• دوشنبه / ۳۰ بهمن ۱۳۹۱ / ۱۱:۰۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 91113018438
  • خبرنگار : 71415

انتخابات ریاست جمهوری ارمنستان آغاز شد

انتخابات ریاست جمهوری ارمنستان آغاز شد

امروز (دوشنبه) رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری سال 2013 ارمنستان که ششمین انتخابات ریاست جمهوری در این کشور از زمان استقلال در سال 1991 است، آغاز شد.

امروز (دوشنبه) رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری سال 2013 ارمنستان که ششمین انتخابات ریاست جمهوری در این کشور از زمان استقلال در سال 1991 است، آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، رای‌دهندگان در ارمنستان در 1988 حضور رای‌گیری در سراسر این کشور آرای خود را به صندوق انداخته در حالی که 632 ناظر بین‌المللی و 6251 ناظر محلی فرآیند انتخابات را تحت نظر دارند.

در حالی که دو میلیون و 505 هزار و 980 رای‌دهنده واجد شرایط می‌توانند در انتخابات رای دهند میزان حضور در انتخابات باید فراتر از 50 درصد باشد تا انتخابات معتبر باشد.

در انتخابات قبلی سطح حضور رای‌دهندگان 69 درصد بود. در این انتخابات هفت کاندیدا از جمله سرژ سرکیسیان، رئیس‌جمهور کنونی ارمنستان که رهبر حزب حاکم جمهوری خواه ارمنستان است به رقابت می‌پردازند.

دیگر کاندیداها عبارتند از هرانت باگراتیان، نخست‌وزیر سابق ارمنستان و رئیس حزب مخالف آزادی، رافی آوانسیان، رئیس حزب مخالف میراث و وزیر امور خارجه ارمنستان، پرویر هایریکیان، مخالف سابق رژیم شوروی ، آرمان ملکیان، کاندیدای ریاست جمهوری سال 2008 ، آندریاس قوکاسیان، تحلیلگر سیاسی و وارتان سدراکیان، متخصص اشعار حماسی.

قرار است اواخر امروز و یا فردا نتایج اولیه انتخابات در دسترس قرار گیرد اما کمیسیون مرکزی انتخابات ارمنستان قرار است نتایج نهایی و رسمی را در تاریخ 25 فوریه (7 اسفند) اعلام کند.

در صورتی که هیچکدام از هفت کاندیدا نتوانند بیش از 50 از آرای مورد نیاز را به دست بیاورند انتخابات به دور دوم کشیده شده و دو هفته بعد از دور اول دور دوم برگزار خواهد شد.

ناظران انتخاباتی متعلق به 12 نهاد بین‌المللی و 26 سازمان داخلی ارمنستان از جمله آنها سازمان امنیت و همکاری اروپا مرکز کارشناسان بین‌المللی سیستم‌های انتخاباتی و همینطور پارلمان اروپا هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha