• یکشنبه / ۱۳ اسفند ۱۳۹۱ / ۰۹:۱۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 91121308174
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

کرمانشاه صاحب «باغ‌ راه» می‌شود

کرمانشاه صاحب «باغ‌ راه» می‌شود

ایسنا/کرمانشاه شهردار کرمانشاه از احداث دو «باغ‌ راه» در کمربندی‌های شرقی و غربی شهر کرمانشاه خبر داد.

شهردار کرمانشاه از احداث دو «باغ‌ راه» در کمربندی‌های شرقی و غربی شهر کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کرمانشاه، مهندس «پیمان قربانی»، ایجاد باغ راه در کمربندی شرقی و غربی شهر کرمانشاه را از برنامه‌های شهرداری برای ارتقاء فضای سبز در این شهر برشمرد و افزود: این باغ راه‌ها که تاکنون 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند، منظر خوبی به شهر کرمانشاه می‌دهند و تلاش می‌کنیم تا پایان سال اجرا شوند.

وی افزود: با این اتفاق شهر کرمانشاه دارای دو باغ ‌راه شرقی و غربی در طول شهر می‌شود که در دسترس شهروندان ساکن در بیش از دوسوم از مساحت شهر قرار می‌گیرد و یک سوم باقی‌مانده از مساحت شهر که در حد فاصل پل ولایت تا طاق‌بستان قرار دارند دارای باغ ‌راه زیبایی هستند که سالیان گذشته ایجاد شده است.

شهردار کرمانشاه تصریح کرد: می‌توان ادعا کرد که شهر کرمانشاه یک شهر منحصربه‌فرد در کشور است که طول و عرض آن دارای باغ‌راه است و از این نظر از شهرهای پیشرو به حساب می‌آید.

قربانی هم‌چنین با بیان این‌که میانگین سرانه‌ی فضای سبز عمومی شهری در ایران 12 مترمربع است، سرانه‌ی فضای سبز هر شهروند کرمانشاهی را 3.9 مترمربع دانست و گفت: برنامه‌ریزی کردیم سرانه‌ی فضای سبز در شهر کرمانشاه را با تبدیل زمین‌هایی که قابلیت ایجاد فضای سبز دارند، ارتقاء دهیم.

وی شمال شهر کرمانشاه را با داشتن پارک‌های غربی و شرقی و پارک کوهستان غنی‌ترین منطقه به لحاظ فضای سبز شهری در کرمانشاه برشمرد و با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها برای احداث پارک جنگلی در سراب قنبر، گفت: عرصه‌ی این پارک جنگلی حدود 1500 هکتار است که فازبندی شده و هم‌اکنون بخشی از آن به وسعت حدود 50 هکتار درختکاری شده است.

شهردار کرمانشاه گفت: مشکل اصلی ما در این مکان کمبود منابع آبی است که اجازه نمی‌دهد برنامه‌ها را طبق زمانبندی اجرا کنیم و اگر مشکل کمبود آب برطرف شود در طول یکی دو سال درختکاری این عرصه را انجام می‌دهیم.

قربانی گفت: در مجموع یکی از مشکلات فراروی توسعه‌ی فضاهای سبز شهری در کرمانشاه کمبود منابع آبی است که به دنبال آن هستیم با حفر چند حلقه چاه این مشکل را برطرف کنیم.

وی هم‌چنین از ایجاد باغ گل‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌ها نام برد و گفت: پارک ارغوان مدت زیادی رها شده بود که با ایجاد باغ گل‌ها این مکان به یکی از جاذبه‌های شهر کرمانشاه تبدیل می‌شود.

شهردار کرمانشاه درباره‌ی پروژه‌ی کمربند سبز شهری اظهار کرد: انجام این پروژه کار بسیار بزرگی است که باید همه‌ی نهادهای مربوط در جهت انجام آن همکاری کامل و گسترده‌ای را با شهرداری داشته باشند.

به گفته‌ی قربانی، ایجاد کمربند سبز شهری در راستای جلوگیری از توسعه‌ی ساخت و ساز شهری و جلوگیری از آلودگی‌هایی است که با توسعه‌ی شهر به وجود می‌آیند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha