• پنجشنبه / ۱۵ فروردین ۱۳۹۲ / ۰۰:۰۸
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 92011502676
  • خبرنگار : 71486

استقلال انتقام ایران را از عربستان گرفت

استقلال انتقام ایران را از عربستان گرفت

استقلال ایران با پیروزی ارزشمند برابر الهلال عربستان در رده‌ی نخست گروه مرگ قرار گرفت.

استقلال ایران با پیروزی ارزشمند برابر الهلال عربستان در رده‌ی نخست گروه مرگ قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، از گروه چهارم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا دو تیم استقلال ایران و الهلال عربستان در ریاض به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان الهلال عربستان با نتیجه ی دو بر یک مغلوب نماینده ایران شد.

در این دیدار همانطور که امیر قلعه نویی در نشست خبری پیش از بازی گفته بود، استقلال ابتدا بدنبال بسته نگاه داشتن دروازه و سپس گلزنی بود با این حال گل دقیقه 68 الدوساری معادلات را بهم زد و استقلال پس از این گل به فاز تهاجمی رفت و در دقیقه 80 پژمان منتظری کار را به تساوی کشاند. در ادامه آرش برهانی با گلزنی برای استقلال، حساب کار را دو بر یک به سود نماینده ایران کرد تا استقلال در صدر گروه مرگ قرار بگیرد.

در نیمه ی نخست این دیدار الهلال برتری محسوسی نسبت به استقلال داشت، با این حال استقلال هم چندان دست و پا بسته نبود و در چند صحنه می‌توانست دروازه ی الهلال را باز کند که بی دقتی مهاجمان استقلال مانع از فروپاشی دروازه ی الهلال شد.

اولین فرصت در این دیدار، برای الهلال در دقیقه نخست ایجاد شد. سالم الدوساری در گوشه محوطه جریمه استقلال صاحب فرصت شد و ضربه‌ی او از کنار دروازه ی استقلال به اوت رفت. در مقابل نیز شوت ایمان موسوی چند ثانیه پس از اولین فرصت الهلال با فاصله از بالای دروازه‌ی الهلال راهی اوت شد.

در دقیقه 7 ایمان موسوی در محوطه‌ی جریمه‌ی الهلال سرنگون شد ولی داور با اعتقاد بر تمارض او، با کارت زرد موسوی را جریمه کرد.

در دقیقه 16 پاس رو به بیرون ایمان موسوی را فرزاد حاتمی با بی دقتی از وسط محوطه ی جریمه الهلال به بالای دروازه زد.

شوت محکم محمد الشلحوب در دقیقه 18 با فاصله از بالای دروازه ی استقلال راهی اوت شد.

در دقیقه 30 این دیدار، ایمان موسوی در یک ضد حمله در حالی که تنها با دروازه بان و یک مدافع الهلال پیش رو بود براحتی توپ را از دست داد. این درحالی بود که او، فرزاد حاتمی را نیز کنار خود داشت.

شوت سنگین اوزیا دی پائولو در دقیقه 32 از گوشه ی راست محوطه ی جریمه ی استقلال را مهدی رحمتی به زیبایی به کرنر فرستاد.

در دقیقه 35 یاسر القحطانی بعلت خطا بر روی عمران زاده با کارت زرد داور جریمه شد.

در دقیقه 37 شوت نواف عابد از پشت محوطه‌ی جریمه ی استقلال را مهدی رحمتی به کرنر فرستاد.

در دقیقه 44 ایمان موسوی با پاس خوب مجتبی جباری در شرایطی تک به تک برابر دروازه ی الهلال قرار گرفت که ضربه‌ی عجیب او از کنار دروازه ی الهلال راهی اوت شد.

در دقایق اندک باقی مانده تلاش دو تیم بی نتیجه ماند و نیمه ی نخست با تساوی بدون گل به پایان رسید.

پیش از آغاز نیمه‌ی دوم، ایمان موسوی از میدان خارج و سیاوش اکبرپور بجای او به میدان رفت.

با آغاز نیمه‌ی دوم، الهلال نبض بازی را مجددا در دست گرفت و فشار زیادی روی دروازه ی استقلال ایجاد کرد.

در دقیقه 48 عبدالله زوری بعلت خطا روی خسرو حیدری با کارت زرد داور جریمه شد.

در دقیقه 49 اشتباه ساموئل، فرصت مناسبی برای الدوساری ایجاد کرد که ضربه ی او از پشت محوطه ی جریمه استقلال با فاصله از بالای دروازه راهی اوت شد.

در دقیقه 51 ضربه‌ی سر خطرناک یاسر القحطانی پس از برخورد با پای خسرو حیدری راهی کرنر شد.

در دقیقه 52 پژمان منتظری با کارت زرد داور جریمه شد.

در دقیقه 53 علی حمودی بجای هاشم بیک زاده برای استقلال به میدان آمد.

در دقیقه 59 شوت سنگین قحطانی از پشت محوطه ی جریمه استقلال به تیرک دروازه استقلال برخورد کرد و در برگشت همان توپ برابر سالم الدوساری قرار گرفت که ضربه ی او درون محوطه ی جریمه استقلال را رحمتی راهی کرنر کرد. با ارسال کرنر مجددا توپ برابر الدوساری قرار گرفت که ضربه او در آغوش رحمتی جای گرفت.

در دقیقه 61 وسلی لوپز بجای محمد الشلهوب برای الهلال به میدان آمد.

شوت سنگین بولیوار در دقیقه63 را مهدی رحمتی به زیبایی به کرنر فرستاد. با ارسال کرنر ماجد المرشدی با ضربه‌ی سر می توانست برای استقلال خطرساز باشد که ضربه‌ی سر او را مهدی رحمتی به خوبی در اختیار خود گرفت.

در دقیقه 68 یاسر قحطانی با ارسال توپ برای الشهرانی، او را صاحب توپ کرد و الشهرانی با یک پاس رو به بیرون در داخل محوطه‌ی جریمه‌ی استقلال به سالم الدوساری، او را صاحب توپ کرد تا این بازیکن با یک بغل پای دقیق دروازه ی استقلال را باز کند و حساب کار یک بر صفر به سود الهلال شود.

در دقیقه 70 آرش برهانی بجای فرزاد حاتمی برای استقلال به میدان آمد.

در دقیقه 71 اوزیا دی پائولو پشت محوطه ی جریمه الهلال با خطا بر روی برهانی، با کارت زرد داور جریمه شد.

در دقیقه 74 شوت زیبای خسرو حیدری از پشت محوطه ی جریمه الهلال در آغوش السودیری قرار گرفت.

در دقیقه 75 ساموئل در شرایطی مناسب در محوطه جریمه الهلال صاحب توپ شد که با خروج السودیری از دروازه ی الهلال این فرصت برای ساموئل و استقلال از دست رفت.

در دقیقه 80 ارسال یک ضربه کاشته از مجتبی جباری با ضربه ی سر بسیار خوب پژمان منتظری همراه شد تا حساب کار یک بر یک مساوی شود.

در دقیقه 85 آرش برهانی در شرایط تک به تک قرار گرفت و با یک ضربه ی فنی دروازه ی الهلال را برای بار دوم باز کرد تا حساب کار دو بر یک به سود استقلال شود.

در دقیقه 88 شهرانی در مصافی تک به تک با مهدی رحمتی قرار گرفت که ضربه ی او را مهدی رحمتی بخوبی دفع کرد.

در ادامه تلاش بازیکنان الهلال تلاش زیادی کردند تا کار را به تساوی بکشانند اما دفاع هوشیارانه ی استقلال مانع از گلزنی الهلال شد تا آبی پوشان ایران انتقام دو تیم ایرانی دیگر را که روز گذشته برابر رقبای عربستانی شکست خورده بودند را بگیرند.

ترکیب نخست استقلال در این دیدار به شرح زیر بود : سید مهدی رحمتی، حنیف عمران زاده، امیر حسین صادقی، پژمان منتظری، هاشم بیک زاده،جواد نکونام، ساموئل، مجتبی جباری، خسرو حیدری، ایمان موسوی و فرزاد حاتمی.

ترکیب نخست الهلال نیز در این دیدار به شرح زیر بود: فهدی الشماری، عبدالله الزوری، ماجد المرشدی، اوزیا دی پائولو، گوستاوو بولیوار، محمد الشلحوب، سلمان فرج، نواف عابد، سالم الدوساری، یاسر الشهرانی و یاسر القحطانی.

در دیگر بازی این گروه، العین امارات برابر الریان با دو گل ژیرس اوکوکو و آلکس بروسکه در دقایق 34 و 70 برابر تک گل دقیقه 32 نیلمار برای الریان قطر به برتری رسید.

با نتایج امروز استقلال با هفت امتیاز در صدر جدول گروه چهارم قرار گرفت و پس از این تیم، العین با شش امتیاز و الهلال با سه امتیاز در رده های دوم و سوم ایستادند. همچنین الریان با همان یک امتیاز در رده چهارم باقی ماند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۵ ۰۰:۱۲

خداوند جای حق نشسته. کسانی که به استقلال تهمت تبانی و داوری می‌زدند جوابشان را گرفتند. قلعه‌نویی را مربی باندباز و داخلی نامیدند ولی به خواست خدا جوابشان را گرفتند. استقلال صدرنشین گروه مرگ است.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۵ ۰۰:۱۵

من یک پرسپولیسی‌ام ولی درود به شرف و غیرت استقلال که دست به کار بزرگی زد و آبروی فوتبال ایران رو خرید. زنده باد ایران و ایرانی.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۵ ۰۰:۱۵

ماشاءالله.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۵ ۰۰:۳۷

عشق است استقلال. شانس آوردیم پرسپولیس توی آسیا نبود و گرنه استقلال باید جور پرسپولیس رو هم می‌کشید...

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۵ ۰۰:۴۰

خدا رو شکر که استقلال برد الهلال رو. اول خدا کمکشون کرد، بعد هم دعای مردم، آخر هم تلاش خود بچه‌ها.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۵ ۰۰:۴۲

نوش جان تمام آبیهای دنیا! در نبرد غولهای آسیا اس‌اس امپراطور ثابت کرد بهترین تیم قرن آسیا برازنده آنان هست نه الهلال.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۵ ۰۰:۴۳

زنده باد استقلال باغیرت. تا ابد در قلب منی.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۵ ۰۱:۳۶

ای‌ول غیرت بچه‌های آبی ایران! دوستتون داریم.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۵ ۰۱:۴۱

درود به شرفتون. نشون دادید که دود از کنده بلند می‌شه!

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۵ ۰۱:۴۴

اولا همه‌ی ما از گل دقیقه‌ی 3 سپاهان خوشحال شدیم، اما نمی‌دانستیم که همین گل عامل شکست سپاهان خواهد شد. سپاهان حریف را دست کم گرفت و به فکر جمع‌آوری غنائم افتاد، بدون توجه به خستگی تیم و مهاجمان برزیلی حریف که کل تیم در خدمت توپ‌رسانی به آنان بودند. قلعه‌نویی از همین اشتباه سپاهان پند گرفت. شاید اگر تقدم و تاخر این دو بازی برعکس بود، حالا این سپاهان بود که از استقلال پند می‌گرفت. چون عربستان فوتبال کثیف بازی می‌کند. مهاجمان فوق حرفه‌ای خارجی و تیمی که پادوئی می‌کند. استقلال تیم حریف را سر دواند و خسته کرد و دست آخر باز شد. امیدوارم با توجه به تدوام اشتباهات سازمان لیگ، سپاهان و تراکتورسازی از این امر پند بگیرند. خوش باشید.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۵ ۰۲:۰۶

استقلال با این برد برای "بزرگان آسیا" خط و نشون کشید. آخه تیمهایی تو ایران هستن که تو بازیهای بین‌المللی برای تیمهای داخلی کری می‌خونن، پلاکارد می‌زنن که ما برترین تیم ایرانیم اما 4تا 4تا می‌خورن و آبروریزی می‌کنن! "استقلال؛ تاج سر آسیا"

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۵ ۰۵:۲۳

از غیرت و تعصبتان، سپاهانی‌ها یاد بگیرند!

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۵ ۱۵:۴۸

یاد گرفتیم و تیمتان را شکست دادیم، اما برای غیرت بعدیه کم آوردیم. در هر حال جام حذفی و قهرمانی در آن مهمتر بود.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۵ ۰۸:۰۷

عربها در قد و قواره ایران نیستند ناجوانمردانه بازی می‌کنند. من یک پرسپولیسی هستم ولی به اندازه‌ای خوشحال هستم تا یک تیم ایرانی تیم عربی را می‌برد.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۵ ۰۹:۵۰

اين رو برو به اون سران سازمان ليگ بگو.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۵ ۰۸:۴۱

من یه پرسپولیسی 10 آتیشه‌ام! اما از برد استقلال برابر عربستانی‌های کارشکن بسیار خوشحال شدم. به این می‌گن غیرت ایرانی.

avatar

بازی خوبی بود، تبریک به هواداران. فقط این رو بگم، از وقتی که... به استقلال اومده، اعتبار و شخصیت استقلال زیر سئوال رفته!

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۵ ۱۰:۱۰

خدا را شکر که بردیم ولی هافبک نداشتیم در این بازی!

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۵ ۱۰:۳۸

آقای رحیمی! مدیرعامل محترم باشگاه سپاهان! برد استقلال مبارکتون باشه. ضمنا فرهاد مجیدی سرور تمام بازیکنان قرن ایرانه، یادت باشه!

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۵ ۱۵:۵۷

محمدجان! یک بازی بردید، ما هم خوشحال شدیم، چون ایرانی هستیم؛ حالا چرا این‌قدر جوگیر می‌شی؟ تیم الاهلی که من دیدم با آن مهاجمان برزیلی، فکر نکنم می‌شد به راحتیِ الهلال آن را برد. سپاهان یک‌ هیچ جلو بود و بازی را در دست داشت که برخلاف جریان بازی دو گل پشت سر هم خورد، آن هم با رقاصی این دو برزیلی! جوگیر نشو! دعا کن روند همین‌طوری ادامه پیدا کنه برای هر سه تیم ایرانی!

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۵ ۱۰:۴۷

واژه انتقام انسانی نیست، تلافی بهتر است.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۵ ۱۰:۵۳

خدا رو شکر که به لطف ایزد منان و همت بچه‌ها تونستیم یک تیم از عربستان رو توی عربستان ببریم. هرچند من پرسپولیسی هستم ولی مایه افتخار ایران بود و از استقلالیها تشکر می‌کنم.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۵ ۱۱:۱۲

استقلال دوستت داريم.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۵ ۱۱:۳۸

عالی بود.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۵ ۱۲:۴۳

درود بر شرف و غیرت ایرانی بازیکنان استقلال و آفرین بر ژنرال که باز هم نشون داد یکی از بهترینهای آسیا هست.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۵ ۱۳:۰۱

درود بر استقلال ایران عزیز.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۵ ۱۴:۰۴

به نظرم استقلال ضعیف‌ترین الهلال تاریخ را برد! بهتره خودمون رو گول نزنیم!

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۵ ۱۴:۰۹

از همین حالا همه آبیها و بلکه ایرونی‌ها واسه پر کردن آزادی در روز 20 فروردین ساعت 9 شب برنامه‌هاشون رو تنظیم کنن. دیگه بهونه‌ای واسه خالی بودن حتی یه صندلی آزادی نیست. همه به عشق ایران و استقلال برن، دیگه حجازی، قلعه‌نویی، فرهاد و... مهم نیست. مهم اسم ایران و استقلاله یا علی(ع)...

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۵ ۱۶:۱۴

درسته، سه‌شنبه با 100 هزار استقلالی جشن صعود خواهیم گرفت.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۵ ۱۷:۰۲

درود به شرف ایران و ایرانی وطن‌پرست. متاسفانه طی چند روز اخیر برخی به نام پرسپولیس و پرسپولیسی به طرق مختلف در صدد تخریب و جوسازی علیه استقلال بزرگ برآمدند و با ایجاد نظرسنجی‌ها و حمایت کردن یا نکردن از استقلال و... آرزوی شکست از الهلال در سر داشتند که خیالشان روی سرشان آوار شد! البته همان‌طور که ما استقلالی‌ها در بازیهای خارجی برای هر تیم ایرانی آرزوی موفقیت و پیروزی می‌کنیم، می‌دانیم که هر ایرانی اگر پرسپولیسی هم باشد همین آرزو را برای استقلال دارد و این افراد مذکور فقط وطن‌فروشهایی هستند که امروز با نام پرسپولیسی و فردا به نام استقلالی آرزوی شکست ایران و ایرانی در سر دارند! درود بر ایران و ایرانی...

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۵ ۱۸:۲۰

درود بر شرف ایرانی.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۵ ۲۰:۰۵

یه اتوبوس هوادار ثبت‌نام کردند واسه 20 فروردین تا کم‌کم ستاره سوم رو روي پیرهن استقلال ثبتش کنیم.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۶ ۰۰:۰۶

آقایان فدراسیونی! اگه جام حذفی چند روز دیرتر انجام می‌شد حالا آبی ما مدعی سه جام بود. شکر خدا تو آسیا دیگه نمی‌تونین واسه قهرمان کردن تیمی با آبروی فوتبال ایران بازی کنید! آبیته

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۶ ۰۵:۵۶

با تبریک به مناسبت برد استقلال ایران. دوستان یادشون باشه الان وقت گلایه کردن نیست بلکه وقت اتحاده و نباید اشتباه کرد. استقلالی و پرسپولیسی و... همگی 20 فروردین به عشق ایران با پرچم آبی، استادیوم آزادی رو پر می‌کنیم تا عربستانیها بفهمند خواستن ایرانی یعنی چی و به یاری خدا و بچه‌ها جشن صعود ملی - ایرانی بگیریم. ان‌شاءالله