• دوشنبه / ۲۵ دی ۱۳۹۱ / ۱۰:۴۹
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 91102514479

کانسپت خودروی «پیتون» رونمایی شد

کانسپت خودروی «پیتون» رونمایی شد

کانسپت خودرو پیتون(Python) روز گذشته در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری رونمایی شد.

کانسپت خودرو پیتون(Python) روز گذشته در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری رونمایی شد.

ایمان مقصودی، طراح اصلی این خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) درباره این طرح و ایده اجرای آن گفت: کانسپت پیتون در عمل یک پیشنهاد طراحی برای یک ماشین خانوادگی در کلاس C است؛ کلاسی که برای مردم استفاده روزمره دارد و پرفروش نیز هست.

به گفته وی هدف اصلی از طراحی این کانسپت نشان دادن توانایی‌های طراحی ماشین در ایران بوده است.

وی‌ معتقد است که هم اکنون فاصله روشنی میان خودروهای تولیدشده در ایران و آنچه در دنیا تولید می‌شود هست و شاید این‌چنین به نظر برسد که ایرانی‌ها توان طراحی خودروی مد روز را ندارند.

مقصودی

مقصودی با تأکید بر اینکه تیم طراح این کانسپت خودرو در طراحی به توان خودروسازان داخلی برای ساخت آن توجهی نداشته است، خاطرنشان کرد: بدون توجه به اینکه خدوروسازان ما توان ساخت چنین طرحی را دارند یا نه ما تنها توانایی‌های طراحی خود را در سطح بین‌المللی نشان دادیم.

این طرح به گفته مقصودی پس از این رونمایی در نمایشگاه‌های خارج از کشور نیز شرکت می‌کند تا نمونه‌ای از خلاقیت ایرانی‌ها در طراحی صنعتی باشد.

این طراح صنعتی درباره نام‌گذاری این کانسپت گفت: کانسپت «پیتون» ظاهر منحصر به فردی دارد و مانند مار پیتون قدرتمند و هیجان‌انگیز است؛ طرحی که در خودروهای فعلی ایران دیده نمی شود.

رونمایی از کانسپت خودرو پیتون

طراحی این کانسپت اسپانسرهایی نیز داشته است که به گفته مقصودی با هدف ایجاد تنوع و به دلیل علاقمندی به حوزه طراحی خودرو، هزینه‌های طرح را تقبل کرده‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رونمایی از این کانسپت در وضعیت تحریم فعلی یک خبر خوب است که اگر در این شرایط توانایی فروش خودرو را نداریم، طرح آن را می‌توانیم بفروشیم. متأسفانه طراحی خودرو در ایران در پیچ و خم چرخه تولید گرفتار می‌شود و خودروهایی که به بازار می آیند، طرح به روز ندارند.

طراحی کانسپت خودرو «پیتون» توسط یک گروه 20 نفره طی هشت‌ماه انجام شده است که ایمان مقصودی را در بخش‌های مدل‌سازی، تست آیرودینامیکی نرم‌افزاری، مدل‌سازی رایانه‌یی، گرافیک، اجرا و فینیشینگ، یاری کرده‌اند.

رونمایی از کانسپت خودرو پیتون

رونمایی از کانسپت خودرو پیتون

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۱-۱۰-۲۵ ۱۲:۱۹

درود فراوان بر شما آقای مقصودی و کسانی که شما رو یاری کردند. همچین کاری، یک عشق زیادی می‌خواد. امیدوارم بتونید بازتاب خوبی از تلاشتون بگیرید.

avatar
۱۳۹۱-۱۰-۲۵ ۲۳:۱۰

خدا به تمام طراحانش قوت و توان بیشتر بده و به بزرگان و بزرگ‌زادگان صنعت خودروی مملکتمون ...کردن یاد بده(!) بابا محصول نهایی با کمترین مخارج طراحی رو می‌بینید ولی حتی زحمت شرکت کردن تو مراسم رو هم به خودتون نمی‌دیدن؟!

avatar
۱۳۹۱-۱۰-۲۶ ۰۹:۲۹

آخه این چیه؟! ساختن آمیزه‌ای از بی... و تخیلات کودکانه و بازی‌های بچگانه gta اون هم از نوع الکیش داخلش هم که شبیه ماشینای قديمیه! اخه این چه وضع خطوطه کناریه نسبت لاستیک به بدنه خودرو که دیگه واقعآ طنزه! شیشه‌هاش هم که دیگه معلومه. کلآ امیدوارم به تولید انبوه نرسه!

avatar
۱۳۹۱-۱۰-۲۶ ۱۷:۰۸

طراحی داخلیش افتضاحه!

avatar
۱۳۹۱-۱۰-۲۷ ۰۰:۲۳

واقعا خسته نباشید می‌گم به تمامی دست‌اندرکاران این پروژه به خصوص آقای مقصودی، واقعا جای تشکر از اسپانسرها رو داره که به بچه‌های ساخت این پروژه بهاء دادن و در کنارشون بودن. این پروژه نشون می‌ده که وقتی شرکتی خصوصی باشه و به دولت نیازی نداشته باشه، این جور کار می‌شه روش! امیدوارم این پروژه رو یه روزی تو خیابونهای کشورمون ببینم. این‌بار مطمئنم که دیگه واقعا طرح بدنه این خودرو ایرانیه. خیلی خوشحالم که فارغ‌التحصیل رشته طراحی صنعتی و طراحی خودرو هستم چون می‌بینم بالاخره کم‌کم داره شناخته می‌شه، به‌خصوص در بخش طراحی خودرو.

avatar
۱۳۹۱-۱۰-۲۷ ۰۹:۲۲

طراحی داخلیش واقعا مسخره است! یه پیکان 46 داشتم باور کن طراحی داخلی اون خیلی نانازتر بود!

avatar
۱۳۹۱-۱۰-۲۷ ۱۲:۵۶

خیلی‌ خیلی از شکلش خوشم اومد. اگر مشخصات فنی خوبی داشته باشه، 100 درصد می‌خرمش، شما واقعا باعث افتخارید.

avatar
۱۳۹۱-۱۰-۲۷ ۱۷:۲۳

خیلی خوبه ولی باز هم می‌شه اصلاحش کرد که بهتر بشه. لطفا بچه‌ها رو دلسرد نکنین، واسه قدمهای اول خیلی هم عالیه!

avatar
۱۳۹۱-۱۰-۲۷ ۲۲:۰۲

اگه این رو ایران تولید کنه، مطمئن باشید بالای 50 میلیون به بازار ارائه می‌شه... ظاهرش نسبت به پژو خوبه... امیدوارم موفق باشید.

avatar
۱۳۹۱-۱۰-۲۷ ۲۳:۳۱

دستگیره‌ی درب{در} عقبش کو؟

avatar
۱۳۹۱-۱۰-۲۸ ۰۰:۱۶

با این دیزاین{طراحي} خیلی بد، کار خودت رو خراب کردی آقای مقصودی! از همه‌ی خودروها استفاده شده(لنسر، مازراتی، آلفا و...) که هیچ نتونستین به درستی کنار هم بکار بگیرین. این رو ندید می‌گیریم. امیدوارم فرداها بهتر کار کنید!

avatar
۱۳۹۱-۱۰-۲۸ ۲۱:۲۹

حالا کارخانه پراید رو ببنید{ببنديد} از این مدل طراحی کنید که هم شیکه هم قشنگ!

avatar
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۶:۳۶

ابتدا ما باید فرهنگ نقد کردن رو یاد بگیریم بعد... و مهمتر از اون خوب نگاه کردن رو. مثل اون آقایی که می‌پرسه دستگیره عقبش کو! اینکه خطوط ماشین مخصوصا عقب و پهلو(محل قرارگیری دستگیره عقب) حس و حال آلفارو داره، کاملا درسته اما نباید فراموش کنیم که روحش ایرانیه؛ از اونجایي‌که تقریبا با سلیقه و علاقه‌ي‌ ایمان آشنام، تمایلش به استفاده از فرمهای ایتالیایی بعید نیست که البته اشکالی هم نداره. البته برای من هم یه جاهاییش گنگه که در فرصت مناسب ازش می‌پرسم. در آخر از ایمان و سایر دوستان از اینکه آرزوی خیلی از ماها رو برآورده کرد، سپاسگزارم.

avatar
۱۳۹۱-۱۱-۰۱ ۰۲:۲۴

خیلی خیلی زیباست.امیدواریم خودروسازان ایران دست از تولید خودروهای تاریخ مصرف گذشته دیگر کشورها بردارند و سرمایه گذاری خودرا معطوف این نوع طراحی و طراحان خوش ذوق ایرانی نمایند. بخدا همه از دست این ماشینهای قاتل خسته شدیم...

avatar
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۱۱:۳۰

خسته نباشید خیلی خیلی مضحک...!

avatar
۱۳۹۱-۱۱-۲۹ ۱۶:۱۷

نمی‌گم عالیه، اما در شرایط فعلی بازار داخلی خودرو، یک طرح استثنایی به حساب می‌آد{؟!} با آرزوی موفقیت‌های آتی

avatar
۱۳۹۱-۱۲-۱۴ ۱۴:۲۳

چند نفري طراحي كردند...!

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۰ ۲۳:۳۱

خسته نباشید، خداقوت، همین که این جرات رو داشتین تو شرایط بد اقتصادی مملکت چنین حرکتی کنین، واقعا قابل تحسینه، امیدوارم شروع کننده طراحی و تولید خودرو در ایران شما باشید آقای مقصودی عزیز.با امید کسب افتخارات روز افزون برای شما و امثال جنابعالی

avatar
۱۳۹۲-۱۱-۱۰ ۰۴:۱۱

سلام من اميرعلي هستم.در طي چند ماه موفق به اجراي طرح خودريي کوپه شده ام که نظر خودروسازي هايي مانند ميتسوبيشي رو جلب کردم.اگر اسپانسري هست خوشحال ميشم مذاکره اي انجام بشه.اين ايميل بنده هست: amiralik69@gmail.com

avatar
۱۳۹۲-۱۱-۲۵ ۱۳:۵۰

از طراحي تا ساخت زمين تا آسمون راهه. ما هنوز تو ساخت پرايد مشکل داريم