• دوشنبه / ۱۸ دی ۱۳۹۱ / ۰۹:۴۸
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 91101810334
  • خبرنگار : 71410

«ز که نالیم که از ماست که بر ماست»

فریوسفی: از کجا معلوم مدیران موسسه ارکستر کارشان را بلدند و نباید امتحان دهند؟

فریوسفی: از کجا معلوم مدیران موسسه ارکستر کارشان را بلدند و نباید امتحان دهند؟

کنسرت مایستر ارکستر موسیقی ملی ایران گفت: امتحان گرفتن از نوازندگان ارکستر سمفونیک و ارکستر ملی کار درستی نیست. ما در این مدت نشان دادیم که کارمان را بلد هستیم. از کجا معلوم مدیران موسسه ارکستر ایران کارشان را بلدند و نباید امتحان دهند؟

کنسرت مایستر ارکستر موسیقی ملی ایران گفت: امتحان گرفتن از نوازندگان ارکستر سمفونیک و ارکستر ملی کار درستی نیست. ما در این مدت نشان دادیم که کارمان را بلد هستیم. از کجا معلوم مدیران موسسه ارکستر ایران کارشان را بلدند و نباید امتحان دهند؟

پدرام فریوسفی در گفت‌وگویی با خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مطرح کرد: فکر نمی‌کنم تشکیل موسسه ارکستر ایران فرقی به حال نوازندگان ایجاد کند، چرا که مدت‌هاست، خیلی‌ها از این وضعیت راضی نیستند.

او در حالی که روند فعالیت ارکستر ملی را در دو سال جدید فعالیتش مثبت ارزیابی کرد، افزود: نوازندگان ارکسترها پیش از این امتحان داده‌اند و پس از اینکه در آزمون پذیرفته شدند، شروع به فعالیت در ارکستر ملی یا ارکستر سمفونیک کرده‌اند. فکر نمی‌کنم مشکل فعلی ارکسترها به رهبر یا نوازنده برگردد. بلکه مسایل مالی و چیزهای دیگر دخیل است.

نوازنده سابق ارکستر سمفونیک تهران درباره وضعیت مالی نوازندگان و میزان شناختش از مدیر موسسه ارکستر ایران اظهار کرد: من شناخت دقیقی از مدیر این موسسه ندارم اما مطمئنم که آقای افضلی موزیسین نیستند.

او در همین‌باره اضافه کرد: فکر می‌کنم همه دستمزدشان را گرفته‌اند، بنده هم در این مدت بر حسب علاقه و وظیفه ارکستر ملی را تمرین داده‌ام و در تمام جلسات حضور داشته‌ام.

این نوازنده ویلن درباره مدیریت شورایی ارکستر ملی نیز بیان کرد: به طور قطع شورای ارکستر ملی، شورایی مفید بود و حضور شخصی مثل حسین علیزاده برای موسیقی این مملکت مهم است. به طور قطع حضور چنین افرادی در ارکستر ملی بی‌تاثیر نبود.

فریوسفی با تاکید بر اینکه اگر موسیقی کشور به جوانان سپرده شود، نتیجه بهتری خواهد داد، افزود: دو سال است در این ارکستر ساز زدیم و اهدافی در سر داشتیم که می‌خواستیم بر روی ارکستر ملی پیاده کنیم اما این فرصت ایجاد نشد.

او در پاسخ به سوالی درباره‌ وضعیت رهبر ارکستر ملی در حال حاضر، گفت: دیگر ارکستری وجود ندارد که بخواهد رهبری وجود داشته باشد.

این هنرمند در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره آزمون گرفتن موسسه از نوازندگان بیان کرد: من به عنوان کنسرت مایستر از تک تک نوازندگان زهی امتحان گرفتم و تعدادی قبول شدند و تعدادی هم نمره نیاوردند اما اینکه دوباره می‌خواهند از نوازندگان آزمون بگیرند یعنی من را هم قبول نداشتند و این نوعی بی‌احترامی است.

پدرام فریوسفی همچنین گفت: اصلا چه دلیلی دارد که ما نوازندگان امتحان دهیم. این در حالی است که ما میزبان هستیم و این موسسه میهمان است.

کنسرت‌مایستر ارکستر موسیقی ملی ایران درباره شرایط فعلی نوازندگان این ارکستر نیز اظهار کرد: قطعا چنین روندی برای نوازندگان، ضرر مالی داشته است به طور میانگین 80 نوازنده بیکار شده‌اند که در ماه حدود 500 هزار تومان حقوق می‌گرفتند و این مبلغ برای یک جوان که کار استودیویی ندارد و به طور حرفه‌ای تدریس نمی‌کند، مبلغ قابل قبولی است.

به گفته فریوسفی، خیلی از نوازندگان هم صرفا به خاطر عشق به ارکستر بر سر تمرینات حاضر می‌شدند و بحث مالی برایشان مطرح نبود.

او با بیان اینکه با این روند نوازندگان ارکستر از یکدیگر دور شده‌اند، افزود: نکته دیگر اینجاست که به شخصه نمی‌توانم با هر رهبر ارکستری کار کنم. بردیا کیارس و آرش گوران از جمله رهبران جوان ایران هستند که هنرمندانی مثل آن‌ها نداریم.

این هنرمند عرصه موسیقی که ترجیح داد، گفت‌وگویش را با یک بیت شعر به پایان برساند، اضافه کرد: چون نیک نظر کرد پر خویش در آن دید، گفتا ز که نالیم که از ماست که بر ماست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۱-۱۰-۱۸ ۱۳:۵۴

جناب فریوسفی! واقعا مصاحبه‌ای سخیف، بی‌منطق و کاملا خودخواهانه بود! آیا شما دستمزد نگرفته و برای دلتان کار می‌کنید؟! شما از رهبری "ب.ک" جانانه دفاع کرده‌اید، شما که از مسائل... ایشان در چند سفر مطلعید، چگونه به خود اجازه می‌دهید در برابر منافع ملی کشورتان این‌گونه بی‌پروا ... بگویید؟! شما که از مسائل شیراز و حافظیه و حضور "ح.ع" مطلعید، چگونه به خود اجازه می‌دهید با این وضعیت ...پردازی کنید؟ آقای فریوسفی! چنانچه علاقه‌مند به انتشار اسناد و مستندات متقن از جمله تصاویر و فایل‌های صوتی و تصویری در این زمینه هستید، توصیه می‌کنیم حتما به ...پردازی‌هایتان ادامه دهید. جناب فریوسفی! خودتان می‌دانید اساس این دگرگونی نه ریشه در بودجه دارد و نه در این حاشیه‌سازی‌های سازمان‌یافته شما و امثال "ح.ع". شما خوب می‌دانید بنده هم به‌عنوان یک نوازنده ارکستر سمفونیک کلامم را با یک بیت به پایان می‌برم: خوش بود گر محک تجربه آید به‌میان / تا سیه‌روی شود هرکه در او غش باشد. در انتهاء اینکه باید این دکان سه‌نبش که در حال مصادره از سوی شماها بود، تعطیل می‌شد.

avatar
۱۳۹۱-۱۰-۱۸ ۱۵:۰۰

درود بر پدرام فريوسفي و گفت‌وگوي شجاعانش{شجاعانه‌اش}.

avatar
۱۳۹۱-۱۰-۱۸ ۱۵:۵۳

البته از نوازندگان ارکستر سمفونیک بیشتر از این انتظار نمیرفت.اقای نادر اولا نوشتن نظر و فرافکنی و تهمت زدن کار خیلی ساده ایه.منم میتونم به خیلیا بدون مدرک تهمت بزنم.یادم نمیره که نوازنده های ارکستر سمفونیک چجوری به اسم ارکستر ملی الرژی داشتن.دکان اون ارکستر سمفونیک بود که چیزی جز حاشیه و درگیری در اون نبود.دکان اون ارکستر سمفونیک بود که تمام نوازنده هایش شاگردان اقای س.د و ر.ع بودند.حداقل سران ارکستر ملی هوای نوازنده هاشونو داشتند نه مثل ارکستر شما که مثل اب خوردن زیراب میزدن.دگرگونی ارکستر سمفونیک اساسش در چیه؟اونم در حاشیه های سمان یافته پدرام فریوسفی و استاد علیزادست؟؟روسیاهی مال شماهاییست که به نام و اسم ارکستر سمفوینیک با یک رابطه و زیر اب زنی شدید نوازنده ارکستر

avatar
۱۳۹۱-۱۰-۱۸ ۱۸:۱۶

درود به پدرام فریوسفی که حداقل به عنوان کنسرت مایستر از نوازنده هاش حمایت کرد نه مثل اقایان ا.ک و س.د سکوت اختیار کرده و حق به جانب بقیه بدهند

avatar
۱۳۹۱-۱۰-۱۸ ۱۹:۱۹

من متوجه نمیشم، چرا امتحان گرفتن به نظر ایشون کار درستی نیست، در حالی که در تمام دنیا نوازندگان به شکل دائمی تغییر میکنن و چندین بار امتحان گرفته میشه، شما اگر مایل باشد که در ارکستر دیگری مشغول به کار شود باید امتحان بدین. از زاویه دیگر اگر به این مطلب نگاه بشه، کسی که نوازنده هستش که مشکلی با امتحان دادن و ساز زدن نباید داشته باشه، من فکر میکنم بیشتر کسانی دچار زیان میشن که منصب خودشون رو از ارتباطات به دست آوردن تا لیاقت، این هم که همه میدانیم چیزه جدیدی نیستش در این وادی

avatar
۱۳۹۱-۱۰-۱۸ ۲۲:۳۱

جناب کریمی ایشون نگفتن امتحان گرفتن کار اشتباهیه.گفتن وقتی ارکستر هیات داوران داره چرا باید یک هیات داوران دیگه بیاد نظر بده؟شما فرض کنید دانشگاه هیات داوران داره بعد از بیرون هیات داوران جدید بیارن بگن بفرمایید امتحان بگیرید ایا به اون داوران برنمیخوره؟در ارکستر ملی کسی منصبشو از رابطه بدست نیاورد تک تک نوازنده هاش از بهترین های ایران بودند که با لیاقت تمام وارد شدند

avatar
۱۳۹۱-۱۰-۲۲ ۰۲:۵۲

آقای نادر! قبل از نوشتن این مطالب گویا يك لیوان آب باید میل می‌کردین که می‌تونستین از فشاری که آمده کاسته شود! چون همه می‌دونن که خود تو و دوستان تو که به این‌صورت با حسادت تمام شروع به نقد از کسی می‌کنی که بزرگترهای شما باید وقت بگیرن که با ایشون صحبت کنند! حق داری که این مدت از زور حسادت و بقض{بغض} در حال انفجار بودین و در مورد دستمزد که ایشون اشاره کردن که همگی گرفتن و تسویه کردن، حداقل با دقت بخونین و از بُعد درآمدی، ایشون اين‌قدر سرشون شلوغ هست که به این پولها نیازی نداشته باشه. حق دارین چون شماها بزرگتراتون وجود دفاع از حقتون رو نداشتن! جناب فر یوسفی به درستی اشاره کردن، از دید علم در ایران جناب کیارس و جناب گوران بی‌نظیرن. خواهی بفهم خواهی نفهم!