• جمعه / ۱ دی ۱۳۹۱ / ۱۲:۳۹
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 91100100283

تناولی و شاگردانش مجسمه‌های پوشیدنی را به کویت بردند

تناولی و شاگردانش مجسمه‌های پوشیدنی را به کویت بردند

نمایشگاه مجسمه‌های پوشیدنی پرویز تناولی و شاگردانش در نگارخانه دارالفنون کویت افتتاح شد.

نمایشگاه مجسمه‌های پوشیدنی پرویز تناولی و شاگردانش در نگارخانه دارالفنون کویت افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار بخش هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پرویز تناولی در تازه‌ترین نمایشگاه خود با عنوان مجسمه‌های پوشیدنی با همراهی جمعی از شاگردانش یکصد اثر هنری را با استفاده از شکل‌ها و نقش‌مایه‌های ایرانی پیش روی مخاطبان قرار داد.

در این نمایشگاه آثار ارائه شده علاوه بر کیفیت هنری و ارزش خود به عنوان یک مجسمه، از جنبه کاربردی نیز برخوردارند و می‌توان از آن‌ها به عنوان زیورآلات تزیینی استفاده کرد و از این جهت عنوان مجسمه‌های پوشیدنی برای این آثار استفاده شده است.

در این نمایشگاه نمونه‌هایی از زیورآلات هنری با شکل‌هایی برگرفته از نقش‌های ایران باستان مانند سر اسب، و یا نقش‌مایه‌های ایرانی رایج در قرن‌های هفتم و هشتم هجری ارائه شده که همگی با نگاهی روزآمد پیش روی مخاطبان قرار گرفته است.

همچنین در میان آثار ارائه شده در این نمایشگاه می‌توان نمونه‌هایی از آثار شناخته شده پرویز تناولی همچون زیور مجسمه‌های «هیچ» و یا شیرهای گبه‌ای این هنرمند را مشاهده کرد.

به گزارش ایسنا، در این نمایشگاه علی و امیر موسوی‌زاده،‌ آناهیتا عناصری، آتنا اخوان، آزاده طبیبان، فریش البرزکوه، حسنا اربابی، لیلی طاهری، مهروز بلادی، مهسا خیرخواه، مریم طبایی، نریمان نخجیری، نازمریم شیخ‌ها، نیلوفر صالحی، روشنک رمضانی، سحر دوستار، سارا رمزی، سارا ویژه، سپیده نوری، شبنم ارفند، سوگل جامدار و سوزان مصطفوی از جمله شاگران تناولی هستند که در کنار این هنرمند مجسمه‌هایشان را ارائه کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha