• یکشنبه / ۲۲ بهمن ۱۳۹۱ / ۲۳:۲۸
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 91112313465
  • خبرنگار : 71133

حاشیه‌نگاری بر مراسم پایانی جشنواره‌ فیلم فجر / جایزه 15 تا 30 میلیون تومانی به جای ماشین

حاشیه‌نگاری بر مراسم پایانی جشنواره‌ فیلم فجر / جایزه 15 تا 30 میلیون تومانی به جای ماشین

با اعتراض پوران درخشنده کارگردان «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند» به نحوه‌ی داوری جشنواره سی و یکمین جشنواره فیلم فجر، مهم‌ترین رویداد سینمایی کشور به پایان رسید.

با اعتراض پوران درخشنده کارگردان «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند» به نحوه‌ی داوری جشنواره سی و یکمین جشنواره فیلم فجر، مهم‌ترین رویداد سینمایی کشور به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار بخش سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مراسم اختتامیه جشنواره‌ی فیلم فجر با حدود نیم ساعت تاخیر در ساعت 19:25 آغاز شد که این مراسم به صورت زنده از شبکه تلویزیونی و رادیویی پخش شد.

سیمرغ کریستالی جشنواره‌ی فیلم فجر در این مراسم برای اولین‌بار اهدا شد. هادی مقدم‌دوست که برای «سر به مهر» این سیمرغ را دریافت کرد، در بخشی از مراسم سیمرغ‌اش به دلیل برخورد با صندلی شکست.

مانند افتتاحیه، مهمانان جشنواره و نامزدها در «کوچه انقلاب» مورد استقبال قرار گرفتند و برخلاف برنامه‌های مشابه سال‌های گذشته، ازدحام و بی‌نظمی کمتری در مقابل ورودی‌ها مشاهده می‌شد اما بسیاری از افرادی که کارت حضور در سالن اصلی را داشتند با صندلی‌های پر مواجه شدند و برای نشستن به بالکن رفتند و از ساعت 19:15 درب سالن اصلی بسته شد.

آغاز مراسم LED های بزرگ روی سن جلب توجه می‌کرد که دکور مراسم با آنها آماده شده بود و در طول برنامه هم تصاویر مربوط به فیلم‌ها و بخش‌های مختلف از آن پخش شد.

رضا شهیدی‌فر برای چندمین سال متوالی اجرای مراسم را آغاز کرد و در کنار سن، سیمرغ‌های جدید که در زیر آنها نوری تعبیه شده بود جلب توجه می‌کرد.

در ابتدای معرفی برگزیدگان، عدم اختصاص میکروفنی برای آنها جلب توجه می‌کرد که برای برگزیدگان بخش‌های بعدی، میکروفن در جلوی سن قرار گرفت.

تنها برنامه‌ی جنبی مراسم اختتامیه به موسیقی گروه آریا عظیمی‌نژاد اختصاص داشت که در هنگام اجرا در لحظاتی از آن مشکل به وجود آمده وقفه‌ای در اجرا، ایجاد کرد.

در بخشی از مراسم نیز جمع شدن پرده و گیر کردن آن به تریبون باعث افتادن میکروفن شد که برای حاضران خاطره‌ی اختتامیه سال‌های گذشته و پاره شدن پرده نمایش تداعی شد.

کاندیداهای بخش اصلی به صورت تصویری قرائت شد که بازیگرانی چون رضا ناجی، الهام حمیدی، لاله اسکندری، شبنم مقدمی، مریلا زارعی، حبیب رضایی، اشکان خطیبی، ساره بیات، یکتا ناصر و هنگامه قاضیانی اسامی را قرائت کردند.

از کسانی که در مراسم برای گرفتن جایزه‌شان حضور نداشتند می‌توان به محمدرضا دلپاک صداگذار و حامد ثابت آهنگساز «برلین منفی هفت» اشاره کرد که جایزه‌ی آنها توسط سیامک پورشریف تهیه‌کننده فیلم دریافت شد.

هم‌چنین در نبود رامبد جوان، محمدسام قریبیان نویسنده فیلمنامه «گناهکاران» دریافت کرد و در بخش پایانی نیز از فیلم‌های «حوض نقاشی» که برگزیده تماشاگران بود و «زیباتر از زندگی» که برگزیده نگاه ملی بود عواملی در سالن حضور نداشت.

در بخش‌هایی از مراسم به دلیل ناهماهنگی‌های موجود، قبل از اعلام نام برگزیدگان، تصاویر آنها پخش می‌شد که باعث لو رفتن برگزیده می‌شد که از جمله آنها می‌توان به هومن بهمنش و هانیه توسلی اشاره کرد.

از جمع هیات داوران که به روی سن رفتند، جمال شورجه غایب بود.

قرائت بیانیه هیات داوران که توسط مهدی فخیم‌زاده انجام شد با تشویق حاضران همراه بود.

در بخش‌های پایانی برنامه که به سخنرانی وزیر ارشاد و اهدای سیمرغ تماشاگران اختصاص داشت، تعدادی از حاضران، سالن را ترک کرده بودند.

بعد از پایان مراسم که در ساعت 22:15 صورت گرفت از مهمانان با ساندویچ پذیرایی شد و غذا به همه‌ی حاضران نرسید.

در مراسم اختتامیه‌ی جشنواره‌ی فیلم فجر هدایای موسسه رسانه‌های تصویری شامل پکیچ فیلم‌ اهدا شد.

سیمرغ‌های بلورین با جوایز نقدی اهدا شد که رقم آن بین 15، 20، 30 میلیون تومان برای برگزیدگان مختلف متفاوت بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۱-۱۱-۲۲ ۲۳:۵۳

جاي بزرگان و عزيزان سينماي ايران نظير اصغر فرهادي، بهرام بيضايي و عباس كيارستمي كه به سينماي ايران آبرو و اعتبار بيشتري دادند، خيلي در اين مراسم خالي بود.