب صرف ویرانی زیرساخت های سوریه می کنند به بهسازی اردوگاههای فلسطینی اختصاص می یافت، نه شاهد پدیده فرار مغزها (پزشکان و سایر اقشار نخبه فلسطین) به خارج بودیم و نه کودکان و سالخوردگان فلسطینی در این شرایط اسف بار مجبور به تحمل سختی های طاقت فرسا بودند.

وی ادامه داد: علاقه قلبی آوارگان فلسطینی به میهن خود به قدری زیاد است که در هیچ شرایطی حاضر به اقامت دائمی در خارج فلسطین و یا پذیرش طرح هائی مثل وطن جایگزین نیستند.

نمایندگان جبهه دمکراتیک آزادی فلسطین تاکید کردند: مذاکرات بیست ساله نه تنها سودی برای ملت فلسطین نداشته، بلکه فقط نتایج فاجعه باری به همراه داشته و مورد قبول مردم ستمدیده فلسطین اعم از ساکنان رنجدیده داخل یا آوارگان محروم مقیم خارج نیست و هرگونه بازگشت به مذاکرات باید موکول به تحقق وحدت ملی و تنظیم اولویت های مدنظر ملت باشد.

وی یادآور شد: اکنون با بهره برداری سنجیده از هر دو دستاورد نظامی و دیپلماتیک اخیر، باید به سمت عضویت در نهادهای گوناگون بین المللی ازجمله دیوان کیفری بین المللی برآمده تا بتوانیم علیه تجاوزات صهیونیست ها، شکایت کنیم.

علی فیصل گفت: ما خواستار کمک برادران ایرانی به همگرایی همه گروه‌های فلسطینی و پیشبرد منافع مخالفان رژیم صهیونیستی شده و هم‌زمان از تداوم مقاومت جسورانه بجای اکتفا به مذاکرات بی‌نتیجه حمایت می‌کنیم.

سفیر کشورمان در بیروت نیز با اشاره به اینکه انجام تکلیف الهی، جایی برای منت یا تشکر باقی نمی‌گذارد؛ سیاست‌ها و دیدگاه فراگیر ایران در حمایت همه جانبه از کرامت انسانی همه مستضعفین و آزادی خواهان جهان را یادآور و از اینکه دولت و ملت ایران، توفیق حمایت عملی و موثر از ساکنان اصلی فلسطین را کسب کرده اند، ابراز خرسندی کرد.

در خاتمه دیدار، طرفین همچنین براهمیت بیش از پیش تلاش برای همگرایی گروههای مختلف فلسطینی در شرایط جاری منطقه به منظور پیشبرد منافع فلسطین و احقاق کامل حقوق آن تاکید کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha