• شنبه / ۲۸ بهمن ۱۳۹۱ / ۱۶:۱۳
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 91112817287
  • خبرنگار : 71368

دستگیری بچه محل‌های زورگیر

دستگیری بچه محل‌های زورگیر

کارآگاهان پلیس آگاهی تهران‌بزرگ باند سرقت سه بچه محل را منهدم کردند.

کارآگاهان پلیس آگاهی تهران‌بزرگ باند سرقت سه بچه محل را منهدم کردند.

به گزارش سرویس«حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در 28 دی ماه سالجاری، فردی با مراجعه به گشت کلانتری 153 شهرک ولی‌عصر به مأموران اعلام کرد که خودرو پراید شخصی‌اش توسط یکی از مجرمان سابقه‌دار این شهرک، به سرقت رفته است که با توجه به اظهارات اولیه مالباخته در خصوص سرقت خودرو، مأموران کلانتری وی را برای انجام تحقیقات بیشتر به کلانتری هدایت کردند.

مالباخته پس از حضور در کلانتری، در اظهارات خود به مأموران گفت که ماشین خود را جلوی خانه پارک کرده و به منزل رفته بودم اما پس از گذشت حدود 30 دقیقه متوجه شدم که ماشین جلوی خانه نیست و زمانی که از اهالی محل تحقیق کردم، متوجه شدم که یکی از بچه‌های شهرک به نام «احسان» ماشین را سرقت کرده و تعدادی از بچه‌های شهرک، وی را با ماشین دیده‌اند و با پیگیری‌های بعدی قرار شد تا احسان ماشین را تا نیمه شب فردای آن روز به من بازگرداند، اما هرچه منتظر ماندم خبری از ماشین نشد و به همین علت تصمیم گرفتم تا موضوع را به پلیس اطلاع دهم.

با توجه به اظهارات مالباخته و شناسایی «احسان» 20 ساله به عنوان یکی از مجرمان سابقه‌دار شهرک ولی‌عصر (دارای سوابق متعدد در زمینه سرقت داخل خودرو، نزاع و درگیری، تخریب اموال عمومی و ... )، هماهنگی‌های قضایی انجام و مأموران کلانتری 153 شهرک ولی‌عصر، «احسان» را دستگیر و به کلانتری منتقل کردند که با دستگیری متهم و اعترافات اولیه وی در مورد سرقت خودرو، به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه 18 تهران، پرونده به همراه متهم و برای رسیدگی در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران‌بزرگ قرار گرفت.

همزمان با آغاز تحقیقات اولیه از متهم، مالباخته دیگری با مراجعه به پایگاه پنجم اعلام کرد که موتورسیکلت وی (به ارزش تقریبی 20 میلیون تومان) توسط «احسان» مورد سرقت قرار گرفته است و این فرد در ادامه اظهارات خود به کارآگاهان گفت که موتورسیکلتم در شهرک ولی‌عصر به سرقت رفت و پس از گذشت مدتی، از طریق یکی از دوستانم که در منطقه شادآباد زندگی می‌کند، اطلاع پیدا کردم که موتورسیکلتم را در خیابان معلم مشاهده کرده، به همین علت با مراجعه به نزد یکی از دوستانم در منطقه شادآباد که در کار خرید و فروش موتورسیکلت است، وی تصویر یک دستگاه موتورسیکلت را در گوشی تلفن همراهش به من نشان داد که بلافاصله موتورسیکلت خود را مورد شناسایی قرار دادم و در ادامه متوجه شدم که موتورسیکلتم توسط یکی از سارقان سابقه‌دار شهرک به سرقت شده و تا به امروز نیز پیگیری‌هایم برای بازپس گرفتن موتورسیکلتم به نتیجه‌ای نرسیده تا اینکه اطلاع پیدا کردم که احسان توسط پلیس دستگیر شده است.

با توجه به اظهارات دو مالباخته و معرفی «احسان» به عنوان سارق وسایط نقلیه خود و دیگر دلایل و مدارک بدست آمده از ارتکاب جرم توسط متهم، احسان به ناچار لب به بیان حقیقت گشود و ضمن اعتراف به سرقت خودرو پراید و موتورسیکلت، دو تن از مجرمان سابقه‌دار شهرک ولی‌عصر به نام «مهدی» 33 ساله و «اسماعیل» 25 ساله را نیز به عنوان همدستان خود معرفی کرد که با شناسایی «مهدی» و «اسماعیل» به عنوان دو عضو دیگر گروه سارقان، کارآگاهان پایگاه پنجم این دوم متهم سابقه‌دار در زمینه ارتکاب جرایم مختلف سرقت منزل، سرقت داخل خودرو، زورگیری و ... را نیز در دو عملیات جداگانه دستگیر کردند.

سرهنگ کارآگاه علی اکبر اسدی، رییس پلیس آگاهی تهران‌بزرگ با اعلام این خبر گفت: با دستگیری و اعترافات صریح متهمان در مورد ارتکاب سرقت در محدوده جنوب و جنوب‌غرب تهران به ویژه در شهرک ولی‌عصر و با توجه به سوابق متهمان در ارتکاب جرایم مختلف و احتمال ارتکاب دیگر جرایم و افزایش مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر هر سه متهم از سوی بازپرس پرونده صادر شد.

چوی از کلیه مالباختگان و شکاتی که موفق به شناسایی متهمان شدند خواست تا برای طرح و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی یا شعبه ششم بازپرسی دادسرای ناحیه 18 تهران مراجعه کنند.

متهم

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha