• سه‌شنبه / ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ / ۱۰:۵۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 91121509951
  • منبع : نمایندگی همدان

بازار فروشندگان سکه‌های تقلبی از سکه افتاد

بازار فروشندگان سکه‌های تقلبی از سکه افتاد

ایسنا/همدان رییس پلیس آگاهی انتظامی استان همدان از دستگیری فروشندگان سکه‌های طلای تقلبی در این شهرستان خبر داد.

رییس پلیس آگاهی انتظامی استان همدان از دستگیری فروشندگان سکه‌های طلای تقلبی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه همدان، سرهنگ فرامرز به‌گذر با اعلام این خبر عنوان کرد: به دنبال دریافت خبری مبنی بر اینکه چند نفر از افراد شیاد و کلاهبردار با طرح سناریوی ساختگی پیدا کردن سکه‌های طلا و در پوشش چوپان با ارسال پیامک به مردم آنان را اغفال و مبالغی وجه نقد را از آنان کلاهبرداری و متواری می‌شوند، این موضوع در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری این پلیس قرار گرفت.

وی با اشاره به شیوع این عمل در اکثر استان‌های کشور، اطلاع‌رسانی به هم استانی‌ها را لازم دانست و در ادامه افزود: تا کنون دو نفر این کلاهبرداران در همدان دستگیر شده‌اند.

به‌گذر در مورد چگونگی به دام انداختن کلاهبرداران بیان کرد: متهمان در حالی که قصد داشتند تعداد 48 عدد سکه تقلبی را به یکی از شهروندان همدانی بفروشند دستگیر شدند و از آنها تعداد 78 سکه تقلبی طلا، تعدادی سیم کارت اعتباری و یک دستگاه خودروی زانتیا کشف و ضبط شد.

وی خاطرنشان کرد: متهمان و اموال مکشوفه برای رسیدگی‌های تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان قرار گرفتند که در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد متهمان در سال 86 به اتهام فروش 6 کیلو سکه تقلبی در اصفهان دستگیر شدند و این بار قصد انجام یک معامله 100 میلیون تومانی در شهر همدان را داشتند که با دستگیر شدنشان نقش بر آب شد.

به‌گذر در پایان به اشاره به این که متهمان به همراه پرونده به دادسرای عمومی و انقلاب همدان اعزام و با صدور قرار قانونی روانه زندان شدند، توصیه کرد: همشهریان باید مراقب افرد کلاهبردار و شیاد باشند و به پیامک‌ها و معاملات مشکوک توجهی نشان ندهند و در صورت در اختیار داشتن اطلاعات مفید آن را در اختیار ماموران انتظامی قرار دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha