• یکشنبه / ۲۶ آذر ۱۳۹۱ / ۱۷:۰۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91092615437
  • خبرنگار : 90089

پرونده طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری در مجلس بسته شد

پرونده طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری در مجلس بسته شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از هشتمین جلسه بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری، پرونده این طرح مهم را با اصلاحاتی بستند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از هشتمین جلسه بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری، پرونده این طرح مهم را با اصلاحاتی بستند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدرضا باهنر در پایان جلسه رسیدگی به طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: از آنجایی که دوست نداریم حق نماینده‌ای ضایع شود بنابراین اگر الحاقیه‌ای بخواهید به طرح مذکور اضافه کنید امشب یا فردا نیز باید جلساتمان ادامه یابد.

وی پس از شنیدن مخالفت نمایندگان با مطرح شدن پیشنهادات الحاقی، از مجلس بابت بررسی و تصویب طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری تشکر کرد.

باهنر افزود: از همکاران نماینده، کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور و نمایندگان دولت برای بررسی و تصویب طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری تشکر می‌کنم و منتظر نظرات و اشکالات شورای نگهبان به طرح مذکور هستیم تا در اولین فرصت نظرات این شورا را تامین کنیم.

به گزارش ایسنا، طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری از ابتدای مجلس نهم در دستور کار کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس قرار گرفت، با این رویکرد که این طرح به انتخابات دهمین دوره‌ی ریاست جمهوری برسد.

این طرح بعد از بررسی‌های طولانی‌ مدت در کمیسیون شوراها با 2 ماده جنجالی به تصویب رسید؛ موادی که در آن در مورد تشکیل هیات اجرایی مرکزی انتخابات و تعیین مصادیق مدیر و مدبر و رجل سیاسی و مذهبی بودن کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری بحث شده بود.

ماده معروف 35 در مورد رجل سیاسی و مذهبی که پیش از ورود به صحن علنی، انتقادات بسیاری را برانگیخت که سرانجام این ماده در صحن علنی حذف شد.

از جمله مهم‌ترین مواد طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری را می‌توان تعیین هیات اجرایی مرکزی انتخابات دانست که تاکنون این هیات در سطح کلان کشور وجود نداشته است.

هم‌چنین در این طرح، موادی درخصوص تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در صدا و سیما گنجانده شده تا برای کسانی که در جریان برنامه‌های تلویزیونی به آنها توهین یا هتک حرمت می‌شود زمانی برای احقاق حقشان داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۱-۰۹-۲۶ ۲۰:۳۴

... باز هم ... زير لواي اصولگرايي، رفيق نيمه‌راه جاده‌صاف‌كن دشمن، زير پاي دولت قانوني و مردمي را خالي كردن، آدرس غلط دادن به مردم، صحه گذاشتن به ادعاي تقلب در سال 88، مردم را دچار ياس و نااميدي كردن! واقعا نماينده‌هاي مردم در مجلس چه كار مي‌كنند؟! آن از قضيه دانشگاه آزاد، بعد سئوال و استيضاح رئيس‌جمهور، خوابند يا خود را به خواب زده‌اند؟ تا كي بايد شاهد بازي كردن با اعصاب مردم باشيم؟ تمام مملكت شده‌اند علاف چند نفر در ... بازيگردان كه ... است. ... را هم كه اقتدارگراها و پولدارها بازي مي‌دهند. تعطيل كردن هدفمندي ... پشت ... وقتي گندش درآمد نه ... پيدايش خواهد شد نه دار و دسته ... فقط مردم مي‌مانند با انبوهي مشكلات كه كوه هم در برابرش سر خم خواهد كرد. جلوي ويراني ايران را بگيريد!

avatar
۱۳۹۱-۰۹-۲۶ ۲۳:۱۵

با سلام، لطف کنید اخبار انتخابات را سریع روی سایت بگذارید تا سریع مطلع شویم.