• دوشنبه / ۷ اسفند ۱۳۹۱ / ۲۲:۱۹
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 91120704906
  • خبرنگار : 71365

همه‌ی برگزیدگان هفتمین جشنواره‌ی شعر فجر

برگزیدگان شعر فجر/ «شاعران مردمی 10 سال»/حامیان شعر

برگزیدگان شعر فجر/ «شاعران مردمی 10 سال»/حامیان شعر

در مراسم پایانی هفتمین جشنواره شعر فجر، شاعران برگزیده این جشنواره، کتاب‌های برگزیده، شاعرانی با عنوان «شاعران مردمی 10 سال اخیر» و افرادی به عنوان «حامیان شعر» معرفی و تجلیل شدند.

در مراسم پایانی هفتمین جشنواره شعر فجر، شاعران برگزیده این جشنواره، کتاب‌های برگزیده، شاعرانی با عنوان «شاعران مردمی 10 سال اخیر» و افرادی به عنوان «حامیان شعر» معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار ادبیات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «علیرضا قزوه» و «حمیدرضا برقعی» به عنوان «شاعران مردمی 10 سال اخیر» در مراسم پایانی هفتمین جشنواره شعر فجر معرفی و تقدیر شدند.

به گفته مسؤولان جشنواره شعر فجر، «شاعران مردمی 10 سال اخیر» بر اساس فرم نظرسنجی انتخاب شده‌اند.

همچنین در مراسم پایانی جشنواره اعلام شد، در این نظرسنجی محمدرضا شفیعی کدکنی، علی معلم دامغانی، محمدعلی بهمنی و فاضل نظری نیز آرای بالایی داشته‌اند.

علیرضا قزوه هنگام دریافت جایزه‌اش گفت، این جایزه‌ را به محمدرضا شفیعی کدکنی اهدا می‌کند.

در مراسم پایانی جشنواره شعر فجر همچنین احمدرضا احمدی برای مجموعه اشعارش به عنوان برگزیده بخش کتاب معرفی شد.

از سوی دیگر اعلام شد، جایزه بخش کتاب برگزیده از نگاه مردم به کتاب‌های شعر فاضل نظری اهدا می‌شود.

به گزارش ایسنا، در این مراسم، برگزیدگان این دوره از جشنواره شعر فجر (شعرهای ارسالی) به شرح زیر معرفی شدند:

در بخش پیامبر اعظم (ص)، محمدحسن مهدویانی / رتبه اول از استان اصفهان، محمدرضا طهماسبی / رتبه دوم از تهران و حسنا محمدزاده / تقدیری از اصفهان به عنوان برگزیده معرفی شدند.

در بخش شعر نو (نیمایی و سپید)، مهرداد احمدی / رتبه اول از استان کردستان، الهه تاجیک‌زاده / نفر دوم از تهران و محمدمهدی سیار / رتبه سوم از تهران به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

در بخش سنتی، ساجده جبارپور ماسوله / نفر دوم از استان گیلان، حامد ابراهیم‌پور / رتبه سوم از تهران و امید مهدی‌نژاد / تقدیری از تهران برگزیده شدند.

در بخش سرود و ترانه، احمد امیرخلیلی / رتبه دوم از تهران، حامد عسگری / رتبه سوم از تهران و عالیه محرابی مریم‌آبادی / رتبه سوم از یزد به عنوان نفرات برگزیده معرفی شدند.

در بخش کودک و نوجوان، طیبه شامانی / رتبه دوم از تهران، محمد صارمی شهاب / رتبه سوم از همدان، منیره هاشمی / رتبه سوم از خراسان رضوی و مریم اسلامی / تقدیری از تهران برگزیده شدند.

در بخش نقد و پژوهش نیز احسان شورابی مقدم / رتبه دوم از تهران، مهرداد نصرتی / رتبه سوم از کرمان و غلامرضا کافی / تقدیری از استان فارس برگزیده معرفی شدند.

همچنین در بخش تجلیل از حامیان شعر، از محمدعلی مجاهدی، مسؤول دبیرخانه دائمی شعر آیینی، تجلیل شد.

در بخش معرفی ناشر حامی شعر از پرویز بیگی حبیب‌آبادی، مدیر انتشارات فصل پنجم، به خاطر انتشار 235 عنوان مجموعه شعر در طول چهار سال تجلیل شد.

در بخش تجلیل از سایت حامی ادبیات فاخر فارسی نیز عبدالرحیم سعیدی‌راد به خاطر راه‌اندازی سایت شاعران پارسی‌زبان مورد تجلیل قرار گرفت.

همچنین در بخش تجلیل از بهترین برنامه صداوسیما در زمینه شعر از مرتضی صداقت‌پور، تهیه‌کننده برنامه رادیویی ققنوس، تجلیل شد.

تجلیل از این برگزیدگان با حضور سیدمحمد حسینی؛ وزیر ارشاد، محمدعلی بهمنی؛ رییس شورای علمی جشنواره، یحیی طالبیان؛ قائم‌مقام وزیر ارشاد در امور شعر و ادب، رضا حمیدی؛ دبیر جشنواره و مشفق کاشانی و حمید سبزواری همراه بود.

مراسم پایانی جشنواره شعر فجر امشب (دوشنبه، هفتم اسفندماه) با سخنرانی محمدرضا رحیمی؛ معاون اول رییس‌جمهور، سیدمحمد حسینی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رضا حمیدی؛ دبیر جشنواره و محمدعلی بهمنی؛ رییس شورای علمی در تالار وحدت برگزار شد.

در این مراسم همچنین کتاب شعرها و چهره‌ها و سالنامه شاعران با حضور محمدرضا رحیمی رونمایی شد.

این مراسم با یک ساعت تأخیر از ساعت 19 آغاز شد و تا ساعت 22 ادامه داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha