• یکشنبه / ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ / ۱۵:۱۹
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 91111509158
  • منبع : نمایندگی قزوین

معاون وزیر ارشاد:

خانه‌ی مطبوعات محل فعالیت حزبی نیست

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خانه‌ی مطبوعات محل فعالیت‌های حزبی، سیاسی و گروهی نیست.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خانه‌ی مطبوعات محل فعالیت‌های حزبی، سیاسی و گروهی نیست.

محمدجعفر محمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: خانه‌ی مطبوعات محل فعالیت‌های صنفی است و باید از انجام فعالیت‌های حزبی، سیاسی و گروهی اجتناب کند. اعضای خانه‌ی مطبوعات باید برادرانه دست به دست هم بدهند و در کنار هم مشکلات مطبوعات را حل کنند. آن‌ها باید به یاد داشته باشند که هر وقت جریانات سیاسی و احزاب به خانه‌ی مطبوعات وارد شوند، به‌طور یقین آسیب جدی به این مجموعه صنفی وارد خواهد شد.

وی با اشاره به راه‌اندازی سرای روزنامه‌نگاران در کشور، ادامه داد: اکنون هفت سرا برای روزنامه‌نگاران در کشور راه‌اندازی شده است و امیدواریم تا پایان سال شاهد افتتاح بیش از 12 سرا برای روزنامه‌نگاران در کشور باشیم. سرای روزنامه‌نگاران یک موسسه‌ی فرهنگی است، در حالی که خانه‌ی مطبوعات یک تشکل کاملا صنفی محسوب می‌شود.

او همچنین بیان کرد: همه‌ی برنامه‌هایی را که برای توسعه‌ی کیفی و تهذیب رسانه وعده کرده‌ایم، با قدرت دنبال خواهیم کرد. برگزاری جشنواره‌های فصلی و چاپ کتاب‌های مطبوعات از جمله برنامه‌هایی است که برای افزایش سطح کیفی مطبوعات در حال انجام است.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد گفت: خبرگزاری‌های سراسری در استان‌ها مشکلات عمده‌ای دارند، دنبال این هستیم تا با همکاری مدیران عامل، برای خبرگزاری‌های استانی نیز اقدامات مثبتی انجام دهیم.

محمدزاده افزود: برگزاری دوره‌ی تربیت مدرس روزنامه‌نگاری، دوره‌ی ویراستاری در استان‌ها و چاپ کتاب‌های آموزشی نیز از مهم‌ترین برنامه‌های آموزشی است که به‌صورت مرتب در حال انجام است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha