• چهارشنبه / ۱۶ اسفند ۱۳۹۱ / ۱۸:۰۱
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 91121611218
  • خبرنگار : 71368

نشان خدمت دولت بر سینه رییس‌ پلیس راهور ناجا/کاهش تلفات و تصادفات اتفاقی نیست

نشان خدمت دولت بر سینه رییس‌ پلیس راهور ناجا/کاهش تلفات و تصادفات اتفاقی نیست

رییس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه در دهه 80 شاهد تحول عظیم در تقاضای سفر بوده‌ایم، گفت: در ابتدای دهه 80، چهار میلیون خودرو وجود داشت که این رقم در پایان دهه 80 به 16 میلیون خودرو رسید.

رییس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه در دهه 80 شاهد تحول عظیم در تقاضای سفر بوده‌ایم، گفت: در ابتدای دهه 80، چهار میلیون خودرو وجود داشت که این رقم در پایان دهه 80 به 16 میلیون خودرو رسید.

به گزارش خبرنگار «انتظامی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار اسکندر مومنی عصر امروز در دومین روز از هشتمین همایش سراسری روسا و فرماندهان پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با بیان اینکه در ابتدای دهه 80، 13 میلیون نفر موفق به اخذ گواهینامه شدند، گفت: این در حالی است که در پایان دهه 80 شاهد اخذ 30 میلیون گواهینامه توسط افراد بوده‌ایم که این حجم خودرو و راننده نشان می‌داد که دهه پرچالشی را پیش‌رو خواهیم داشت.

رییس پلیس راهور ناجا با ارائه گزارش عملکرد مقایسه‌ای از سال 84 تا 91، به تعداد گواهینامه‌های اخذ شده اشاره کرد و گفت: در این مورد شاهد افزایش 87 درصدی اخذ گواهینامه هستیم.

مومنی با بیان اینکه نسبت سال 91 به 84، شاهد رشد 163 درصدی شماره‌گذاری موتورسیکلت و افزایش 139 درصدی شماره‌گذاری خودرو هستیم، گفت: تعداد وسایل نقلیه در سال 91 نسبت به سال 84، 2.5 برابر شده است.

وی با بیان اینکه علی‌رغم افزایش ورودی به چرخه ترافیک، تصادفات 45 درصد و تعداد متوفیان 27 درصد کاهش یافته است، گفت: در ابتدای دهه 80 شاهد مرگ سالانه 25 هزار نفر در تصادفات بوده‌ایم که خوشبختانه در پایان سال 91 این رقم به کمتر از 20 هزار نفر رسید و این در حالی است که تعداد خودروها تقریبا چهار برابر شده است، اما تعداد کشته‌ها به زیر آمار ثبت شده 84 رسیده است.

رییس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه جریمه، هدف پلیس نیست، گفت: با اینکه تعداد خودرو و رانندگان افزایش یافته است، اما مردم 21 درصد کمتر جریمه شده‌اند که این نشان می‌دهد رانندگان تخلفات کمتری داشته‌اند.

مومنی با بیان اینکه در حال حاضر به ازای هر 10 هزار وسیله نقلیه در کشور، 8.1 نفر جان خود را از دست می‌دهند، گفت: البته آمار متوفیان در ایران به ازای هر 10 هزار وسیله نقلیه حدود هفت تخمین زده شده است، اما ما بر اساس معیارهای سال 2012، این رقم را اعلام کردیم.

وی با بیان اینکه کاهش تصادفات و تلفات کاری اتفاقی نیست، گفت: این موفقیت حاصل کاری علمی، تحقیقاتی و برنامه‌ریزی شده بود.

رییس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه دستیابی به این موفقیت اقدامی بین بخشی بوده است، گفت: همه دستگاه‌های مسوول اعم از هلال احمر، اورژانس و ... متعهدانه پای کار ایستادند و این مهم، موفقیتی برای تمامی دستگاه‌ها است.

مومنی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سرعت در استفاده از سیستم هوشمند برای کنترل جاده‌ها یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است، گفت: جا دارد از رییس‌جمهور به دلیل هدیه 15 میلیارد تومانی‌اش که علی‌رغم تمام مشکلات پرداخت شد، صمیمانه تشکر کنم.

به گزارش ایسنا، رییس‌جمهور به پاس خدمات ارزشمند و خالصانه سردار سرتیپ دوم، دکتر اسکندر مومنی رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، به وی نشان خدمت اعطا کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha