• سه‌شنبه / ۸ اسفند ۱۳۹۱ / ۱۲:۳۶
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 91120805388

نظر محمدرضا عبدالملکیان درباره‌ی «شاعران مردمی 10 سال اخیر»

نظر محمدرضا عبدالملکیان درباره‌ی «شاعران مردمی 10 سال اخیر»

محمدرضا عبدالملکیان معتقد است، انتخاب شاعر مردمی امری پسندیده است، اما جامعه و مخاطبی که برای انتخاب شاعر مردمی 10 سال اخیر مورد پرسش قرار گرفته است، محل گفت‌وگو دارد.

محمدرضا عبدالملکیان معتقد است، انتخاب شاعر مردمی امری پسندیده است، اما جامعه و مخاطبی که برای انتخاب شاعر مردمی 10 سال اخیر مورد پرسش قرار گرفته است، محل گفت‌وگو دارد.

این شاعر و از اعضای شورای علمی هفتمین جشنوراه شعر فجر در گفت‌وگوئ با خبرنگار ادبیات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره معرفی «شاعر مردمی 10 سال اخیر» در جشنواره شعر فجر گفت: من در جریان جزییات این کار نبوده‌ام، اما اصل کار به نظرم کار خوبی است و این‌که ما به موازات دستگاه‌های گوناگونی که فعالیت می‌کنند، به نظر مردم هم نگاه داشته باشیم، می‌تواند مفید باشد. یعنی من اصل کار را به عنوان بخشی جنبی در کنار جشنواره شعر فجر تأیید می‌کنم، اما جامعه و مخاطبی که برای انتخاب شاعر مردمی 10 سال اخیر مورد پرسش قرار گرفته است، محل گفت‌وگو دارد و من تا آن‌جا که در جریان مقدمات این کار بودم، قرار بود این پرسشنامه از طیف‌های مختلف چون دانشجویان، دانش‌آموزان، فرهنگیان و در مکان‌های مختلفی چون خیابان، مترو و دانشگاه انجام شود و در این خصوص که آیا این اتفاق افتاده یا نه، اظهارنظری ندارم.

عبدالملکیان درباره معرفی حمیدرضا برقعی به عنوان «شاعر مردمی 10 سال اخیر» بیان کرد: من مدتی است که برقعی و آثارش را می‌شناسم. او از شاعران خوب در حوزه خودش است و کتاب‌هایش پرفروش است. انتخاب او بستگی به جامعه مخاطبان دارد و خیلی هم دور از ذهن نیست که او برگزیده این جشنواره باشد.

این عضو شورای علمی جشنواره شعر فجر درباره علیرضا قزوه، دیگر شاعر معرفی‌شده به عنوان «شاعر مردمی 10 سال اخیر» گفت: قزوه هم از شاعران پیشکسوت و فعال است. او شاعری توانمند است و می‌توانست از گزینه‌های مورد توجه باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha