• یکشنبه / ۲۹ بهمن ۱۳۹۱ / ۱۵:۳۱
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91112918005
  • خبرنگار : 90068

نشست تخصصی "صهیونیسم مسیحی"

رییس پژوهشکده مطالعات راهبردی فلسطین دانشگاه تهران: صهیونیسم مهم‌ترین معضل منطقه است

رییس پژوهشکده مطالعات راهبردی فلسطین دانشگاه تهران جریان صهیونیسم را مهم‌ترین معضل منطقه دانست.

رییس پژوهشکده مطالعات راهبردی فلسطین دانشگاه تهران جریان صهیونیسم را مهم‌ترین معضل منطقه دانست.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احمد دوست‌محمدی در نشست تخصصی "صهیونیسم مسیحی" که صبح یک‌شنبه در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد، در سخنانی با موضوع "نقش یهودیان مخفی در یهودیزه شدن مسیحیت و پیدایش مسیحیت صهیونیسم" جریان صهیونیسم را مهم‌ترین معضل منطقه عنوان کرد و با اشاره به قدرت گرفتن کلیسای ایوانجلیک در آمریکا در دو دهه اخیر، گفت: آمریکا نظامی وابسته به رژیم صهیونیستی است که همه چیزش را در گرو گروهی قرار داده است که دستش به جنایات بی‌شماری آلوده است.

او با بیان این که سرسپردگی آمریکا به یهودیان چیز جدیدی نیست، به تلاش مخفی یهودیان در آمریکا اشاره کرد و افزود: یهودیان در آمریکا از تمام تلاش خود برای به دست آوردن قدرت استفاده می‌کنند منتهی عیب نهفته در فعالیت‌های آن‌ها این است که آن‌ها فلسطین را از آن خود می‌دانند.

رییس پژوهشکده مطالعات راهبردی فلسطین دانشگاه تهران با اشاره به فعالیت‌های پولس یهودی یا همان شائول یهودی و لوتر گفت: بنا بر تاریخ شائول یهودی از جمله یهودیانی بود که از مسیحیان بسیار متنفر بود اما توانست با حضور در بین مسیحیان خود را به عنوان یک مسیحی جا بزند. این شخص آن طور که در انجیل آمده در کشتار مسیحیان مشارکت داشت که به یک باره متحول می‌شود و به عنوان یک رسول الهی شناخته می‌شود و در واقع اولین پیامبر در انجیل معرفی می‌شود. او شخصی بود که برای اولین بار بحث تثلیث را مطرح کرد و خود را پسر پدر (حضرت عیسی) نامید و بزرگ‌ترین ضربه را به مسیحیت وارد کرد.

وی با اشاره به اقدامات دیگر پولس از جمله تبرئه کردن یهودیان از مصلوب کردن مسیحیان، گفت: به طور کل یهودیان از هر اقدامی برای خدمت به عقایدشان استفاده کرده و تا تحقق هدف‌شان از پای نمی‌ایستند.

رییس پژوهشکده مطالعات راهبردی فلسطین دانشگاه تهران در بخش دیگری از سخنانش به اظهارات خاخام‌های یهودی و برخی مسیحیان در خصوص پولس اشاره کرد و افزود: آن‌ها معتقد بودند که "ریشه تمامی موارد سوء در مسیحیت به پولس بر می‌گردد"، "پولس تعالیم عیسی را وارونه کرد"، "تمامی رسالت عیسی را تغییر داد"، "تمامی جنبه‌های خوب عیسی و تمامی جنبه‌های بد مسیحیت به پولس بر می‌گردد" و "پولس اولین فردی است که مسیح را خدا نامید".

دوست‌محمدی با بیان این که آمریکا به دست یهودیان ساخته شده، گفت: در طول تاریخ یهودیان بر مسیحیان حاکم بودند و اروپا و آمریکا را خودشان ساختند. آن‌ها افراد را بر اساس تعالیم خود یهودی کردند یا آن افراد یهودیزه شدند و تلاش می‌کردند تا اسراییل را مظلوم جلوه دهند.

وی با اشاره به آن چه که در عهد عتیق درباره یهودیان مطرح شده مبنی بر این که آن‌ها خود را قوم برگزیده خواندند و سرزمین فلسطین تنها از آن یهودیان است، به اقدامات لوتر علیه مسیحیت پرداخت و ادامه داد: لوتر در پنهان یک شخص یهودی بود و تلاش کرد تا آرام آرام مسیحیت را به سوی یهودیت بکشاند. وی با مطرح کردن "برگزیده بودن قوم یهود" بزرگ‌ترین انحراف را ایجاد کرد.

رییس پژوهشکده مطالعات راهبردی فلسطین دانشگاه تهران هم‌چنین به مساله ایجاد کلیساهای تلویزیونی از دهه 60 به بعد و تبلیغ یهودیت در این شبکه‌ها پرداخت و ادامه داد: این شبکه‌ها که دارای میلیون‌ها بیننده در جهان هستند با هدف تبلیغ یهودیت فعالیت دارند که حتی بنا بر نظر آمریکایی‌ها در این شبکه‌ها این‌طور مطرح می‌شود که "تاسیس دوباره اسراییل عمل به پیشگویی‌های تورات است و همه آمریکایی‌ها باید به حمایت کامل از اسراییل بپردازند" و یا "خداوند در کنار اسراییل و نه در کنار اعراب ایستاده است" که در این تبلیغات به یهودیت جنبه قداست بخشیده می‌شود.

در ادامه این نشست محمد رجبی از اساتید علوم سیاسی دانشگاه تهران در سخنانی با عنوان "مبانی فکری و عقیدتی صهیونیسم مسیحی" بیان کرد: مسیحیت در آغاز پیدایش بنا به گفته مسیح قصد ایجاد یک دین جدید را نداشت بلکه هدفش به اکمال رساندن دین حضرت موسی و پیراستن بدعت‌ها بود بنابراین در سال 42 و 43 میلادی چیزی تحت عنوان دین مسیحیت نبود. از این سال‌ها به بعد است که عنوان مسیحیت با اقدام پولس و دیگران ایجاد و تغییراتی در آن به وجود می‌آید و در واقع مسیحیت از محیط پیرامونش تاثیر می‌پذیرد که بخشی از این تاثیرپذیری به واسطه پولس و اظهارات وی مبنی بر "تجسم خدا" بود.

او ادامه داد: از مسائل موجود در مسیحیت که در قرن پانزدهم وجود داشت نوعی ضدیت میان یهود و مسیحیت بود که این مساله به دلایلی از قبیل اعتقاد مسیحیان در به صلیب کشیدن مسیح از سوی یهودیان و نقش یهودیان در شکنجه مسیحیان برمی‌گردد.

این استاد دانشگاه در ادامه به مساله بازشناسی آمریکا از سوی کریستوفر کلمب پرداخت و گفت: در این بازشناسی سیزده قبیله مستعمره‌نشین در آمریکا سکونت داده شد که در قالب اندیشه صهیونیسم مسیحی بودند. آن‌ها قائل به آن بودند که باید مراحلی طی شود تا مسیح در پایان زمان ظهور کند. از جمله این که ابتدا باید دولت یهود تشکیل شود و پس از آن یهودیان به فلسطین برگردند. صهیونیسم یهود امروز ایجاد اسراییل را یکی از مراحل ظهور مسیح در آخرالزمان می‌داند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha