• دوشنبه / ۲۵ دی ۱۳۹۱ / ۱۰:۲۱
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 91102514411
  • خبرنگار : 71237

ایرانی‌ها کشتی فرنگی آذربایجان را می‌سازند!

خیرآبادی: شاید کشتی‌گیر ایرانی بگیریم/ پیشنهاد 12 کشور را رد کردم

خیرآبادی: شاید کشتی‌گیر ایرانی بگیریم/ پیشنهاد 12 کشور را رد کردم

در حالی که تیم ملی کشتی فرنگی ایران تحت تاثیر کناره‌گیری محمد بنا قرار گرفته است و در بلاتکلیفی به سر می‌برد، تیم ملی کشتی فرنگی آذربایجان یک ماه است که تمرینات منظم خود را زیر نظر کادر ایرانی‌اش پشت سر گذاشته است.

در حالی که تیم ملی کشتی فرنگی ایران تحت تاثیر کناره‌گیری محمد بنا قرار گرفته است و در بلاتکلیفی به سر می‌برد، تیم ملی کشتی فرنگی آذربایجان یک ماه است که تمرینات منظم خود را زیر نظر کادر ایرانی‌اش پشت سر گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پس از المپیک لندن بود که جمشید خیرآبادی، ناصر نوربخش و همچنین چند دستیار دیگر از کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی ایران جدا شدند و با قراردادی چشمگیر به آذربایجان پیوستند. در حال حاضر نیز یک ماه است که کشتی‌گیران آذربایجانی زیر نظر خیرآبادی و دستیارانش تمرین می‌کنند و یکی از رقبای جدی ایران در مسابقات جهانی 2013 بوداپست خواهند بود.

خیرآبادی و نوربخش در تمرین آذربایجان

در جریان تمرینات آماده‌سازی آذری‌ها، سرمربی ایرانی آذربایجان در جمع خبرنگاران به اظهار نظر پرداخت. خیرآبادی در مورد حضور در تیم ملی آذربایجان گفت: من از 11 – 12 کشور پیشنهاد داشتم که همه آنها را رد کردم، چون آذربایجان را بهترین مکان برای کار کردن خود دیدم. ایران و آذربایجان دو کشور نزدیک به هم هستند.

وی همچنین گفت: من پنج سال زمان نیاز دارم تا به موفقیت کامل برسم و کشتی‌گیران هم باید به تمریناتمان عادت کنند. آنها پیش از این هفته‌ای سه‌، چهار جلسه تمرین می‌کردند، اما حالا روزی دو جلسه تمرین برای آنها در نظر گرفته‌ایم که البته در این راه به حمایت خبرنگاران هم احتیاج داریم و می‌خواهیم ما را تنها نگذارند.

خیرآبادی ادامه داد: من هشت دستیار ایرانی را با خود به اینجا آورده‌ام. ما باید ستارگان جدیدی را در جهان کشتی تربیت کنیم و من قول می‌دهم که این کار را خواهیم کرد. نتایج ما در آینده این موضوع را نشان خواهد داد.

خیرآبادی در کنار ریف رفتوف در تمرین آذربایجان

این مربی کردستانی همچنین احتمال حضور کشتی‌گیران دیگری از ایران(به جز سامان طهماسبی) در تیم ملی آذربایجان را رد نکرد و گفت: ما در سبک وزن مشکلی نداریم، اما در سنگین وزن با کمبود مواجه هستیم. در حال مذاکره هستیم، اما تا وقتی قطعی نشود، نمی‌توانم نامی از کشتی‌گیران ایرانی بیاورم.

دستیار سابق محمد بنا در پایان گفت: وقتی ما تیم ملی کشتی ایران را در دست گرفتیم، در رده 30 جهان بود، اما حالا قهرمان المپیک شده است. اگر ما در اینجا با قلب و روحمان کار کنیم و همه چیز ممکن خواهد بود.

همچنین روشن بایرم‌اف، نایب قهرمان وزن 55 کیلوگرم المپیک که حمید سوریان او را از رسیدن به بسیاری از مدال‌های طلا محروم کرده است، در مورد سرمربی ایرانی تیم ملی فرنگی آذربایجان گفت: یک ماه است که زیر نظر خیرآبادی کار می‌کنیم و فکر می‌کنم که تمرینات او متفاوت از صالح بورا (سرمربی سابق ترکیه‌ای تیم آذربایجان) است. هر مربی سبک خود را دارد و به متخصصان جدیدی احتیاج است تا حداکثر دانش را به کشتی‌گیران بیاموزند. چیزی که مشخص است خیرآبادی به زمان احتیاج دارد تا تیم را بشناسند. من دوست ندارم راجع به آینده پیش‌بینی کنم، اما امسال تلاش می‌کنیم تا قهرمانی اروپا و جهان را به دست آوریم.

خیرآبادی در جمع خبرنگاران آذربایجانی

اما صالح بورا که پس از نتایج نه چندان قابل قبول در المپیک از سرمربیگری آذربایجان کنار گذاشته شد، دوری از خانواده را برای کنار رفتنش از کشتی آذربایجان بهانه کرد و گفت: من هیچ وقت جدا از خانواده‌ام زندگی نکرده‌ام. من یک سال در آذربایجان زندگی کردم، ‌اما نتوانستم به آن عادت کنم که دلیل رفتنم همین بود!

به گزارش ایسنا، به جز خیرآبادی، دو مربی تاثیرگذار دیگر از کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی ایران جدا شده اند. ناصر نوربخش و ریف رفتوف از مهره های کارساز کشتی ایران بودند که حالا آذربایجان را آماده می‌کنند. نوربخش که مربی اختصاصی سوریان برای المپیک بود نه تنها به لندن اعزام نشد بلکه سهمی هم از جوایز المپیک نبرد. ریف فیزیوتراپ کارکشته اهل بلغارستان نیز بیش از چهار سال در کنار تیمهای ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران بود که حالا از کشتی ایران جدا شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha