• چهارشنبه / ۱۶ اسفند ۱۳۹۱ / ۱۰:۳۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 91121610702
  • خبرنگار : 71477

تاسف "شان پن" و "اولیور استون" از مرگ چاوز

"اولیور استون"، فیلم ساز آمریکایی و "شان پن" بازیگر هالیوودی درگذشت چاوز را تسلیت گفتند.

"اولیور استون"، فیلم ساز آمریکایی و "شان پن" بازیگر هالیوودی درگذشت چاوز را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرگزای دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از وب سایت خبری هالیوود ریپورتر، بسیاری از افراد سرشناس هالیوود از جمله "شان پن"، بازیگر فعال اجتماعی و "اولیور استون"، فیلم ساز و کارگردان آمریکایی از طرفداران سرسخت هوگو چاوز بودند.

شان پن نیز در بیانیه‌ای گفت: امروز مردم ایالات متحده دوستی را از دست دادند که هرگز از حضور او مطلع نبوده و مردم فقیر سراسر دنیا یک قهرمان و مبارز را از دست دادند. من دوستی را از دست دادم که به خاطر داشتنش خدا را شکر می‌کردم. فکر و دل من در حال حاضر همراه خانواده هوگو چاوز و مردم ونزوئلا است. ونزوئلا و انقلابش تحت رهبری مسلم نیکولاس مادورو، معاون رئیس جمهوری ادامه می‌یابد.

شان پن که یکی از طرفداران دیرینه چاوز بوده است، به طور غیر منتظره‌ای در مراسم دعا و شب زنده داری ماه دسامبر برای بهبود سلامت هوگو چاوز در بولیویا حضور یافته بود.

وی در آن مراسم گفت: چاوز یکی از مهمترین نیروهایی است که ما بر روی کره زمین داریم و من بجز سلامتی برای او چیز دیگری نمی‌خواهم. من چاوز را دوست دارم و به او افتخار می‌کنم.

شان پن پیشتر در اوت سال 2012 در تجمعات انتخاباتی در ونزوئلا به چاوز ملحق شد. این دو شخص برای اولین بار در سال 2007 در ونزوئلا با یکدیگر دیدار کردند.

نخستین دیدار اولیور استون با چاوز نیز در دسامبر 2007 بود. این فیلم ساز هالیوودی در سال 2009 در فیلم مستندش با عنوان "جنوب مرز" از چاوز حمایت و طرفداری کرد. این فیلم مستند تغییرات سیاسی و اجتماعی که در آمریکای جنوبی رخ داده را بررسی کرده و چاوز را مسئول بسیاری از این تغییرات معرفی می‌کرد.

اولیور استون در بیانیه‌ای گفت: من به مردم ونزوئلا و افراد بسیاری که برای صلح جهانی تلاش می‌کنند، به خاطر از دست دادن این قهرمان بزرگ تسلیت می‌گویم. هوگو چاوز برای همیشه در تاریخ زنده می‌ماند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha