• دوشنبه / ۳۰ بهمن ۱۳۹۱ / ۰۹:۳۵
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 91113018241
  • خبرنگار : 71404

«فقط "زمانه" ارزش نقد کردن را دارد»

«زمانه»، «کلاه پهلوی» و «یلدا» در نقد بیژن شکرریز

«زمانه»، «کلاه پهلوی» و «یلدا» در نقد بیژن شکرریز

بیژن شکرریز در مقام تهیه‌کننده و کارگردان با انتقاد از برخی سریال‌های تلویزیونی گفت: از میان سریال‌های حال حاضر تلویزیون، «زمانه»ی حسن فتحی با تمام ضعف‌هایش قابل دیدن است و ارزش نقد کردن را دارد.

بیژن شکرریز در مقام تهیه‌کننده و کارگردان با انتقاد از برخی سریال‌های تلویزیونی گفت: از میان سریال‌های حال حاضر تلویزیون، «زمانه»ی حسن فتحی با تمام ضعف‌هایش قابل دیدن است و ارزش نقد کردن را دارد.

شکرریز در گفت‌وگویی با خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خاطرنشان کرد: من نمی‌گویم «زمانه»ی آقای فتحی شاهکار است اما با تمام ضعف‌هایی که دارد قابل بحث و دیدن است اما سایر سریال‌های حال حاضر اصلا قابل نقد نیستند.

او در ادامه با انتقاد از سریال «کلاه‌پهلوی»، این مجموعه را غیرقابل نقد و بحث دانست و افزود: نقدی به «کلاه پهلوی» ندارم چرا که این کار اصلا قابل نقد نیست. این مجموعه نه محتوا دارد، نه کارگردانی و نه تدوین و بازیگری؛ به نظرم این ویژگی اصلا برای یک کار تلویزیونی خوب نیست.

کلاه پهلوی پشت صحنه

وی در ادامه تاکید کرد: می‌خواهم نسبت به سریال «یلدا» ساخته‌ی حسن میرباقری که مدتی هم است پخش آن به پایان رسیده انتقاد کنم. از دید من این مجموعه نه بازی خوب و نه فیلمنامه‌ی جالبی داشت و ضعف‌های ساختاری فراوانی داشت. به اعتقاد من در ساخت یک سریال فقط چیدمان بازیگر در ویترین ملاک نیست. «یلدا» اسم داود میرباقری را با خود یدک می‌کشید و از وی بعید بود که اینگونه کار کند. زمانی که کاری راجع به امام حسین (ع) ساخته می‌شود، نباید به این شکل که «یلدا» ساخته شده، باشد.

او با بیان اینکه سریال «امام علی(ع)» میرباقری هنوز هم مطرح است، خاطرنشان کرد: راستش من فکر می‌کردم سریال «یلدا» یک کار استانی بود. گویا کارگردان این اثر داود میرباقری بوده نه حسن میرباقری، چرا که در کل تیتراژ بیشتر اسم داود میرباقری به چشم می‌خورد.

کارگردان سریال «سایه تنهایی» و مستند «آواز زندگان» اظهار کرد: چرا ما نقدی به سریال «امام علی (ع)» میرباقری نداریم و هنوز هم که هنوز است اثر وی همچنان فاخر باقی مانده است و یا سریال «مختارنامه»ی ایشان ساختار کاملا خوبی داشت اما «یلدا» یک کار تعجب‌آوری از آقای میرباقری بود.

سریال زمانه

شکرریز همچنین با اشاره به نقد مثبتی که به برخی سریال‌های تلویزیون همچون «در چشم باد» و «مختار نامه» داشت، یادآور شد: به عنوان مثال چرا ما درخصوص سریال «در چشم باد» مسعود جعفری جوزانی و «مختارنامه»ی میرباقری نمی‌توانیم نقدی داشته باشیم به دلیل اینکه کارهای قابل توجهی بودند.

این تهیه‌کننده و کارگردان با اشاره به مدیریت مهدی فرجی در مسند مدیرت شبکه یک سیما، بیان کرد: آقای فرجی به عنوان مدیر شبکه یک فردی واقعا آگاه نسبت به تولیدات تلویزیون است و برای من تعجب‌آور است چرا ایشان که از معدود مدیرانی است که از فیلمنامه تا تولید را به خوبی می‌شناسد و حتی دکتر دارابی هم همین طور است، گاه آثاری اینچنین ضعیف را تولید و پخش می‌کنند.

سریال یلدا

شکرریز در پایان گفت‌وگوی خود با ایسنا با بیان اینکه تمام صحبت‌هایش راجع به نقد سریال‌های تلویزیونی تنها نظر شخصی‌اش است، به ایسنا گفت: شاید سایر دوستان نسبت به این سریال‌های تلویزیونی نقدهای مثبتی داشته باشند به همین خاطر باید بگویم که تمام این حرف‌ها فقط نظر شخصی‌ام است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha