• چهارشنبه / ۲۰ دی ۱۳۹۱ / ۱۷:۳۵
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91102012567
  • خبرنگار : 71089

48 زائر ایرانی در سلامت هستند

زائران ایرانی آزاد شده مورد استقبال مقامات ایرانی در دمشق قرار گرفتند

زائران ایرانی آزاد شده مورد استقبال مقامات ایرانی در دمشق قرار گرفتند

زائران ایرانی به گروگان گرفته شده از سوی تروریست‌ها در سوریه عصر روز چهارشنبه در هتل شرایتون دمشق مورد استقبال مقامات ایرانی قرار گرفتند.

زائران ایرانی به گروگان گرفته شده از سوی تروریست‌ها در سوریه عصر روز چهارشنبه در هتل شرایتون دمشق مورد استقبال مقامات ایرانی قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این افراد که برای زیارت به سوریه سفر کرده بودند از مرداد‌ماه سال جاری تا کنون در دست تروریست‌های مسلح در سوریه بودند. این زائران در مسیر فرودگاه دمشق بودند که ربوده‌ شدند.

بر اساس گزارش سایت خبری "ترکیه"، این زائران در منطقه‌ای به نام "دوما" در دمشق آزاد شدند و این افراد را عزت شاهین از مسوولان مرکز امدادرسانی ترکیه همراهی کرده است.

شایان ذکر است رسانه‌های گروهی از کشورهای دیگر از جمله قطر و عربستان در میانجی‌گری برای آزادی این زائران خبر داده‌اند.

رئوف شیبانی، سفیر ایران در سوریه نیز از این زائران به گروگان گرفته شده در هتل شرایتون استقبال و در جمع آن‌ها سخنرانی کرد.

هم‌چنین تعدادی از ایرانیان مقیم سوریه، برخی از شخصیت‌های سوری و رسانه‌های گروهی خارجی مستقر در دمشق به پوشش خبری و تصویری این رویداد پرداختند.

در این رابطه خلف المفتاح، معاون وزیر اطلاع‌رسانی سوریه اعلام کرده است که هیچ معامله‌ای برای آزادی زائران ایرانی صورت نگرفته است.

او افزود: آزادی زائران ربوده شده ایرانی، یک تلاش گروهی و جمعی بود.

برخی رسانه‌ها از معاوضه تعداد زیادی از نیروهای مسلح مخالفان سوری با 48 زائر ایرانی خبر داده‌ بودند.

هم‌چنین برخی رسانه‌ها مدعی شدند که این 48 زائر ایرانی در سوریه با چهار خلبان ترک دستگیر شده در سوریه معاوضه‌ شده‌اند که این خبر نیز از سوی وزارت خارجه ترکیه تکذیب شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha