• دوشنبه / ۴ دی ۱۳۹۱ / ۱۲:۴۳
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91100402400

تاجر ایرانی تحریم شده‌،اتهامات اتحادیه اروپا را تکذیب کرد

یک تاجر ایرانی که اتحادیه اروپا نام او را به عنوان ناقص تحریم‌های اعمال شده علیه ایران اعلام کرده است، با رد اتهامات علیه خود گفت که بانک و دیگر شرکت‌های او برای دولت ایران کار نمی‌کنند.

یک تاجر ایرانی که اتحادیه اروپا نام او را به عنوان ناقص تحریم‌های اعمال شده علیه ایران اعلام کرده است، با رد اتهامات علیه خود گفت که بانک و دیگر شرکت‌های او برای دولت ایران کار نمی‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بابک زنجانی که از دفتر خود در برجی مرتفع در دوبی و یک روز بعد از به اجرا در آمدن تحریم‌های اروپا علیه ایران با خبرگزاری روتیرز صحبت می‌کرد، گفت: این اشتباه است.

وی گفت که اولین بانک اسلامی مالزی و هیچ یک از 60 شرکت او هیچ کار اشتباهی انجام نداده‌اند.

در تازه‌ترین تحریم‌های اروپا که در ماه اکتبر با آن موافقت شد و در روز شنبه به اجرا در آمد، زنجانی هدف تدابیر محدود کننده قرار گرفته است که شرکت‌ها یا افراد اتحادیه اروپا از تجارت با وی در رابطه با ایران منع می‌کند.

در تحریم‌های اتحادیه اروپا زنجانی «تسهیل‌کننده کلیدی معاملات نفتی و انتقال پول مربوط به نفت ایران» معرفی شده و ادعا می‌شود از اولین بانک اسلامی برای هدایت پرداخت‌های مربوط به فروش نفت ایران استفاده می‌شود.

زنجانی گفت که ماهیت مجموعه تبادلات شرکت‌های وی که حجم بالایی دارد، ممکن است مقامات اتحادیه اروپا را گمراه کرده باشد.

زنجانی گفت: من پاسپورت ایرانی دارم و پول زیادی را برای شرکت‌های خود در سراسر جهان می‌فرستم. ممکن است آن‌ها فکر کرده باشند که ما قصد انجام کاری را داریم.

او افزود که در گروه‌های وی در صنایع مختلفی نظیر آرایشی، خوراک، نفت و هوانوردی حدود 64 یا 65 شرکت فعالیت دارند.

وی تجارت شرکت نفتی خود، اینترنشنال سیف اویل با صنعت نفت ایران را تکذیب کرد. این شرکت در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار گرفت.

زنجانی گفت: می‌خواهم آن‌ها به من نشان دهند که چطور برای ایران کار می‌کنم. مثلا آن‌ها می‌گویند ما با صنعت نفت ایران ارتباطاتی داریم. من یک شرکت نفت دارم اما آن هیچ ارتباطی با ایران ندارد. ما در عراق تجارت می‌کنیم.

وی افزود: من یک ایرانی هستم،‌ اگر خواستار چنین کمکی شده بودند، من می‌توانستم انجام دهم اما آن‌ها هرگز چنین کاری نکردند. من فقط تجارت شخصی خودم را دارم.

این تاجر ایرانی گفت که تاکنون هیچ واکنش منفی از سوی مشتریانش درباره داخل شدن وی به فهرست تحریم‌ها دریافت نکرده است.

او گفت: ما حمایت مالی دولت ایران را دریافت نمی‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha