• چهارشنبه / ۲۵ بهمن ۱۳۹۱ / ۱۰:۴۰
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 91112515228

همراه با نمایش چند کار قدیمی،

احمد عالی نقاشی‌های مجموعه «بازیافت» را به گالری آران می‌برد

احمد عالی نقاشی‌های مجموعه «بازیافت» را به گالری آران می‌برد

نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های احمد عالی با عنوان «بازیافت» این هفته در گالری آران افتتاح می‌شود.

نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های احمد عالی با عنوان «بازیافت» این هفته در گالری آران افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار بخش هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این نمایشگاه دربرگیرنده نقاشی‌های این هنرمند با عنوان «بازیافت» است که در فاصله سال‌های 90 و 91 خلق شده‌اند.

عالی که بعد از سالها دوباره نمایشگاه انفرادی نقاشی برگزار کرده است، در کنار این مجموعه یک سلف‌ پرتره به نمایش درنیامده از سال 1346 و یک سلف پرتره دیگر مربوط به سال 56 نیز پیش روی مخاطبان قرار می‌دهد.

احمد عالی آخرین بار در سال 89 همزمان با رونمایی «کتاب عالی»، مجموعه‌ای از عکس‌هایش را در گالری ماه‌مهر رونمایی کرد و پیش‌تر از آن نیز در سال 76 نمایشگاه بزرگ «42 سال نگاه » از مجموعه فعالیت‌های این هنرمند در گالری برگ برپا شد.

عالی در بخشی از کتاب خود نوشته است:«من احمد عالی ( بیوک آقا)، فرزند سکینه (گلین آقا ) و مصطفی، متولد 1314 دارای شناسنامه شماره 22 تبریز. شغل فعلی‌ام بازنشسته عکاسی است. این شماره 22 چند سالی است ، هرروز حداقل یکبار از طرق مختلف «دیداری و شنیداری» چیزی را یادآوری می‌کند که هنوز برایم نامعلوم است.

در سال 1314 تونل کندوان گشایش یافته، احمد شاملو ده ساله بوده، منصور قندریز هم در 1935 میلادی برابر 1314 خودمان و حسین آقا شیاسی. چهل سالی می‌شود که هریک ماه یک بار، البته چند روز این ور آن ور ، روی صندلی سلمانی‌اش می‌نشینم ، به بهم خوردن یکنواخت تیغه‌های قیچی‌اش و غز غز ماشین موتراش برقی‌اش. بارها خوابم کرده و هم اوست که زلف‌های بلندم را از دم اسبی به قیصری تبدیل کرد و دیگر متولدین سال 1314 که مجال پرداختن به تک تک آنها فعلا میسر نیست.

اعتراف می‌کنم که در سه نوبت متوالی عاشق شدم. در چهارده سالگی عاشق نقاشی، در بیست و پنج سالگی عاشق عکاسی و نوبت سوم عاشق مینا نوری در چهل و دو سالگی ، که مکمل دو نوبت قبلی عاشقیم شد.»

این نمایشگاه روز جمعه – 27 بهمن‌ماه – در گالری آران افتتاح می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند تا 15 اسفندماه از این مجموعه به نشانی خردمند شمالی، کوچه دی، شماره 12 دیدن کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha