• سه‌شنبه / ۸ اسفند ۱۳۹۱ / ۱۷:۱۳
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 91120805675
  • خبرنگار : 71368

کمک به زلزله‌زدگان، بهانه کلاهبرداران موادخوراکی

کمک به زلزله‌زدگان، بهانه کلاهبرداران موادخوراکی

کارآگاهان پلیس آگاهی تهران‌بزرگ دو کلاهبردار موادخوراکی را دستگیر کردند.

کارآگاهان پلیس آگاهی تهران‌بزرگ دو کلاهبردار موادخوراکی را دستگیر کردند.

به گزارش سرویس «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، فردی با مراجعه با دادسرای ناحیه 14 تهران اعلام داشت که شخصی به هویت «مهرداد عباسی» با حضور در مغازه من و جلب اعتماد با خرید برنج به ارزش 158 میلیون تومان و ارائه چک‌های مجعول از من کلاهبرداری کرد که با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «کلاهبرداری» و به دستور دادیار شعبه هشتم دادسرای ناحیه 14 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با ارجاع پرونده به پایگاه ششم پلیس آگاهی، مالباخته در اظهارات خود به کارآگاهان گفت که چندی پیش فردی تحت عنوان مأمور خرید یکی از ارگان‌های دولتی با مراجعه به محل کارم در محدوده بازار در چندین نوبت اقدام به خرید موادغذایی کرد و پول آنها را نیز نقد پرداخت کرد و پس از چندین نوبت خرید، وی تحت عنوان خرید برنج برای مناطق زلزله‌زده شمال غرب کشور اقدام به خرید چندین تن برنج کرده و من نیز در حالی که در چندین معامله ( نقدی یا در قالب چک‌های کوتاه مدت) به او اطمینان کامل پیدا کرده بودم و برنج سفارش ایشان به ارزش تقریبی 160 میلیون تومان را تحویل داده و در ازای آن یک فقره چک مدت‌دار(یک ماهه) تحویل گرفتم اما زمانی که برای نقدکردن چک به بانک مراجعه کردم، از سوی متصدی بانک اعلام شد که حساب «مهرداد عباسی» خالی است. بلافاصله با تلفن‌همراه ایشان تماس گرفته اما وی پاسخگوی تماس‌هایم نبود و به همین علت به نشانی دفتر کار آنها در شهرستان کرج رفته و متوجه شدم که از آنجا نیز رفتند.

با توجه به اظهارات مالباخته، کارآگاهان پایگاه ششم در بررسی حساب بانکی متعلق به «مهرداد عباسی»، اطلاع پیدا کردند که حساب بانکی با هویت مجعول افتتاح شده و علاوه بر چک ارائه شده به مالباخته (شاکی پرونده)، چک‌های مدت دار دیگر و با مبالغ مختلف چند 10 میلیون تومانی نیز از سوی صاحب حساب به دیگر افراد (مالباختگان جدید) در ازای خرید از آنها تحویل داده شده و از این افراد نیز به شیوه و شگرد مشابه کلاهبرداری انجام شد.

در ادامه تحقیقات و با شناسایی حساب‌های بانکی متعلق به متهمان کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که متهمان علاوه بر هویت مجعول «مهرداد عباسی»، از هویت مجعول دیگری به نام «رضا گاودار» نیز استفاده کرده و به شیوه و شگرد مشابه اقدام به کلاهبرداری از تعداد دیگری از مالباختگان کردند.

در ادامه رسیدگی به پرونده و با شناسایی مالباختگان جدید، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که متهم پرونده به همراه فرد دیگری در پوشش مأمور خرید ارگان دولتی و .... اقدام به خرید انواع موادغذایی از قبیل برنج، قند، چای، انواع کنسرو، تخم‌مرغ، حبوبات و حتی وسایل آشپزخانه از قبیل یخچال و ... در قالب ارائه چک‌های مدت‌دار کرده و پس از تحویل گرفتن اقلام خریداری شده محل کارشان را تغییر داده و متواری شدند.

با توجه به شیوه و شگرد استفاده شده در کلاهبرداری‌های انجام شده که طی آنها، مالباختگان با وجود سابقه طولانی‌مدت در امر فعالیت در بازار به متهمان اعتماد کرده بودند، کارآگاهان با در نظر گرفتن احتمال سابقه‌دار بودن متهمان به بررسی سوابق مجرمان سابقه‌دار در زمینه کلاهبرداری پرداخته و سرانجام موفق به شناسایی دو مجرم سابقه‌دار و حرفه‌ای در زمینه کلاهبرداری شدند که هر کدام از این دو متهم دارای سوابق متعدد دستگیری در تهران و دیگر استان‌های کشور بودند.

با شناسایی دو مجرم سابقه‌دار به اسامی «سهراب»40 ساله و «سواد» 51 ساله، کارآگاهان در ادامه اقدامات پلیسی خود موفق به شناسایی محل‌های تردد و دفتر کار جدید متهمان در شهرستان کرج مارلیک شده با اخذ نیابت قضایی به این محل مراجعه و زمانی که متهمان قصد داشتند تا با استفاده از هویت‌های مجعول و ارائه چک‌های بلامحل اقدام به تنظیم قرارداد خرید چندین تن برنج و کلاهبرداری از یکی از فروشندگان عمده موادغذایی کنند، هر دو نفر آنها را دستگیر و در پی اعترافات آنان موفق به کشف سه انبار محل نگهداری مقادیر زیادی از انواع اقلام و موادغذایی خریداری شده از مالباختگان شوند.

سرهنگ کارآگاه محمد اشراقی، رییس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اشاره به دستور انتشار تصویر متهمان گفت: با توجه به سوابق متهمان در ارتکاب جرایم مختلف کلاهبرداری و شناسایی ده‌ها مالباخته تا به این لحظه از رسیدگی به پرونده و احتمال افزایش تعداد مالباختگان و دیگر جرایم ارتکابی از سوی متهمان، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر متهمان از سوی دادیار پرونده صادر شد.

وی از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند خواست تا برای طرح و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران‌بزرگ واقع خیابان پیروزی مراجعه کنند.

متهم بدون پوشش

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha