• دوشنبه / ۱۴ اسفند ۱۳۹۱ / ۱۰:۱۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91121409013
  • خبرنگار : 71290

در جمع خبرنگاران،

ابوترابی‌فرد: در صورت تکلیف قطعی در عرصه انتخابات انجام وظیفه می‌کنم

ابوترابی‌فرد: در صورت تکلیف قطعی در عرصه انتخابات انجام وظیفه می‌کنم

نایب رییس مجلس شورای اسلامی درباره حضور خود در عرصه انتخابات ریاست جمهوری گفت: این امر تنها در صورتی می‌تواند درست باشد که بین انسان و خدا به تکلیف قطعی رسیده‌ باشم و اگر چنین شرایطی ایجاد شود دراین عرصه در کنار دیگر بزرگواران برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری انجام وظیفه می‌کنم.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی درباره حضور خود در عرصه انتخابات ریاست جمهوری گفت: این امر تنها در صورتی می‌تواند درست باشد که بین انسان و خدا به تکلیف قطعی رسیده‌ باشم و اگر چنین شرایطی ایجاد شود دراین عرصه در کنار دیگر بزرگواران برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری انجام وظیفه می‌کنم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد در حاشیه اختتامیه چهارمین همایش سالانه مدیران دیوان محاسبات کشور در جمع خبرنگاران درباره احتمال کاندیداتوری گفت: در جمع دوستان در روحانیت مبارز و در جمع دانشگاهیان‌، اعضای هیات علمی و نهادهای علمی در مجامع روحانی و حوزه‌های عملیه و همچنین در جمع ایثارگران و‌ آزادگان در این حوزه مذاکرات و گفت‌وگوهایی از دیرباز در رابطه با اینکه توفیق داشته و در عرصه انتخابات ریاست جمهوری پیش رو حضور یابیم مذاکراتی انجام شده است.

وی تصریح کرد: بنده نگاهم این است که امر فقط در صورتی می‌توان درست باشد که بین انسان و خدا به تکلیف قطعی رسیده باشم و اگر چنین شرایطی ایجاد شود شاید در این عرصه در کنار دیگر بزرگواران برای حضور در انتخابات بنده انجام وظیفه کنم.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطر نشان کرد: البته این نگاه با رعایت این نکته کلیدی است که حضور در راستای افزایش مشارکت مردمی و برگزاری پرشور انتخابات باشد.

ابوترابی‌فرد افزود: البته در این زمینه می‌تواند حضور یکی از برادران اصول‌گرا که به اصول انقلاب یعنی اسلام، امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و همچنین آرمان‌های انقلاب که در تفکر امام و اندیشه رهبری تجعلی یافته است اعتقاد راسخ داشته باشد به نظر می‌رسد که باید زمینه‌ی حضور و پیروزی آن فرد برای انجام وظیفه فراهم شود که از بالاترین صلاحیت و باور به اسلام و انقلاب برخوردار باشد.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره عدم حضور رییس‌جمهور در هنگام ارائه لایحه بودجه به مجلس اینگونه توضیح داد: در قانون برنامه صریحا پیش‌بینی شده که هنگام ارائه لایحه بودجه رییس‌جمهور گزارش عملکرد برنامه را نیز ارائه کند.

وی افزود: این گزارش عملکرد باید به صورت شفاف در اختیار مردم و نمایندگان باشد؛ بر همین اساس رییس‌جمهور مکلف شده که گزارش عملکرد برنامه را در هنگام ارائه لایحه بودجه بیان کند.

نایب اول مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آنچه گفته شد براساس همان است که در قانون برنامه ذکر شده است و با توجه به اینکه گزارش عملکرد برنامه ارائه نشده است در این زمینه بعدا فکر کرده و تصمیم‌گیری می‌کنیم.

ابوترابی‌فرد همچنین در مورد بررسی بودجه در کمیسیون تلفیق گفت: همواره حجم بودجه سالانه افزایش می‌یابد و با توجه به افزایش حجم بودجه به طور طبیعی می‌توانیم شاهد انحراف بیشتری باشیم، اما همانطوری که نیز در این همایش گفته شد این انحراف دیگر نامش تخلف نیست زیرا در دادستان دیوان محاسبات بررسی می‌شود که در صورت اثبات تخلف دیوان نام آن تخلف را واخواهی گذاشته است.

وی یادآور شد: باید در نظر داشته دلیل عملکرد خوب دیوان واخواهی کاهش یافته و در تفریغ بودجه 88 و 89 43 درصد کاهش داشته است و این قدم بسیار بزرگی است که بیانگر این واقعیت است که با ارتقای سطح آموزشی مدیران در دستگاه‌های اجرایی مواجهه هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha