• دوشنبه / ۴ دی ۱۳۹۱ / ۰۹:۵۵
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 91100402108

مدیر برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات صندوق توسعه خبر داد:

منابع صندوق توسعه ملی به بیش از 42 میلیارد دلار رسید

منابع صندوق توسعه ملی به بیش از 42 میلیارد دلار رسید

مدیر برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات صندوق توسعه ملیاعلام کرد که منابع صندوق توسعه ملی هم‌اکنون به بیش از 42 میلیارد دلار رسیده است.

مدیر برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات صندوق توسعه ملیاعلام کرد که منابع صندوق توسعه ملی هم‌اکنون به بیش از 42 میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احسان شریفی در چهارمین همایش ارتقای توان داخلی با اشاره به این‌که تعداد قرارداد‌های ارزی و ریالی امضا شده برای دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی به ترتیب به 16 و 17 قرار‌داد رسیده است، افزود: در همین راستا 29.2 میلیارد دلار قرار‌داد عاملیت ارزی و 5.9 هزار میلیارد ریال قرداد عاملیت ریالی امضا شده است.

مدیر برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات صندوق توسعه ملی با اشاره به این‌که به میزان 13 میلیارد دلار نیز تسهیلات برای ارائه به طرح‌های مختلف در صندوق توسعه ملی مسدود شده است، افزود: مسدودی به این معناست که طرح به تایید رسیده و مراحل دریافت تسهیلات را طی می‌کند.

او با اشاره به این‌که پرداخت تسهیلات توسط صندوق توسعه ملی به حدود 289 طرح انجام شده و یا در حال انجام است، افزود: بانک صنعت، معدن و ملت با 265 طرح به ترتیب به میزان 6.5 و 7 میلیارد دلار بیشترین سهم را در بین بانک‌های عامل پرداخت‌کننده تسهیلات به طرح‌های مختلف به خود اختصاص داده است.

به گفته‌ وی 66 درصد از منابع توسعه ملی به صنایع نفت، گاز و پتروشیمی اختصاص یافته است.

شریفی همچنین با اشاره به این‌که کل درآمد صادرات نفت خام در حدفاصل سال‌های 79 تا 83 معادل 106.4 میلیارد دلار بود، افزود: صندوق توسعه ملی با دارایی بیش از 42 میلیارد دلاری در بین 20 صندوق ثروت جهان جای گرفته است.

مدیر برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات صندوق توسعه ملی افزود: منابع اختصاص داده شده به صنعت نفت و گاز و پتروشیمی به ترتیب معادل 5 و 2.7 میلیارد دلار است. به صنعت فولاد نیز 1.6 میلیارد دلار منابع اختصاص داده شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha