• چهارشنبه / ۱۱ بهمن ۱۳۹۱ / ۰۹:۳۶
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 91111106365
  • منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران

معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین:

شهدای شاخص ایران اسلامی در سال ۹۲ معرفی شدند

شهدای شاخص ایران اسلامی در سال ۹۲ معرفی شدند

شهیدان «سیده طاهره هاشمی»، «عبدالحمید دیالمه» و «سلیمان خاطر»( شهید جهان اسلام در عرصه بین‌الملل) به عنوان شهدای شاخص ایران اسلامی در سال ۹۲ معرفی شدند.

شهیدان «سیده طاهره هاشمی»، «عبدالحمید دیالمه» و «سلیمان خاطر»( شهید جهان اسلام در عرصه بین‌الملل) به عنوان شهدای شاخص ایران اسلامی در سال ۹۲ معرفی شدند.

به گزارش ایسنا، اسماعیل احمدی، معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین با اعلام این خبر توضیح داد: تاکنون تعداد محدود و انگشت شماری از هزاران شهید دارای ویژگی‌های اخلاقی برجسته، آن هم به صورت سطحی در جامعه معرفی شده‌اند که همین تعداد محدود نیز مردان شهید هستند و زنان شهیده معرفی نشده‌اند این در حالی است که همه این شهیدان الگوهای جامع و کامل برای جامعه امروز محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: سازمان بسیج مستضعفین در رویکرد جدید به منظور معرفی الگوهای حقیقی به عموم مردم به ویژه جوانان، هر ساله در سطوح قشری و ملی، شهدایی را که در طول انقلاب اسلامی علی‌رغم ویژگی‌های برجسته‌شان گمنام مانده‌اند، به جامعه معرفی می‌کند.

معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: این معرفی به صورت سالانه بوده و هر استان شهید شاخص خود را در اقشار 20 گانه بسیج از جمله دانش‌آموزی، دانشجویی، اصناف، مهندسین، پزشکان، استادان و رسانه به مخاطبان معرفی می‌کند. از سوی سازمان بسیج مستضعفین نیز هر سال یک شهیده زن و یک شهید مرد به عنوان شهدای شاخص ایران اسلامی در آن سال معرفی می‌شود.

وی یادآور شد: در دو سال گذشته و امسال شهید محسن وزوایی و شهیده مریم فرهانیان،شهید مهدی رجب‌بیگی و شهیده نسرین افضل، شهید حجت‌الاسلام عبدالله میثمی و شهیده ناهید فاتحی کرجو معرفی به عنوان شهیدان شاخص سال معرفی‌ شده‌اند.

احمدی گفت: در راستای معرفی این شهیدان و بیان سیره آنها، اقداماتی برای تولید آثار فرهنگی در بخش‌های مستند، کتاب، نماهنگ و شعر آنها انجام شده است؛ علاوه بر این، در نمایشگاه‌های فرهنگی کشور، این شهدا در غرفه ویژه قهرمانان معرفی می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۱-۱۱-۱۱ ۱۱:۴۶

اولا: شهداء همه شاخص هستند. به نظر من انتخاب گروهی از میان آنان و معرفی به‌عنوان شاخص کار درستی نیست. آنان جان خود را در راه اسلام نثار کردند. ثانیا: در مورد این افراد بهتر بود توضیحی می‌دادید. کی هستند و چرا شاخص شدند؟