• شنبه / ۱۲ اسفند ۱۳۹۱ / ۱۶:۴۱
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 91121207991
  • خبرنگار : 71091

فرهاد توحیدی: خانه سینما طمع انتخاباتی ندارد

فرهاد توحیدی: خانه سینما طمع انتخاباتی ندارد

فرهاد توحیدی با اشاره به روند اصلاح اساسنامه‌ی خانه سینما تاکید کرد: «خانه سینما به عنوان نهاد صنفی نه در انتخابات 88 موضع‌گیری داشته و نه در انتخابات پیش‌رو موضع‌گیری خواهد داشت.»

فرهاد توحیدی با اشاره به روند اصلاح اساسنامه‌ی خانه سینما تاکید کرد: «خانه سینما به عنوان نهاد صنفی نه در انتخابات 88 موضع‌گیری داشته و نه در انتخابات پیش‌رو موضع‌گیری خواهد داشت.»

رییس هیات مدیره‌ی خانه سینما با اشاره به روند تشکیل جلسات اصلاح اساسنامه‌ی این تشکل به خبرنگار بخش سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: در جلسات اصلاح اساسنامه خانه سینما که از 4 تا 30 بهمن ماه تشکیل شد به نتایج لازم رسیدیم و نسخه‌ نهایی اساسنامه را تمام اعضاء قبل از تحویل به دفتر نهاد ریاست جمهوری امضا کردند.

وی در عین حال یادآور شد: البته پس از جلسه 30 بهمن و پیش از تحویل اساسنامه به نهاد ریاست جمهوری، نمایندگان سازمان سینمایی علی‌رغم توافق نهایی، نظرات تازه‌ای ارایه دادند این نظرات تازه باعث شد که آقای جوزانی و ما پیش از ارایه اساسنامه، دوباره جلسه‌ای داشته باشیم.

توحیدی تصریح کرد: ما با آنکه قضیه را تمام شده می‌دانستیم اما با حسن نیت در جلسه شرکت کردیم و بعد از نسخه 30 بهمن ماه به نسخه دیگری رسیدیم و آن نسخه هم امضا شد و در اختیار آقای جوزانی قرار گرفت و به دفتر ریاست جمهوری تحویل داده شد.

او در پاسخ به اینکه آیا نمایندگان سازمان سینمایی این نسخه را امضاء کردند، گفت: نسخه نهایی را آقای شورجه امضا کرد و آقای طالبی و بابویهی همه صفحات اساسنامه را امضا کردند به غیر از صفحه اول و خواستند که بندی اضافه شود.

وی اذعان داشت: آنها پیشنهاد کردند که در همه مکاتبات عنوان «خانه سینما جمهوری اسلامی ایران» ذکر شود و در همه مراسم‌ها از پرچم ایران استفاده شود.

توحیدی گفت: ما به دلیل اینکه پیشنهادهایشان، شان اساسنامه‌ای نداشت نپذیرفتیم. به نظر ما در تعریف خانه سینما در اساسنامه آمده که خانه سینما موسسه‌ای است که تحت قوانین جمهوری اسلامی ایران و زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می‌کند لذا تاکید جدید لزومی ندارد چون خانه سینما متعلق به این کشور است و پیش از این نیز در اماکن مربوط به خانه سینما و نیز همه‌ی مراسمی که توسط این نهاد برگزار شده و خواهد شد از پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران با افتخار استفاده شده و می‌شود.

وی در عین حال تصریح کرد: البته در آن مقطع آقای جوزانی هم ضرب‌الاجلی داشتند که باید اساسنامه را تحویل می‌دادند بنابراین جز صفحه اول، نمایندگان سازمان سینمایی همه صفحات را امضا کردند و اساسنامه به دفتر ریاست جمهوری تحویل داده شد. در عین حال آقای جوزانی علاوه بر ارایه اساسنامه، در مورد این اختلاف نظر هم گزارشی دادند و اعلام کردند که تعدادی از اعضا مایل هستند این بند اضافه شود.

توحیدی تاکید کرد: به نظر من مساله اصلاح اساسنامه خانه سینما تمام شده است و پیشنهاد اخیر نمایندگان سازمان سینمایی و تصمیم‌گیری درباره‌ی آن به مرجع تصویب اساسنامه برمی‌گردد.

وی در پاسخ به اینکه مرجع تصویب اساسنامه کجاست؟ گفت: فعلا برای ما نامشخص است. به نظر ما با توجه به اینکه اساسنامه ارسال شده و پیشنهاد جدید هم با آن همراه شده به خاطر آن نباید کلیت موضوع را زیر سوال ببریم.

رییس هیات مدیره‌ی خانه سینما درباره‌ی سکوت چند وقته‌ی اخیر نمایندگان خانه سینما در کمیته گفت: ما طبق قراری که از ابتدا با دوستان داشتیم، وفادار بودیم. در جلسه اول کمیته اصلاح اساسنامه که در دفتر آقای مشایی برگزار شد، آقای شمقدری ابتدا خواستند هیچ کس جز سخنگوی سازمان سینمایی در این زمینه صحبتی نکند اما به اعتقاد ما آقای جوزانی مسوولیت برگزاری و اداره‌ی جلسات را برعهده داشتند بنابراین بطور طبیعی می‌بایست مسوولیت سخنگوی و اطلاع‌رسانی را برعهده می‌گرفتند که چنین نیز شد.

وی تصریح کرد: ما به این قرار پایبند بودیم که از روند اصلاح اساسنامه نکته‌ای را مطبوعاتی نکنیم. قاعدتا باید این روند تا مقعطی که اساسنامه به نتیجه برسد دنبال می‌شد اما دوستان به عهدشان وفا نکردند.

فرهاد توحیدی در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از موارد مطرح شده در برنامه «هفت» اخیر به ایسنا گفت: موارد مطرح شده، یک دروغ‌پردازی است و واقعا شرم‌آور است. آنها یک گمانه‌زنی نادرست را یک جور به مطلب اضافه کردند که گویا امر مشخصی را می‌خواهند به مخاطب القا کنند. آنها می‌گویند نمایندگان خانه سینما و آقای جوزانی این اساسنامه را امضا کرده‌اند و نمایندگان سازمان سینمایی امضا نکرده‌اند و باز شدن خانه سینما را در پی معاملات انتخاباتی می‌دانند که این نکته واقعا شرم‌آور است.

رییس هیات مدیره خانه سینما تاکید کرد: خانه سینما به عنوان نهاد صنفی نه در انتخابات 88 موضع‌گیری داشته و نه در انتخابات پیش رو موضع‌گیری خواهد داشت. خانه سینما یک نهاد صنفی است و از جانب اعضای خود دارای وکالت سیاسی نیست. موضع ما موضع بی‌طرفی است و ما فقط می‌توانیم مردم و سینماگران را به مشارکت در انتخابات دعوت کنیم.

وی در عین حال گفت: البته هنرمندان به عنوان شخصیتی حقیقی می‌توانند از یک نفر طرفداری کنند بنابراین موضع هنرمندان در انتخابات نباید به پای شخصیت حقوقی خانه سینما نوشته شود.

توحیدی دوباره تاکید کرد: خانه سینما در انتخابات آتی هیچ جانبداری از کسی نخواهد کرد و طمع انتخاباتی ندارد. هر کسی هم که منتخب ملت باشد خانه سینما به عنوان نهاد صنفی به او احترام خواهد گذاشت و امیدوار خواهد بود که اصل شایسته‌سالاری در سرلوحه فعالیتهایش قرار گیرد.

رییس هیات مدیره‌ی خانه سینما در پایان سخنانش گفت: ما به عنوان نهاد صنفی امیدواریم دولت بعدی از هر جناحی که روی کار می‌آید در حوزه فرهنگی بتواند خدمت کند چون بودجه فرهنگ تناسبی با تولید ناخالص ملی ندارد، شاغلان عرصه فرهنگ امنیت شغلی ندارند و ما به دنبال تامین حقوق صنفی هستیم. بنابراین هر دولتی که به تامین امنیت شغلی،‌آزادی بیان و اعتلاء توجه کند از نظر ما مطلوب‌تر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۱-۱۲-۱۴ ۱۰:۵۶

7 سئوال خانه سینما از کاندیداهای انتخابات 88... اینا احیانا موضع نبوده دیگه.