• پنجشنبه / ۷ دی ۱۳۹۱ / ۱۰:۵۲
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 91100704395

خسرو سینایی: هنرمندان بدون بمب و مسلسل پیروز خواهند شد

خسرو سینایی: هنرمندان بدون بمب و مسلسل پیروز خواهند شد

نگارخانه‌ی «اکو» در یکی از روزهای مه‌آلود دی ماه 91 ، هنرمندانی را میزبانی کرد که برای پنجاهمین سالگرد تاسیس برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد، تابلوهای خود را اهدا کرده و به همین بهانه گردهم جمع شدند.

نگارخانه‌ی «اکو» در یکی از روزهای مه‌آلود دی ماه 91 ، هنرمندانی را میزبانی کرد که برای پنجاهمین سالگرد تاسیس برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد، تابلوهای خود را اهدا کرده و به همین بهانه گردهم جمع شدند.

به گزارش خبرنگار بخش هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نگارخانه اکو، شامگاه ششم دی ماه شلوغ‌تر از هر روز دیگری بود. هنرمندانی از عرصه‌های مختلف تجسمی، سینما، تئاتر و موسیقی گرد هم جمع شده بودند تا بار دیگر برای یک حرکت بشردوستانه، اولین قدم‌ها را بردارند.

فاطمه معتمدآریا، حمید فرخ‌نژاد، بهاره رهنما، شهرام ناظری، نادر مشایخی، خسرو سینایی، سروش صحت، گیزلاوارگا سینایی،‌محسن زارع، یدالله کابلی، واحد خاکدان، عباس مشهدی‌زاده، خانواده زنده‌یاد ایرج زند و نیکول فریدنی و ... برای رونمایی از 30 تابلوی هنرمندان معاصر و پیشکسوت ایرانی به این نگارخانه آمده بودند.

***

به مردم دنیا نوید می‌دهیم که انسانیت همیشه وجود دارد

خسرو سینایی - کارگردان سینما - نیز در بخش دیگری از این مراسم با تبریک به برگزارکنندگان این برنامه گفت: از دوران باستان در فرهنگ ما، پیوسته به نیروهای اهورایی و اهریمنی اشاره شده است و فکر می‌کنم اهل هنر اگر هنرمند باشند، همواره از دسته‌ی اهورایی محسوب می‌شوند.

او اضافه کرد: در کشورهای مختلف، با فجایعی که رخ می‌دهد ما هنرمندان با وجود اینکه بمب و مسلسل نداریم اما ابزاری در اختیار داریم تا به مردم دنیا این نوید را بدهیم که انسانیت همیشه وجود دارد و در نهایت این نیروهای اهورایی هستند که برنده می‌شوند.

سینایی با اشاره به برنامه جهانی غذا و نمایشگاهی که به همین بهانه در نگارخانه اکو برپا شده بود گفت: شما یک فعالیت سازنده انسانی را به هنر پیوند زده‌اید و این فعالیت هر چند نرم نرم اما پیشتر و پیشتر می‌رود و از اینکه به اهل هنر توجه کرده‌اید باید قدردان‌تان باشیم و امیدواریم جامعه هنری این فعالیت‌ها را به درستی حمایت کند.

***

«امروز برای داشته‌های اندکم احساس کوچکی می‌کنم»

فاطمه معتمدآریا - بازیگر سینما و تئاتر- نیز در بخش دیگری از این مراسم بیان کرد: امروز در این جمع احساس بودن می‌کنم زیرا در محفلی قرار گرفته‌ام که هر حرکت ، قدم و نگاهی پر از انسانیت،‌ محبت و هنر است.

او ادامه داد: امروز در جایی قرار گرفته‌ام که جزو نادر مکان‌هایی است که به لحاظ تقسیم داشته‌هایم احساس کوچکی می‌کنم . زیرا وقتی می‌بینم هر کدام از این گوهرهای هنری در نهایت بخشندگی،‌ کارهایشان را اهدا کرده‌اند تا به یک حرکت نوع‌دوستانه کمک کنند احساس می‌کنم که چقدر بی مایه هستم و چیزی از دستم برنمی‌آید.

معتمد آریا خطاب به برگزارکندگان این برنامه گفت: این کار شما هوشمندی و درایت می‌خواهد که برای یک حرکت انسان‌دوستانه از ابزار هنر استفاده کنید زیرا که برندگی هنر از هر چیز دیگری با اهمیت‌تر است و وقتی ما یک آفرینش هنری به وجود می‌آوریم کار بزرگی کرده‌ایم و به همین دلیل افتخار می‌کنم هنرمندانی در ایران هستند که با آثارشان باعث سربلندی تک تک ما می‌شوند.

***

«حضور شما نشان می‌دهد که رسالت ما برای همه قابل درک است»

نگار گرامی - نماینده برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد -در این مراسم با خیر مقدم به حاضران و قدردانی از هنرمندانی که بار دیگر برای حرکتی بشردوستانه پیشگام شده بودند، گفت: برنامه جهانی غذا بازوی کمک رسانی سازمان ملل متحد است و در کنار سایر سازمان‌ها فعالیت می‌کند و این مراسم به بهانه پنجاهمین سالگرد تاسیس سازمان برنامه جهانی غذا نوعی قدردانی از هنرمندانی است که آثار خود را اهدا کرده‌اند.

او اضافه کرد: این گردهمایی و حضور تک تک شما در این مراسم نشان می‌دهد که رسالت ما برای همه قابل درک است و به ویژه هنرمند و فرهیختگان به عنوان افراد تاثیرگذار جامعه از جمله حامیان واقعی ما هستند که در کنارمان حضور پیدا کرده‌اند.

او همچنین از تلاش‌ها و همکاری داوطلبانه «شکوفه ملک‌کیانی» برای جمع آوری آثار این 30 هنرمند تجلیل کرد و افزود: ایشان به صورت افتخاری به عنوان مشاور هنری برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد همکاری دارند و یک انسان‌دوست واقعی هستند که جمع شدن تک تک شما نتیجه زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی‌ اوست.

گرامی همچنین از حضور حمید فرخ‌نژاد در جمع هنرمندان قدردانی کرد و گفت: طی چند سالی که برنامه جهانی غذا در ایران فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد، هنرمندان بسیاری همواره در کنارمان حضور داشتند و از این جمله حمید فرخ‌نژاد است که هیچ گاه ما را برای انجام کارها تنها نگذاشت.

***

به گزارش ایسنا، در این نمایشگاه آثار اهدایی از حسین احمدی‌نسب، ناهید آرین،‌ مصطفی اسداللهی، احمد اسفندیاری، فاطمه امدادیان، غلامحسین امیرخانی، احمد امین‌نظر، رضا بانگیز، صادق تبریزی،‌ محمد ابراهیم جعفری، ابراهیم حقیقی،‌ واحد خاکدان، بهرام دبیری، علی ذابحی، جلیل رسولی، ایرج زند، مریم زندی، گیزلا وارگا سینایی، سعید شهلاپور، منصور طبیب‌زاده، کامران عدل،

فخرالدین فخرالدینی، رعنا فرنود، نیکول فریدنی، یدالله کابلی خوانساری، حسین کاشیان، پرویز کلانتری، فخری گلستان، فریده لاشایی،‌ رضا لواسانی،‌حسین محجوبی، نصرالله مسلمیان، سیراک ملکنیان و اکبر میخک پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

در ادامه مراسم نیز با حضور شهرام ناظری، فاطمه معتمدآریا،‌خسرو سینایی، نگار گرامی، دارا دربندی و حمید فرخ‌نژاد لوح تقدیری به هنرمندان حاضر در این مراسم که تابلوهای خود را به پنجاهمین سالگرد تاسیس برنامه جهانی غذا اهدا کرده بودند، تقدیم شد.

***

«سرزمین ما برای اندیشه‌های انسان‌مدارانه مرکز فائوی جهان است»

یدالله کابلی - هنرمند خوشنویس - هنگام دریافت لوح تقدیر خود گفت: پیش از این بارها درباره فسلفه فائو و جایگاه آن در جهان تحقیق کرده و شنیده بودم و امروز حس کردم سرزمین ما به لحاظ اندیشه‌های انسان‌مدارانه از هزاران سال پیش مرکز فائوی جهان بوده است و از این جهت به خود می‌بالم که در زمینه رشد بشری از جمله برجسته‌ترین مردمانی هستیم که می‌توانیم حرکت‌های بشردوستانه انجام دهیم.

این مراسم با عکس یادگاری هنرمندان به کار خود پایان داد.

عکس/تایماز کاویانی

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha