• چهارشنبه / ۶ دی ۱۳۹۱ / ۱۳:۰۹
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 91100604027

تشدید برخورد با تاکسی‌های خالی از امروز

رییس راهور تهران خبرداد: برخورد با 1000 خودرو و توقیف 20 سواری متخلف در خطوط ویژه

رییس راهور تهران خبرداد: برخورد با 1000 خودرو و توقیف 20 سواری متخلف در خطوط ویژه

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به اجرای طرح تشدید برخورد با تخلفات خطوط ویژه و BRT از روز شنبه در پایتخت گفت: بر این اساس تاکنون حدود 1000 خودرو سواری متخلف که به صورت غیرمجاز از خطوط ویژه استفاده می‌کردند اعمال قانون و حدود 20 دستگاه نیز به پارکینگ منتقل شدند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به اجرای طرح تشدید برخورد با تخلفات خطوط ویژه و BRT از روز شنبه در پایتخت گفت: بر این اساس تاکنون حدود 1000 خودرو سواری متخلف که به صورت غیرمجاز از خطوط ویژه استفاده می‌کردند اعمال قانون و حدود 20 دستگاه نیز به پارکینگ منتقل شدند.

سردار حسین رحیمی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اینکه فلسفه ایجاد خطوط ویژه سریعتر رساندن حجم زیاد مسافران و خودروهای امدادی و عملیاتی است گفت: تنها تردد خودروهای پلیس، اورژانس و آتشنشانی در کنار اتوبوس‌های شرکت واحد و BRT در این خطوط مجاز بوده و سایر خودروها و موتورسیکلت‌ها اجازه تردد در این خطوط را ندارند.

وی از آغاز طرح تشدید برخورد با تخلفات خطوط ویژه و BRT از روز شنبه در تهران خبر داد و گفت: بر این اساس تا کنون علاوه بر اعمال قانون 2500 موتورسیکلت و 1000 دستگاه خودرو سواری در این مدت به دلیل ورود به خط ویژه، 200 دستگاه موتورسیکلت و 20 دستگاه خودرو نیز توقیف و روانه پارکینگ شدند.

به گفته رییس پلیس راهور تهران بر اساس قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی ورود به خط ویژه 50 هزار تومان جریمه داشته و تا یکماه توقیف وسیله نقلیه توقیف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه طی ماه‌های گذشته ورود موتورسیکلت‌ها و خودروهای غیرمجاز به خطوط ویژه موجب اخلال در سرویس‌دهی حمل و نقل عمومی و کاهش سرعت تردد خودروهای امدادرسان شده‌ است گفت: در عین حال بسیاری از عابران پیاده که از عرض خطوط ویژه عبور می‌کنند و دچار مجروحیت شده‌اند به تصور اینکه تنها در این خط اتوبوس و خودروهای امدادی تردد می‌کنند از آن عبور کرده‌اند که متاسفانه ناگهان با موتورسیکلت سواری مواجه می‌شوند!

رییس پلیس راهور تهران به آمار تصادفات خطوط ویژه اشاره کرد و به ایسنا گفت، از ابتدای سال جاری تاکنون شش فقره تصادف فوتی 60 فقره تصادف جرحی و 80 فقره تصادف خسارتی در خطوط ویژه پایتخت رخ داده است.

وی با اشاره به اینکه سازماندهی برخورد با خودروها و موتورسیکلت‌های غیرمجاز در خطوط ویژه پایتخت تغییر کرده و کنترل آن علاوه بر گروه ضربت از طریق 13 منطقه پلیس راهور تهران آغاز شده است افزود: بر این اساس کفی‌های لازم در خطوط ویژه پایتخت مستقر شدند از سوی دیگر 50 موتورسوار یگان ضربت نیز با استقرار در خطوط ویژه نسبت به پاکسازی این خطوط از خودروها و موتورسیکلت‌های متخلف اقدام می‌کنند.

رییس پلیس راهور تهران با اشاره به وجود 180 کیلومتر خط ویژه در تهران گفت: عمده مشکلات در بحث خطوط ویژه در مناطق 11 و 12 به خصوص فردوسی،‌ جمهوری، بازار و مولوی گزارش شده است.

وی همچنین به طرح تشدید برخورد با موتورسواران متخلف اشاره کرد و به ایسنا گفت: از ابتدای هفته جاری تا کنون حدود 20 هزار موتورسوار متخلف اعمال قانون و حدود 3000 موتورسیکلت نیز به پارکینگ منتقل شده است.

برخورد با 1200 و توقیف 20 تاکسی متخلف در طرح سحاب

تشدید برخورد با تاکسی‌های متخلف از امروز

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ به طرح "سحاب" اشاره کرد و گفت: اجرای مشترک این طرح با سازمان تاکسیرانی از روز شنبه در 70 نقطه تهران آغاز شده است و ماموران پلیس با همکاری سازمان تاکسیرانی با تاکسی‌هایی که خدمت‌رسانی عمومی نمی‌کنند و یا از تاکسی‌های خود به غیر از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند، برخورد کردند.

وی خاطرنشان کرد: تا کنون به غیر از برخوردهایی که عوامل تاکسیرانی با تاکسی‌های متخلف داشته‌اند بیش از 1200 دستگاه تاکسی متخلف توسط عوامل راهور اعمال قانون و حدود 20 تاکسی توقیف شدند.

رییس پلیس راهور تهران با اشاره به این که متاسفانه با بارش باران شاهد کاهش قابل توجه سرویس‌دهی تاکسی‌ها در تهران هستیم و اکثر تاکسی‌ها به دنبال مسافر دربستی هستند به ایسنا گفت: این امر موجب انباشت مسافران در کنار خیابان و ایجاد بار ترافیک سنگین در معابر می‌شود.

وی تصریح کرد: در پی بارندگی که از شامگاه سه‌شنبه در پایتخت آغاز شده است طرح "سحاب" تشدید شده است و پلیس به همراه عوامل تاکسیرانی از ساعات اولیه صبح چهارشنبه به طور قاطع با تاکسی‌های متخلف برخورد کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۱-۱۰-۰۶ ۱۵:۰۳

اين‌گونه برنامه های تاکسيرانی، فقط مناسب پوشش قصور مسئولان و ادامه تضييع حقوق شهروندان است! چون‌که همه کارمندان هم امکان دارد در طول روز يک ساعتی هم برای انجام کارهای امور شخصی رفت‌وآمد کنند، ولی تاکسيرانان ده‌بار هم بايد برای رسيدگی به امور تاکسی رفت‌وآمد کنند. قصور و تخريب تاکسيرانی اين است که قادر به «تعيين و طراحی برنامه منظم و ساعات فعاليّت برای تاکسيرانان» نيست و اجازه ساماندهی توسط ديگران را هم نمي‌دهد! سابقه خدمات‌رسانی تاکسيران در يک ساعت خالی گشتن خلاصه نمي‌شود که جريمه بشود. خدمات‌رسانی به مسافران جمع‌شده در يک تقاطع، وظيفه تاکسيهای همان خط معين است که تاکسيرانی به دلايل متعدد آمار غيبت و عدم فعاليّت، آنها را کاملاً و به‌شدت همواره اختفاء می‌کند! و مطمئناً بعد از نصب «جي‌پی‌اس» هم اوضاع همين است. معمولاً هفتادوپنج درصد تاکسيها در هر خط، غايب، دوشغله{هستند} يا با حمايت قاطع تاکسيرانی آنها را از خط خود فراری داده‌اند! و فقط بيست‌وپنج درصد تاکسيهای هر خط صبح‌ها خدمات‌رسانی می‌کنند.

avatar
۱۳۹۱-۱۰-۰۶ ۱۵:۵۸

خدا خيرشون بده. نمي‌شه همش تو خيابون منتظر موند واسه تاكسي. آقايون تاكسي گرفتن فقط باهاش يا آقايون بازاري رو جابه‌جا مي‌كنن يا دنبال دربستي‌اند.

avatar
۱۳۹۱-۱۰-۰۷ ۰۰:۵۸

نظارت ويژه بر تاکسيرانی ويژه!؟ دغدغه مهّم و حسّاس برای تاکسيرانی!؟ ساماندهی عوامل حاکم بر اختفای «آمار و سوابق هشتاد هزار تاکسی سبز و زرد»، در راستای توسعه اختفای «آمار مربوط به بيست‌هزار تاکسی نارنجی» طی سی‌وپنج سال گذشته است! به‌طوري‌که توسط عوامل مستقر و حاکم از سوی مسئولان تاکسيرانی سنتی در خطوط تاکسيرانی، همواره مبالغی مبادله مي‌شود که سوابق عدم فعاليّت هفتادوپنج درصدی تاکسيداران خاص، مطابق و معادل با سوابق خدمات‌رسانی بيست‌وپنج درصدی تاکسيرانان خدوم، اعلام شود! زيرا افشای آمار جاری و حقيقی، بيانگر اين خواهد بود که «طرح ساماندهی مسافربرهای شخصی در خطوط تاکسيرانی از سال 1386» تاکنون، صرفاً تبديل به «طرح توسعه مسافربرهای شخصی خاص! با پلاک نارنجی» شده است. در واقع متناسب با شرايط حاکم و جاری، ترجيحاً متحمل هزينه‌هاي نيز مي‌شوند که با اطمينان کامل خدمات‌رسانی نکنند و هرگز متخلف هم محسوب نشوند!؟ اما با وجود انواع مشکلات مشدّد، تمام برخوردها و نظارت ويژه صرفاً متوجّه تاکسيرانان خدّوم است!؟