• پنجشنبه / ۲۶ بهمن ۱۳۹۱ / ۰۹:۵۷
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 91112615845
  • خبرنگار : 71410

شب دریایی محسن شریفیان به زلزله زدگان آذربایجان تقدیم شد

 شب دریایی محسن شریفیان به زلزله زدگان آذربایجان تقدیم شد

گروه موسیقی «لیان» شامگاه گذشته، 25 بهمن ماه اولین روز جشنواره موسیقی فجر را با شور و طنین گرم موسیقی جنوب آمیختند.

گروه موسیقی «لیان» شامگاه گذشته، 25 بهمن ماه اولین روز جشنواره موسیقی فجر را با شور و طنین گرم موسیقی جنوب آمیختند.

به گزارش خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،‌ تالار وحدت شامگاه گذشته مملو از جمعیت و بوشهری‌هایی بود که برای شنیدن موسیقی بوشهر گردهم آمده بودند.

گروه محسن شریفیان بدون کمترین معطلی بر روی صحنه حاضر شد و محسن شریفیان در سخنانی گفت: امیدوارم بتوانیم یک شب پرخاطره از موسیقی جنوبی را به نمایندگی از مردم شهرمان و موزیسین‌های منطقه به شما تقدیم کنیم.

او ادامه داد: در این مدت کوتاهی که برای این کنسرت تمرین می‌کردیم، بسیار خسته شدیم.

سپس شریفیان خطاب به مسؤولان تالار وحدت گفت: چراغ‌های تالار را روشن کنید تا تماشاچیان را به طور واضح ببینم.

پس از روشن شدن چراغ‌ها شریفیان به مخاطبانش گفت: امروز می‌خواهیم داستان «فلک‌ناز» را برایتان اجرا کنیم. البته این داستان خاصی است که متعلق به دریانوردان بوشهر است. این قطعه بسیار مشهور است و در مکتبخانه‌های قدیم رواج داشته است.

این هنرمند ادامه داد: شعر این قطعه متعلق به «مسکین شیرازی» در دوره زندیه است و می‌خواهیم آن را به شما تقدیم کنیم.

***

از ویژگی‌های اجرای محسن شریفیان این است که سعی می‌کند، مخاطب را با خود همراه کند. او پیش از اجرای قطعه «فلک‌ناز» کلماتی را که باید حاضران می‌خواندند به آنها آموزش داد تا او را همراهی کنند. سپس قطعه شاد و دریایی «فلک‌ناز» برای مخاطبان روایت شد که با استقبال بی‌نظیر آنها همراه بود.

محسن شریفیان پس از اجرای این قطعه بیان کرد: به آقای شاه آبادی خیرمقدم می‌گویم که در کنسرت ما حضور پیدا کردند. ایشان با تمام وجود از موسیقی ما حمایت می‌کنند البته قرار شده بود که کار دریانوردان را هم با حمایت ایشان آلبوم کنیم که هنوز این اقدام انجام نشده است. ما منتظر حمایت ایشان هستیم.

***

بخش دیگری از اجرای «لیان» به خیام‌خوانی اختصاص داشت. این گروه خیام خوانی را در اجراهای قبلی نیز انجام داده‌ و واکنش‌های مثبتی از سوی مخاطبان گرفته است. به منظور اجرای این قطعه یک نوازنده عود به گروه اضافه شد و آکا صفوی با همان تسلط همیشگی‌اش خیام‌خوانی را انجام داد.

***

آخرین قطعه محسن شریفیان «دینگومارو» نام داشت. قطعه‌ای که برای اجرای آن از همایون نصیری نوازنده کوبه‌ای دعوت شد تا برای هنرنمایی روی صحنه حاضر شود.

«دینگومارو» برای اولین بار توسط گروه «لیان» اجرا می‌شد؛ قطعه‌ای که دارای فضایی شاد بود و گاهی با حرکات آیینی نیز همراه می‌شد.

محسن شریفیان بعد از اجرای این قطعه گفت: دوست دارم تمام مردم دنیا شاد باشند و موسیقی‌هایی که ما اجرا می‌کنیم ریشه در سنن دارند.

***

حاشیه‌ها:

حمیدفرخ‌نژاد، برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد سی و یکمین جشنواره فیلم فجر در کنسرت «لیان» حضور داشت. او که خود از هنرمندان جنوبی است با تشویق حضار روبرو شد و شریفیان خطاب به او گفت: درست است او از جشنواره سیمرغ گرفته اما مردم بیش از این‌ها به او سیمرغ دادند.

در بخش پایانی اجرای گروه «لیان» محسن شریفیان اظهار کرد: جشنواره باید طبق قانون به ما پول بلیت هواپیما،‌ غذا‌، ایاب و ذهاب و... بدهد و علاوه بر آن دستمزدی به ما تعلق می‌گیرد. آقای ترابی! ما می‌خواهیم این هزینه‌ها را به طور خالصانه به زلزله زدگان آذربایجان تقدیم کنیم.

در اجرای شب گذشته از همایون خرم موسیقیدان بوشهری نیز یاد شد. همچنین شریفیان از اجرای این گروه در اسفند ماه در تالار وحدت خبر داد.

به گزارش ایسنا‌، مرتضی پالیزدان (ضرب و تیفون)،‌ محمود بردک‌نیا(دمام)،‌ حمید اکبری(تمپو) و... در این کنسرت هنرنمایی کردند.

اولین روز بیست و هشتمین جشنواره موسیقی فجر -کنسرت گروه لیان

اولین روز بیست و هشتمین جشنواره موسیقی فجر -کنسرت گروه لیان

اولین روز بیست و هشتمین جشنواره موسیقی فجر -کنسرت گروه لیان

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۱-۱۱-۲۸ ۲۰:۴۶

زنده‌باد گروه افتخارآفرین لیان از دیار من، بوشهر.