• پنجشنبه / ۳ اسفند ۱۳۹۱ / ۱۱:۰۲
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 91120301782

«جنگ و صلح» تولستوی بار دیگر مجموعه تلویزیونی می‌شود

«جنگ و صلح» تولستوی بار دیگر مجموعه تلویزیونی می‌شود

شبکه بی‌بی‌سی بار دیگر از رمان «جنگ و صلح» تولستوی یک مجموعه تلویزیونی می‌سازد.

شبکه بی‌بی‌سی بار دیگر از رمان «جنگ و صلح» تولستوی یک مجموعه تلویزیونی می‌سازد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شبکه بی‌بی‌سی در آینده نزدیک بار دیگر ساخت یک مجموعه تلویزیونی از رمان مشهور «جنگ و صلح» نوشته نویسنده مشهور روسیه، «لئو تولستوی» را در شش قسمت یک ساعته آغاز می‌کند.

به گزارش تلگراف، داستان این مجموعه تلویزیونی به رمان قرن نوزدهمی تولستوی که داستان آن حول حوادث روسیه ویران‌ شده در جنگ می‌گذرد، وفادار بوده، اما روابط انسانی، عشق‌ و نزاع‌های خانوادگی همچنان در آن به چشم می‌خورند.

شبکه بی‌بی‌سی در فاصله سال‌های 1972 تا 1974 نیز مجموعه تلویزیونی «جنگ و صلح» با بازی «آنتونی هاپکینز» را به روی آنتن برد و قرار است مجموعه تلویزیونی جدید نیز در سال 2015 در این شبکه به روی آنتن برود.

در رمان «جنگ و صلح»، رویدادهای ماجراهای زندگی دو خانواده اشرافی در خلال حوادث بزرگ این قرن از جمله دو جنگ و حریق مسکو روایت شده است. این رمان که یکی از طولانی‌ترین آثار ادبی قرن است و چاپ اول آن 1225 صفحه بوده، در سال 1869 منتشر شد و بلافاصله پس از انتشار به یکی از رمان‌های کلاسیک‌های دنیای ادبیات تبدیل شد.

این کتاب یکی از معتبرترین منابع تحقیق و بررسی در تاریخ سیاسی و اجتماعی قرن نوزدهم روسیه بوده است. همچنین مقاومت تاریخی روس‌ها را در برابر حمله‌ ناپلئون به زیبایی بازگو می‌کند. منتقدان، جنگ و صلح را یکی از بزرگ‌ترین رمان‌های جهان و فراتر از آن یک رمان در بردارنده‌ دیدگاه‌های فلسفی نویسنده درباره‌ زندگی و تاریخ می‌دانند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha