• سه‌شنبه / ۲۴ بهمن ۱۳۹۱ / ۱۱:۰۳
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 91112414483
  • خبرنگار : 71191

خانه‌ی «جلال آل احمد» تنها گزینه برای خانه‌ی باستان‌شناسان

خانه‌ی «جلال آل احمد» تنها گزینه برای خانه‌ی باستان‌شناسان

خانه‌ی «جلال آل احمد» بنا بر آخرین تصمیم‌های گرفته‌شده توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، گزینه‌ی نهایی برای تشکیل خانه‌ی باستان‌شناسان کشور است.

خانه‌ی «جلال آل احمد» بنا بر آخرین تصمیم‌های گرفته‌شده توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، گزینه‌ی نهایی برای تشکیل خانه‌ی باستان‌شناسان کشور است.

به گزارش خبرنگار سرویس میراث فرهنگی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، 25 آذرماه امسال و در یازدهمین گردهمایی سالانه‌ی باستان‌شناسان ایران، رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری - محمدشریف ملک‌زاده - به مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری تهران - محمدحسین فرمهینی فراهانی - مأموریت داد تا فقط در مدت «دو ماه و نه یک روز بیشتر» جایی را در تهران برای ایجاد خانه‌ی باستان‌شناسان آماده کند. پنج روز قبل از به پایان رسیدن این مهلت و در مراسم اختتامیه‌ی «جشنواره‌ی صدای عشایر ایران» که 20 بهمن‌ماه برگزار شد، ملک‌زاده بار دیگر از فراهانی خواست تا خانه‌ای که براساس قرارها، باید اول اسفندماه برای منظوری دیگر (خانه‌ی باستان‌شناسان) افتتاح می‌شد به «خانه‌ی عشایر ایران در پایتخت» اختصاص یابد.

البته فراهانی پیش از صدور دستور تشکیل خانه‌ای جدید، برای جلب نظر باستان‌شناسان و رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور، به فکر آماده کردن دو خانه برای انتخاب یکی از آن‌ها به‌عنوان خانه‌ی باستان‌شناسان افتاده بود.

محمدحسین فرمهینی فراهانی چند روز پیش، در این‌باره به خبرنگار ایسنا گفت: بخشی از خانه‌ی «قوام‌الدوله» و همچنین خانه‌ی «جلال آل احمد» در حال آماده شدن برای ایجاد خانه‌ی باستان‌شناسان است تا بعد از مشخص شدن زمان افتتاح خانه، هر کدام از این دو گزینه که به تأیید رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری رسید به‌عنوان خانه‌ی باستان‌شناسان معرفی شود.

حالا پس از این‌که ‌رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور گفت که خانه‌ی «قوام‌الدوله» تا اول اسفندماه باید به‌عنوان «خانه‌ی عشایر ایران» در پایتخت افتتاح شود، فقط یک گزینه برای تشکیل خانه‌ی باستان‌شناسان باقی می‌ماند؛ خانه‌ی «جلال آل احمد» همان مکانی است که یک روز بعد از مطرح شدن لزوم تشکیل خانه‌ای برای باستان‌شناسان، به‌عنوان مکانی مناسب از آن نام برده شد، هرچند همه‌ی باستان‌شناسان و کارشناسان درباره‌ی مناسب بودن این گزینه و اساسا ضرورت وجود خانه‌ای برای باستان‌شناسان و کارکردهای آن هم‌نظر نیستند.

خانه‌ی «جلال آل احمد» در زمان احمدشاه قاجار ساخته شد و نخستین مالک آن سیداحمد آل احمد بود. این بنا بعد از او، به پدر جلال آل‌احمد رسید. این خانه‌ی تاریخی که در خیابان خیام تهران قرار دارد، ۲۵ مهرماه ۱۳۸۳ در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha