• یکشنبه / ۱۳ اسفند ۱۳۹۱ / ۱۰:۲۶
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 91121308279

واکنش وزیر ارشاد به انتقادها درباره‌ی انتخاب «شاعر مردمی»

واکنش وزیر ارشاد به انتقادها درباره‌ی انتخاب «شاعر مردمی»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به انتقادهایی که درباره‌ی انتخاب «شاعر مردمی 10 سال اخیر» مطرح شده است، گفت: ما سلایق گوناگون را داریم و لحاظ کردن این سلایق گوناگون مشکل است، اما از نظرات منصفانه و مشفقانه استقبال می‌کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به انتقادهایی که درباره‌ی انتخاب «شاعر مردمی 10 سال اخیر» مطرح شده است، گفت: ما سلایق گوناگون را داریم و لحاظ کردن این سلایق گوناگون مشکل است، اما از نظرات منصفانه و مشفقانه استقبال می‌کنیم.

سیدمحمد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ادبیات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: انتخاب شاعر مردمی در هفتمین جشنواره‌ی شعر فجر اولین تجربه در این زمینه بوده است. اگر دوستان ما نقد، نظر یا پیشنهادی درباره‌ی تنظیم پرسشنامه‌ها یا مناطق و مکان‌های مختلفی که ما در آن‌ها از مردم سؤال کرده‌ایم، دارند، این نظرات را مطرح و کمک کنند که این کار سال به سال بهتر انجام شود.

او سپس افزود: مهم این بود که این حرکت شروع شود. کار که شروع می‌شود، ما سلایق گوناگون را داریم و مشکل است که بتوانیم این سلایق گوناگون را لحاظ کنیم، اما حتما از نظراتی که با نگاه منصفانه و مشفقانه باشد و بخواهد که این کار به نتیجه برسد، استفاده می‌کنیم. این پیشنهادات را بدهند، ما هم استقبال می‌کنیم.

وزیر ارشاد در ادامه تأکید کرد: خود این کار، کار خوب و ارزشمندی است و فکر نمی‌کنم کسی به اصل کار ایراد بگیرد تا همان‌طور که ما هرساله در جشنواره‌ی فیلم فجر یک فیلم مردمی را انتخاب می‌کنیم، در زمینه‌ی شعر هم این کار انجام شود؛ یعنی علاوه بر نظرات متخصصان و کارشناسان، ببینیم که مردم با چه شاعری بیش‌تر پیوند برقرار کرده‌اند و او را می‌شناسند؛ مثلا ممکن است شاعری در تلویزیون بیش‌تر حضور پیدا کرده باشد و مردم و جوانان او را بشناسند، اما شاعر دیگری حالت انزوا داشته و کم‌تر روحیه‌ی مردمی داشته باشد، ولی آثارش بسیار نفیس باشند.

حسینی همچنین گفت: ما نمی خواهیم بگوییم آن‌چه امسال انجام شده، صددرصد بدون نقص و ایراد بوده است، اما این حرکت باید شروع و انجام می‌شد و قطعا سال به سال بهتر خواهد شد. دوستان ما زحمت کشیده‌اند، ما هم اصلا در کارشان دخالت نکرده‌ایم؛ همان‌طور که در سایر جشنواره‌هایی که برگزار می‌شود، ما اصلا وارد داوری و جزییات نمی‌شویم. ما کل اساس کار را تأیید می‌کنیم و ‌می‌گوییم این کار ارزشمند است، انجام بدهید.

او در ادامه‌ی گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در ارزیابی نحوه‌ی عملکرد جشنواره‌ی ‌شعر فجر در خصوص انتخاب شاعر مردمی 10 سال اخیر، تصریح کرد: من درباره‌ی جزییات سؤال نکرده‌ام که مثلا از چه تعداد افراد سوال کرده‌اند و... . گزارش کار را که بگیریم، بهتر می‌توانیم ارزیابی کنیم، اما اساس کار بر این بود که از گروه‌های مختلف، دوستداران شعر، دانشجویان این رشته و شاعرانی که در کشور هستند، سؤال و بعد جمع‌بندی شود. فکر می‌کنم برای اولین‌بار کار خوبی انجام شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha